• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SK SAS - generelt om booking, priser m.v.

Nå begynner virkelig FruS og bli enda mer drømmekvinne og snakker på en måte jeg liker. Vi ser på sommerens langtur og FruS mener det er på tide at vi sitter foran og de tre arvingene bak. Hvordan fungerer da dette med separate billetter? Kan disse linkes så vi er 100% sikret mot at familien splittes ved kansellering/dårlig vær osv?

Nå begynner virkelig FruS og bli enda mer drømmekvinne og snakker på en måte jeg liker. Vi ser på sommerens langtur og FruS mener det er på tide at vi sitter foran og de tre arvingene bak. Hvordan fungerer da dette med separate billetter? Kan disse linkes så vi er 100% sikret mot at familien splittes ved kansellering/dårlig vær osv?
Det er jeg temmelig sikker på at ikke går, men kanskje minst en arving har Ebg? Jeg har iallfall tenkt at det er en god nok forsikring til usa og andre nogenlunde siviliserte destinasjoner med mange avganger.

Beklager... Sitter nå og har fått 100% go og skal trykke bestill for OSL-ICN-OSL i juli, men er "redd" for at jeg går glipp av bedre priser. Det er fem "voksne" og det kommer på 71.000 i Premium. Blir det billigere? Kommer det noen Friends&Family snart? Er ICN noe populær sommer destinasjon? (som hub videre)

Høres egentlig ut som en veldig god pris om du spør meg. Quoter en god del Premium Economy til Asia da det er Bongo Gruppens offisielle reisepolicy. Og oftest ligger det på 15-19k/pers.

Enig, det er en god pris, men så j**** mye penger.. Det er jo en strøken burgunderrød Nissan Leaf.
Det er vel ca 14000 pr pers (tipper bokkingklasde B?). Det er jo ikke mulig det dukker opp bookingklasse P som vel ligger på 6000 pr vei). Bookinhklasse B er nok tilgjengelig iallfall frem til feb.

Dersom du spør Ancko personlig sender han det kanskje passord til neste Friends&Family, men Diamant er tydeligvis ekskludert nå om dagen.

Sas har tydeligvis "forbedret" light-prisene. Tidligere mener jeg at alle reisende på samme pnr fikk samme boardinggruppe, men mor med sølvkort fikk gruppe tre. Stod også "no carry on" på boarding kortet hennes. De i gate slapp henne gjennom sammen med oss. Hadde bare to maks kabinkofferter så fikk ikke testet hvor strenge de er.

Var heldigvis ingen pre-boarding, pass kontrollert i gate.

Er det ikke lenger Londoncrew osl-lhr? Hatt norskt de siste turene.

Last edited:
Enig, det er en god pris, men så j**** mye penger.. Det er jo en strøken burgunderrød Nissan Leaf.
Fy f... Da kom prisen ned i 64.000 kroner (mulig fordi de slapp fler billetter/ruter) - La inn alt av data, kortnummer osv (8 minutters jobb) så krasjet det under betalingen og så plutselig er summen opp på 76.000) Dette skjer så ofte med SAS og får nesten lyst til å bestille med noen andre på trass (Men skjer jo ikke da man er junkie)

Fy f... Da kom prisen ned i 64.000 kroner (mulig fordi de slapp fler billetter/ruter) - La inn alt av data, kortnummer osv (8 minutters jobb) så krasjet det under betalingen og så plutselig er summen opp på 76.000) Dette skjer så ofte med SAS og får nesten lyst til å bestille med noen andre på trass (Men skjer jo ikke da man er junkie)
Har opplevd at er færre billetter ledig enn det står. Da kan man jo dele seg i to reservasjoner og spare 2000kr/billett på tre av fem billetter.

Back