SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Dette var en gladmelding jeg har ventet lenge på! Tror jammen jeg vurdere å slå til på åpningstilbudet også :up:

SAS la ned den direkte New York-ruten fra Gardermoen 28. mars 2004.
- Det er en glede å kunne si at vi gjenåpner Oslo - New York fra 28. mars 2011, sier Kamark til VG Nett.

Interessant at SAS velger å starte opp på syv års dagen da de la ned forrige gang!

En kveldsavgang med retur som morgenflight fra EWR hadde vært noe!

Det kommer ikke til å skje, siden det krever mer enn ett fly.

Blir ikke overrasket om det blir avgang mellom 10:00 og 12:00

Dette var gode nyheter. Driver akkurat å planlegger en laaangweekend til New York til våren.
Hvordan er klima i New York i begynnelsen av april? Ønsker selvsagt å benytte meg av dette tilbudet!

Veldig sen påske i år, faktisk godt ute i april; merker at lysten til å bytte ut BCN med EWR begynte å stige... spesielt om prisene i de datoene er 3 495,-!

Did you Feel that, Kjos?? Lykke til med finansieringa til begge nykommerne! Blir en 18 åring i kveld! Skål!

Om folk er så hårsår at de synes dette gjør vondt kan man finne seg et annet forum å henge på. Tommy777 gjør et spark(men ikke ufint) mot DY, og det synes jeg at man bør ha lov til å gjøre mtp hvor mye DY har sparket mot SAS.

Når det er sagt så er jeg UTROLIG happy for denne flotte nyheten. Her i heimen blir det å bestille Y+ eller C til EWR om SAS har noen gode tilbud i morgen. Dette er en gledens dag for ALLE som er fly-/reiseinteressert, uavhengig om man er medlem av SAS sin fanklubb Eurobonus eller om man samler på Cashpoints hos Norwegian.

Det ble nevnt tidligere i tråden at folk skal feire med gamle dråper i kveld. Jeg skal fylle opp glasset med en Tallisker Destillers Edition, og ønske SAS hell og lykke med den nye satsingen.

Nå er det opp til SAS å levere et produkt og priser som forbrukere vil ha, også er det forbrukerne sin oppgave å konsumere produktet dersom man finner produkt og pris riktig.

Ha en fortryllende aften folkens!

Thomas

Dette var gode nyheter. Driver akkurat å planlegger en laaangweekend til New York til våren.
Hvordan er klima i New York i begynnelsen av april? Ønsker selvsagt å benytte meg av dette tilbudet!

Skiftende!
Man kan oppleve vårstemning med +15 ene dagen og snøstorm dagen derpå. Been there, done that. Men drit i klimaet, New York er New York uansett! :up:

Jippie !!!
Dagens beste nyhet kommer ifra SAS (in your face DY)
Kult
Jeg (vi) skal reise den ruten ja

...men de av oss som husker noen år tilbake, vet at dette er en ruten som har kommet og gått, og mange kunder har derfor gått til andre selskaper.
SAS må jo nå prøve å ta tilbake de passasjerene som kanskje har joina andre selakpers/alliansers lojalitetsprogram. Blir vel ikke nødvsndigvis så lett det.

Nu har SAS jo ihvertfald i første omgang gjort sit ved at starte ruten (endda med ganske flotte intropriser), så må det jo være op til den norske befolkning om de rent faktisk også at benytter den.

Ruter kommer og går hele tiden og der er ingen garantier nogen steder. Hvis ruten er rentabel for SAS så bliver den - hvis ikke så forsvinder den igen. Hvis SAS mener de kan bruge flyet mere rentabelt et andet sted, så flytter de det vel.

Nu bliver det spændende at se om alle dem, der har brokket sig over manglen på SAS IC fra OSL rent faktisk også sætter handling bag ordene.

Tjener SKIC penger da?
Etter hva jeg har lest gjør de ikke det.
Ønsker SAS all mulig hell og lykke med denne ruten, men de av oss som husker noen år tilbake, vet at dette er en ruten som har kommet og gått, og mange kunder har derfor gått til andre selskaper.
SAS må jo nå prøve å ta tilbake de passasjerene som kanskje har joina andre selakpers/alliansers lojalitetsprogram. Blir vel ikke nødvsndigvis så lett det.

