SAS gjenåpner København-Shanghai fra Høsten 2011

Someone

Moderator
Medlem
SAS gjenåpner København-Shanghai fra Høsten 2011

En nyhet som var forventet og ikke overaskende, men som naturlignok drukner i nyheten om OSL-EWR. Men SAS vil reintrodusere CPH-PVG fra høsten 2011. Ruten vil gå 5 ganger om uken med en A-340

Re: SAs gjennåpner København-Shanghai fra Høsten 2011

Flotte greier!
Det er ikke uventet, og vi får håpe at ruta varer lenger denne gangen.
PVG er vel snart et større finans-sentrum enn HKG?

Re: SAS gjennåpner København-Shanghai fra Høsten 2011

Herlig, Shanghai er en by som kan anbefales og stiller i en helt annen liga enn PEK etter min mening (som destinasjon). En by det er verdtå reise tilbake til.

Dette er ganske enkelt en fantastisk nyhed. Jeg er i Kina flere gange om året, og udover at jeg virkeligt godt kunne tænke mig CPH-HKG, så er dette virkeligt noget jeg kan bruge!

En dejlig dag, OSL fik SK IC tilbage, og ikke mindst blev PVG annonceret. Sidstnævtne er nok SK´s vigtigste ruteåbning i flere år!

Mit bud er at SK vil komme med et par IC announcements mere inden næste sommer, det tegner pludseligt lyst for den gamle dame....

En dejlig dag, OSL fik SK IC tilbage, og ikke mindst blev PVG annonceret. Sidstnævtne er nok SK´s vigtigste ruteåbning i flere år!

Mit bud er at SK vil komme med et par IC announcements mere inden næste sommer, det tegner pludseligt lyst for den gamle dame....

Ja en dejlig dag - og nu burde alle jo være glade, på nær svenskerne måske...

Man kan altid diskutere hvor kapaciteten bør indsættes, men tror SAS har valgt fornuftigt ved at vælge OSL-EWR og CPH-PVG. OSL-EWR skal formentlig udelukkende ses som et tiltag for at møde øget konkurrence på OSL, hvilket kan holde andre fra at prøve lykken hvilket formentlig er positiv for SAS' samlede butik i Skandinavien. CPH-PVG er en naturlig udbygning af hub-CPH, som ser ud til at blive en vigtigere og vigtigere brik som performer rigtig godt for SAS.

Havde personligt gerne set CPH-PVG i gang allerede fra april 2011, men man kan ikke få det hele. Men som det nævnes kommer der måske mere - rygterne går omkring forskellige mulige scenarioer som vil medføre yderligere IC kapacitet.

Dette er ganske enkelt en fantastisk nyhed. Jeg er i Kina flere gange om året, og udover at jeg virkeligt godt kunne tænke mig CPH-HKG, så er dette virkeligt noget jeg kan bruge!

Enig i den. HKG er vel også en stor businessdestinasjon fra Skandinavia. Men moro at det skjer mye positivt rundt SAS IC for tiden.:up:

Good news, da blir det litt mindre passasjerer for LH og KLM mellom SVG og PVG hvertfall

Vi har stort sett 2-4 personer her som pendler frem og tilbake, og vi "skal" velge SAS,LH,UA eller andre *A i følge policy. Vet hvertfall at jeg foretrekker CPH foran FRA ved transfer.

Ser ut som billettsalget kommer til å starte opp i løpet av mai. Forventet oppstart er i mars med fem ukentlige avganger.

OT vinterprogrammet
SAS kommer ikke til å fly CPH-DXB. CPH-WAS/CHI/TYO får daglige avganger.

Ser ut som billettsalget kommer til å starte opp i løpet av mai. Forventet oppstart er i mars med fem ukentlige avganger.

OT vinterprogrammet
SAS kommer ikke til å fly CPH-DXB. CPH-WAS/CHI/TYO får daglige avganger.

CPH-IAD/ORD/NRT?

-A

.

Dette er kjempenyheter. Kilde ?

OT vinterprogrammet
SAS kommer ikke til å fly CPH-DXB.

Høres ut som en fornuftig prioritering av kapasiteten. SK klarer ikke slå EK uansett, så da er det like greit å flytte kapasiteten...

Re: SAS gjenåpner København-Shanghai fra Høsten 2011

Veldig bra, yielden blir nok mye bedre på Shanghai. Rutene til sandkassa står nok foran priskrig og dermed er det liten vits for SAS å tviholde på den ruta.

Hvordan gikk det sist SAS opererte CPH-PVG? Hvorfor ble den nedlagt sist? Var det mangel på materiell?

Hvordan gikk det sist SAS opererte CPH-PVG? Hvorfor ble den nedlagt sist? Var det mangel på materiell?

Var iallfalll noe snakk om at pilotene hadde avtalefestet veldig lang lay-over der. Dette var neppe grunnen alene.

Var iallfalll noe snakk om at pilotene hadde avtalefestet veldig lang lay-over der. Dette var neppe grunnen alene.

Nei. Det er totalt vrøvl! Crewet hadde to netter i PVG, akkurat som i SEA. Grunnen til nedleggelsen var at yield ble for liten, ikke bare på PVG-ruten, men også PEK-ruten som mistet mye til PVG. SAS hevder nå at kostnadene nå er såpass redusert at det kan være en mulighet å tjene penger på den.

Nei. Det er totalt vrøvl! Crewet hadde to netter i PVG, akkurat som i SEA. Grunnen til nedleggelsen var at yield ble for liten, ikke bare på PVG-ruten, men også PEK-ruten som mistet mye til PVG. SAS hevder nå at kostnadene nå er såpass redusert at det kan være en mulighet å tjene penger på den.

Det var vel flere som led av dette, fra 2000 og utover mens Kina virkelig startet å ta av så var det en periode hvor alle som opererte noe større enn Twin Otter prøvde å fly til PVG.

-A

Back