Når jeg ser på det bildet det henvises til i artikkelen, ser man hvor meget penere flyene til SAS er fremfor de tampongflyene til Kjos (selv om artikkelen riktignok bommer på font'en)
Men når Skånvik presterer å kalle noe for industrispionasje, unnlater hun selvsagt å poengtere det faktum at Kjos er gift med en eks SAS purser.
Og hva har det med diskusjonen a gjöre?!? Jeg bare lurer...
Vi trenger ingen skitt-kasting!
– Det spekteret spenner fra skittkasting med «glimt i øyet» til grov industrispionasje, så vi er blitt ganske tykkhudet etter hvert.
Är det några som förtjänar dricks så är DYs kabinpersonal med bas HEL. Med en månadslön på 1100Euro för en 100% tjänst måste den ekonomiska tillvaron vara tuff.
Det folk ikke tenker på er at de må betale for kofferten, og at de må faktisk kjøpe seg mat på de lang turene.
Ser man bort fra kofferten så har jo dette vært realiteten hos icelandair i noen år. Du må kjøpe mat, hodetelefoner og pledd for å sove.
Ser ut til å funke for de, har jo akkurat annonsert ny passasjerrekord.
Selv sluttet jeg å fly med de etter en 8 timers flytur til Orlando hvor eneste varmmaten å få kjøpt var en lunken dårlig sandwich, aldri vært så sulten i hele mitt liv....
Poenget er jo at Kjos hele tiden hentyder til SAS og CO (som flyr direkte) når han snakker om priser til New York. Men vil anta at folk vil fort se at når lokke billettene er borte , så vil det antagelig bli billigere å bruke de to andre.
Sorry, men jeg skjønner ikke prissynsingen frem og tilbake. Jeg regner med at ledelsen i ett av de mest suksessfulle selskapene i Europa har en oppegående plan.
Så vidt jeg forstår så er jo ikke alle billettene til SAS og CO rimelige?? Ikke når jeg sjekker i alle fall. Regner med at DY vil følge litt med på dette. Når billigbillettene til CO er borte snakker go jo fort om 7000,- eller mer.
Time will show om vi forumister eller suksessfulle næringslivsledere har rett..
Noen som vet noe sikkert om hvor mange setter etc DY skal ha?
Da tenker jeg på om noen VET, ikke tror.
DY kanske har de överlägset högsta leasekostnaderna för flygplan på rutten också? Kjos har inte fått sina 787 flygplan gratis. Leasebolagen är på marknaden för att tjäna $$$.
Whoop whoop,
Foreslår at du setter deg inn i saken før du uttaler deg! SAS ble dømt i Høyesterett for industrispionasje mot DY. Du, som SAS ansatt trenger ikke like det, men det var det som skjedde.
Glöm inte cargo. SAS har gott om cargo på sina A333 till & från USA.
Finns det något DY Cargo?
SK har också en hel del pax som reser vidare inom USA med Star Alliance Partners.
Får SK joint-venture avtal med CO/UA på USA-Skandinavien kommer sammarbetet öka ännu mer. DY har ingen feed alls i USA och inte heller interline avtal med något flygbolag.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.