SAS gjenåpner København-Beirut

Glenn

ScanFlyer Gold
SAS gjenåpner København-Beirut (Cancelled)

*** KANSELLERT ***

Ifølge Airlineroute på Twitter, gjenåpner SAS ruten til Beirut fra København fra 16 januar 2013 med to ukentlige avganger.

SAS will resume Copenhagen - Beirut Service, operating twice weekly service starting 16JAN13

*** KANSELLERT ***

Dette er visst en feil, i følge Check-in.dk

"Ifølge internationale flydatabaser skulle SAS i begyndelsen af 2013 åbne en rute fra København til Beirut. Men nu meddeler SAS, at det er en fejl, at ruten optræder i reservationssystemerne."
http://check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=63058
 
Last edited:
Re: SAS gjenåpner København-Beirut

Cool. Jeg har indtryk af, at den etniske trafik til BEY tidligere er gået via PRG og til dels IST. Fint hvis SK kan tjene penge på sådan en rute.

Edit: Og nu ser jeg at OK har trukket sig fra ruten. Så måske har SK tænkt sig at udfylde det hul de efterlader?
 
Last edited:
Re: SAS gjenåpner København-Beirut

Beirut er en av de aller mest spennende byene i Midtøsten, ja i hele verden, men tidspunktet er litt uheldig. Alt lukter bråk i Libanon fremover når islamistene, dessverre, snart tar over etter Assad i Syria og Libanon trekkes ubønnhørlig inn i bråk. Jeg setter ikke mange penger på at denne ruten kommer i gang på det tidspunktet man har tenkt.
 
Last edited:
Re: SAS gjenåpner København-Beirut

Høres spenstig ut! Kanskje man bør vurdere en langhelg dit. Skal bli spennende å se prisene!

BF:cool2
 
Re: SAS gjenåpner København-Beirut

Vanskelig å si om denne ruten vi lykkes. Se på denne linken og se hvilke kjente flyselskaper som flyr dit per dags dato fra Europa:

http://en.wikipedia.org/wiki/Beirut_airport

JEg tviler på at denne ruten vil bli en helårlig rute. Tror nok at den vil legges ned etter 6-12 måneders drift. SAS beste strategi er enten å utvite sitt europeiske nettverk fra OSL, CPH, ARN, GOT, SVG og BGO eller å ta opp kampen med Finnair anngående Asiatiske ruter. Jeg tror at de ikke vil klare å ta opp kampen med Finnair når det gjelder Asiatiske ruter. Den kampen er tapt for SAS. Jeg tviler for all del at de vil klare det i Beirut ruten og.

Dessuten ekspanderer SAS for raskt at de fort kan havne i en felle.
 
Last edited:
Re: SAS gjenåpner København-Beirut

Sas har vel sagt at å satse på Asia er lite lurt pga sandkasseselskapene, men dette er OT. Beirut er jo en by som til stadighet blir populær, men som desverre straks blir trukket inni regionale og lokale konflikter. Som litt-amatør er jeg enig i at de kanskje er litt sent ute denne gangen. Bråket i syria har vel allerede nådd havnebyen Tripoli i Libanon...

Dersom ting roer seg i regionen har iallfall jeg lyst til å teste ruten!
 
SAS beste strategi er enten å utvite sitt europeiske nettverk fra OSL, CPH, ARN, GOT, SVG og BGO eller å ta opp kampen med Finnair anngående Asiatiske ruter. Jeg tror at de ikke vil klare å ta opp kampen med Finnair når det gjelder Asiatiske ruter. Den kampen er tapt for SAS. Jeg tviler for all del at de vil klare det i Beirut ruten og.

Motsier du ikke deg selv nå? Først sier du at de bør satse på Asia som et alternativ, så at de ikke bør?

Selv om Beirut riktignok ligger i Asia, så er en rute hit nettopp endel av strategien om å utvide på kort og mellomdistanse ut fra Skandinavia som du indirekte sier de bør

Om CPH-BEY vil funke eller ikke aner jeg ikke, men det virker i hvertfall være en destinasjon med endel etterspørsel fra Skandinavia som ikke dekkes idag. Spørsmålstegnet er vel mye på yielden?
 
Re: SAS gjenåpner København-Beirut

Motsier du ikke deg selv nå? Først sier du at de bør satse på Asia som et alternativ, så at de ikke bør?

