SAS - generelt om booking, priser m.v.

Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Om det skjer noe tull er det veldig gunstig å være på samme reservasjon. Om flyet skulle bli kansellert eller overbooket risikerer dere å bli sendt på to vidt forskjellige reiseruter.
At de to har forskjellig status øker risiko for forskjellig behandling om de har separate bookinger.

En ekstra innsjekket koffert gjelder kun om billetten allerede inkluderer innsjekket bagasje.

Én booking for 2 reisende sikrer på ingen måte at dere får sitte sammen. Om dere ikke selv sikrer dere seter før innsjekking så er det ingen andre systemer som holder av dette for dere. Om det kun er ledig på 29B og 16E når dere sjekker inn så får dere versågodt ta de setene.

Ja, derfor jeg tenkte at jeg booket en billett med inkludert bagasje til meg selv, slik at jeg fikk to, Og så booket jeg uten bagasje til henne. Håpet var om vi kunne gjøre dette i en og samme booking. Men siden det kan være kjekt å være på samme reservasjon i tilfelle avvik, og hun ikke er så veldig glad i å fly, spesielt ikke alene, så er det kanskje lurt å betale de ekstra hundrelappene for å booke sammen.

Last edited:

Ja, derfor jeg tenkte at jeg booket en billett med inkludert bagasje til meg selv, slik at jeg fikk to, Og så booket jeg uten bagasje til henne. Håpet var om vi kunne gjøre dette i en og samme booking. Men siden det kan være kjekt å være på samme reservasjon i tilfelle avvik, og hun ikke er så veldig glad i å fly, spesielt ikke alene, så er det kanskje lurt å betale de ekstra hundrelappene for å booke sammen.

Nå er risikoen for at det skulle bli kansellering o.l. minimale og konsekvensene langt mindre på en enkeltstrekning enn en lang routing med mellomlandinger, sånn sett er det ingen fare med separate bookinger. Men forskjellen på Go Light og Go er bare 120-150 kr per vei av det jeg har sett, så ikke mange kroner å spare på det.

Jeg drar sørover neste uke med poeng. Har øko fra osl-cph, men biz videre med swiss.
Har jeg tilgang på loungen på OSL da? Er rett det kun er første reise som teller, selv om alt annet er på biz.
Har jo betalt poeng for biz, men det var ikke ledig plus osl-cph.

Jeg drar sørover neste uke med poeng. Har øko fra osl-cph, men biz videre med swiss.
Har jeg tilgang på loungen på OSL da? Er rett det kun er første reise som teller, selv om alt annet er på biz.
Har jo betalt poeng for biz, men det var ikke ledig plus osl-cph.

Om du ikke har status kommer du ikke inn før i CPH

Sent from my iPhone using Tapatalk

Da blir det flere flyplasser hvor SAS (gjen-) innfører fast track for gull og Plus

https://finalcall.travel/da/sas-aabner-for-fast-track-sikkerhedskontrol-paa-flere-destinationer/

I den kommende tid vil dette tilbud blive udvidet endnu mere med 9 yderligere destinationer, hvor der tilbydes Fast Track:

Tenerife (TFS), Funchal (FNC) og Venedig (VCE), Catania (CTA), Palermo (PMO), Napoli (NAP), Genoa (GOA), Pisa (PSA) og Firenze (FLR)

Har såvidt begynt å tenke på en Norges turne igjen, søkte på SAS sine direkteruter mellom MIA og OSL i slutten av mai, men alt flyes av andre selskap og via EWR.
Har SAS sluttet med MIA eller begynner det opp igjen senere på året?
Har jo Norwegian FLL som passer bra, tatt den turen sikkert 12-15 ganger men tenkte å prøvekjøre noe nytt. (Hvilken Premium Economy er best SAS eller Norwegian?)

Har såvidt begynt å tenke på en Norges turne igjen, søkte på SAS sine direkteruter mellom MIA og OSL i slutten av mai, men alt flyes av andre selskap og via EWR.

Ikke så lenge du spurte om det samme .. ;) SAS flyr til MIA kun i vinterprogrammet.

Husker jeg spurte ja, men husket ikke svaret, og fant det ikke heller.
Av en eller annen grunn hadde jeg for meg at stor sesongen over at Atlanteren var midt på sommeren når folk har lang ferie og skal ut på tur.
Nåvel, det er vel naturlig at frosne Nordboere vil til varme Florida midt på vinteren, men feriene er vel kortere så kanskje er det mange pensjonister som reiser da, dog soleklart at jeg ikke reiser til Norge midt på vinteren uansett hvor mange direkte ruter det er å finne..

Ser tråden for å kjøpe gullkort er stengt. Noen som vet hvor man kan få kjøpt et gullkort?

Ser tråden for å kjøpe gullkort er stengt. Noen som vet hvor man kan få kjøpt et gullkort?

Det er ikke lov ihht til retningslinjene til SAS. Så kjøp deg noen kredittkort og fly litt, så har du gull før du aner

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg har en SAS billett til Washington DC via CPH. Hvordan er reglene nå hvis jeg ikke bruker utreise billetten? Blir da returen kansellert? I såfall, er det mulig å unngå dette?

Jeg har en SAS billett til Washington DC via CPH. Hvordan er reglene nå hvis jeg ikke bruker utreise billetten? Blir da returen kansellert? I såfall, er det mulig å unngå dette?

Ja, og nei.

Vet ikke om dette er strengt tatt riktig tråd for dette, men jeg vurderer å investere i SAS nå i disse nedgangstider, og jeg ser de tilbyr billigere billetter for aksjeeiere. Er disse billettene mye billigere, eller er det stort sett slik at man får de billigere via salg etc? Er det noen andre fordeler utover rabatt på billetten?

https://www.sasgroup.net/investor-relations/the-share/shareholder-service/

Dyre Go-billetter sparer du fort et par hundrelapper på, de billigere noen tiere. Må vel opp i ca 1000,- kr hver vei før det blir billigere enn Go light.

Det ser ut til at jeg for første gang vil måtte avbestille en reise med SAS. Jeg ser etter regler for avbestilling, men klarer ikke lokalisere noe slikt. Ikke finner jeg det vedlagt med bestillingen slik andre flyselskaper har og ikke finner jeg info om det på websiten. Det eneste jeg finner er at når jeg får opp bestillingen på websiten så er det en link med navnt "avbestill". Men jeg vet altså ikke hva konsekvensen er av å klikke på den linken.

Noen som vet?

Har du full flex får du vel hele beløpet refundert men hvis det er på en billett på GO osv. får man vel refundert skatter/avgifter.

Har du full flex får du vel hele beløpet refundert men hvis det er på en billett på GO osv. får man vel refundert skatter/avgifter.
De 4 flightene er i:
A Plus Pro
A Plus Smart
P Plus Smart
P Plus Pro

Prøvde på chatten og de kunne ikke si noe.

Ussiker om det er rett plass å spør:
Er det noen som vet om det er mulig å sende mail til SAS for å finne alle mine tidligere SAS flyvninger fra 2003 frem til i dag?

Back