Vet ikke hvor du har lest, men uten at jeg umiddelbart kan legge en link med posten, har iallefall det jeg har lest, tydelig vist at SAS IC når går så det suser.

Correct me if I'm wrong.

Det kommer ikke til å skje, siden det krever mer enn ett fly.

Blir ikke overrasket om det blir avgang mellom 10:00 og 12:00
Uansett tror jeg det hadde vært smart å satset på en annen avgangstid enn CO. F.eks tidlig ettermiddag.

Gode nyheter - og velkommen tilbake.
Men, basert i Trondheim som jeg er vil jeg benytte KLM transatlantisk så lenge det ikke er mulig med direkte transfer av bagasje på returen. En mulighet er selvfølgelig via OSL ut og via CPH hjem for å unngå dette tullet :fly

Veldig gledelige nyheter. Dersom jeg skal velge SAS til NYC har prisen mye å si. SAS har ligget noe over Lufthansa de gangene jeg har søkt, men er det bare snakk om et par hundrelapper velger jeg gjerne å fly direkte. Da jeg var i New York i fjor lå SAS på 4 000, mens Lufthansa kastet billetter for 3 200 etter meg. Selv med direkterute ville jeg her valgt LH med short connection i f.eks. DUS eller FRA. Blir spennende å se, uansett veldig hyggelige nyheter som også gjør spotting på OSL litt mer variert.

Uansett tror jeg det hadde vært smart å satset på en annen avgangstid enn CO. F.eks tidlig ettermiddag.

Man en senere ankomst EWR så blir det færre transfermuligheter ut fra EWR, og det er også en meget viktig del av regnestykket

Nu har SAS jo ihvertfald i første omgang gjort sit ved at starte ruten (endda med ganske flotte intropriser), så må det jo være op til den norske befolkning om de rent faktisk også at benytter den.
Det er vel noe naivt å tro at nordmenn skal strømme til med en gang SAS åpner en rute som andre selskaper flyr?
Forutsigbarhet er viktig for mange, og jeg tror at SAS har en jobb å gjøre dersom de skal lokke til seg kunder som de har mistet pga stadige nedleggelser av ruten.
Personlig har jeg iallefall ingen planer om å endre reisemønster pga dette.
Det blir fortsatt BA som får mine penger når jeg skal vest og sørover.

Jøss, dette var fantastiske nyheter! Frister med en New York-tur til våren nå da :) Håper SAS får orden på denne ruta denne gangen..

Et annet punkt: Synd at man ikke kan ta tollklarering av bagasje på den endelige destinasjonen. Opplegget bør revurderes, for en SAS-rute fra OSL til NYC har flere potensielle transferpax til resten av Norge enn CO og US sine ruter.

Dersom vi skal ha tollere på jobb i Bodø, Evenes og Molde fordi OSL starter ei rute OSL-EWR, så blir det vel en av historiens dyreste ruter. Jeg kan ikke se at 250-300 ekstra seter inn til OSL noen ganger i uka, skal være noen avgjørende grunn for å endre tollreglene.

Gode nyheter - og velkommen tilbake.
Men, basert i Trondheim som jeg er vil jeg benytte KLM transatlantisk så lenge det ikke er mulig med direkte transfer av bagasje på returen. En mulighet er selvfølgelig via OSL ut og via CPH hjem for å unngå dette tullet :fly

Som bosatt i SVG må jeg si meg enig her. For meg blir det nok mest aktuelt å fly OSL-NYC på utreise. Returen tar jeg fortsatt helst via FRA eller CPH for å slippe toll og sånn på GM.

Her er det først og fremst hvilke slots man får på EWR som bestemmer avgangstidspunktet fra OSL.
Dessuten, så har man staff som jobber kun halv stilling på EWR. Da gir det seg nesten automatisk at man vil bruke disse samtidig med CPH og ARN-rutene. En OSL-rute på tidspunkter senere eller tidligere vil kreve ytterligere personer eller at man går over til hel stilling. Det vil koste penger.

Da gir det seg nesten automatisk at man vil bruke disse samtidig med CPH og ARN-rutene.

Og sikkert også pga. at flyet vil f.eks. komme inn fra ARN eller CPH før det returnerer til OSL, og motsatt tilbake? OSL får vel ikke et "eget" fly som kun flyr frem og tilbake mellom OSL og EWR?

Back