Selv om Beirut riktignok ligger i Asia, så er en rute hit nettopp endel av strategien om å utvide på kort og mellomdistanse ut fra Skandinavia som du indirekte sier de bør

Om CPH-BEY vil funke eller ikke aner jeg ikke, men det virker i hvertfall være en destinasjon med endel etterspørsel fra Skandinavia som ikke dekkes idag. Spørsmålstegnet er vel mye på yielden?



Det jeg sier er at SAS heller bør konkurrere med Finnair der de har ruter idag i Asia som f.eks. Singapore, Hong Kong etc. Men som nevnt så tror jeg at SAS ikke vil klare det mot Finnair i den fronten.

Men når det gjelder Beirut så er det fint at de vil prøve den ruten, men er litt usikker på hvordan det vil gå. Air Baltic, Czech Airlines og Malev har bl.a. prøvd uten å lykkes.
 
Re: SAS gjenåpner København-Beirut

De bør konkurrere mot dem, men du tror ikke de klarer det. Makes no sense..
 
Det jeg sier er at SAS heller bør konkurrere med Finnair der de har ruter idag i Asia som f.eks. Singapore, Hong Kong etc. Men som nevnt så tror jeg at SAS ikke vil klare det mot Finnair i den fronten.

Det blir ganske vanskelig å skjønne hva du mener når du motsier deg selv på denne måten. Hvis du ikke tror de klarer det, så bør de vel heller ikke prøve på det?
 
Re: SAS gjenåpner København-Beirut

Spennende av SAS! Spent på priser, og gleder meg til de legges ut for salg :)
 
Re: SAS gjenåpner København-Beirut

Spennende og frisk satsing av SAS, denne ruten skal prøves ut neste år.
 
Re: SAS gjenåpner København-Beirut

Hvor pålidelig er den Twitter-besked? Kan man regne med ruten ud fra det grundlag, eller skal man vente på en officiel besked fra SAS før man kan sige, at det bliver til noget.
 
Re: SAS gjenåpner København-Beirut

Ruten er nå lastet opp i Amadeus - og kommer opp på Widerøe.no.

SK2827 CPH-BEY 09:00 - 14:05 A319/A321 xx3xx6x
SK2828 BEY-CPH 15:05 - 18:40 A319/A321 xx3xx6x
 
Re: SAS gjenåpner København-Beirut

Beirut er en rigtig spændende by. Tror jeg ;).


Men er det ikke en lidt farlig satsning trods det er den 6. mest populære one-stop rute fra CPH? For trods den er populær, så tror jeg en stor del af de 50.000 der benytter ruten er fritidsrejsende (Måske med familie i landet)... og de går tit efter prisen, og her er SAS ikke blandt de billigste. Desuden skal man da håbe på transit-rejsende, men det bliver kun fra Norden, og hvorfor er der så heller ikke en helårsrute til NYC?

De følgende selskaber flyver allerede til Beirut, og kan nås fra CPH med et stop:
Aeroflot, Air France, EgyptAir, Lufthansa, LOT, Pegasus Airlines, Turkish Airlines...

Desuden flyver MEA allerede 'seasonal' til Beirut.
 
Er ikke det de samme som frarådet Oslo/Norge etter fjorårets greie?

Sikkert endel steder man bør være litt på vakt, men så lenge man følger litt med på nyhetene før man reiser og det ikke er krig eller bråk der akkurat da ser jeg ingen grunn til å være bekymret
 
Re: SAS gjenåpner København-Beirut

Beirut er nok neppe noe mer utrygt enn andre steder i Midtøsten. Som andre steder i Midtøsten ser man an situasjonen før man drar. Nå ville jeg ha unngått Syria, Irak, Yemen og Libya. Eneste problemet mitt når det gjelder Midtøsten er at jeg har to stempler merket Ben Gurion border control.
 
Re: SAS gjenåpner København-Beirut

Ruten er nå lastet opp i Amadeus - og kommer opp på Widerøe.no.

SK2827 CPH-BEY 09:00 - 14:05 A319/A321 xx3xx6x
SK2828 BEY-CPH 15:05 - 18:40 A319/A321 xx3xx6x

For meg virker det som SAS håper på en del transfer pax på denne ruta med disse rutetidene. I motsetning til ruten SAS åpner til Tel-Aviv der transfer nesten er umulig.
 
Back
Top