SAS fra Oslo

Originally posted by Someone

Originally posted by FBU 4EVER

At Norwegian sånn uten videre vil starte med interkontinentale ruter virker litt utopisk.Er det noe interkont. ruter er så er de dyre.Meget dyre.Derfor er det nesten umulig å drive slike ruter på LCC-nivå.

Og takk for det. 10 timer med 28" benplass og alt det andre LCC greiene høres ut som ett mareritt spør du meg
For deg ja, men det er jo mange nordmenn som "frivillig" stapper seg inn i my travel sine A 330 for å fly til Phuket. :D

Originally posted by fly1980

Hva med hel? De har jo direkteruter til ørten forskjellige destinasjoner i østover, pluss en god del vestover. Og tar jeg ikke grundig feil, så har jo OSL et mye større passasjerbellegg.
Finnalnd har noe Norge mangler: ett nasjonalt flyselskap som alle finnene er stolte av.:FIN

Originally posted by amatør

Hva med hel? De har jo direkteruter til ørten forskjellige destinasjoner i østover, pluss en god del vestover. Og tar jeg ikke grundig feil, så har jo OSL et mye større passasjerbellegg.
Finnalnd har noe Norge mangler: ett nasjonalt flyselskap som alle finnene er stolte av.:FIN

Og MD-11 fly :colgate:

Originally posted by amatør

Og MD-11 fly :colgate:
En liten stund til ja..

...mange nordmenn som "frivillig" stapper seg inn i my travel sine A 330 for å fly til Phuket. :D

Benplassen i MyTravel sine A330-maskiner i Norge er vel i tillegg bare "drømmen", sammenlignet med hva Engelske charterpax må lide seg i i gjennom. Vi skal vel også ikke lenger enn til Sverige, de trangeste setene i TUIfly Nordic sin B744 byr ikke på
særlig mye pitch *grøss* :drunk:

Originally posted by Blackhawk

...mange nordmenn som "frivillig" stapper seg inn i my travel sine A 330 for å fly til Phuket. :D

Benplassen i MyTravel sine A330-maskiner i Norge er vel i tillegg bare "drømmen", sammenlignet med hva Engelske charterpax må lide seg i i gjennom. Vi skal vel også ikke lenger enn til Sverige, de trangeste setene i TUIfly Nordic sin B744 byr ikke på
særlig mye pitch *grøss* :drunk:

Kan du tallfeste seat pitch for ovennevnte charterselskap.

Skal prøve å finne tilbake til den siden jeg leste det, vet at det var
en del forskjeller (ut fra hvor i kabinen man satt) - men det var rimelig
mange seter som hadde svært sparsom plass.

I B747-400 modellen som TUIfly Nordic i Sverige benytter seg av ut
fra ARN/GOT/CPH, er det innredet for 582pax (ink. setene på upper-deck).

Kommer tilbake med eksakt seat-pitch, når/hvis jeg finner tilbake -
tror det var via en svensk side...

Originally posted by OSLflyer Kan du tallfeste seat pitch for ovennevnte charterselskap.

Er ikke sikker på, om det var dette tallet jeg fant - men her er noe info:

sitat fra G-kraft:

"De "sämsta" platserna erbjuder bara 29 tum mellan stolarna medan de med bäst plats ombord erbjuder hela 44 tum mellan platserna. Platserna som bjuder på 44 tum är de premiumstolar som finns på den övre våningen. Dessa platser säljs som tillval och kostar 2350 kronor extra"

Kilde:
http://www.g-kraft.com/artiklar.php?cmd=artikel&id=143

Finland har jo nesten like dårlig/eller dårligere tilbud til USA enn det Norge har...

Å sitte i 11-12 timer med en seteavstand på 29" må være en prøvelse for kropp og sjel.
Jeg mener 32" som SK tilbyr må være et minimum. Kan ikke forstå LH som faktisk tilbyr 31" i de nye A346.

Hvis seteavstand er avgjørende anbefales både MH og som regel TG med sine 34" i økonomiklasse.

Originally posted by Someone

Originally posted by FBU 4EVER

At Norwegian sånn uten videre vil starte med interkontinentale ruter virker litt utopisk.Er det noe interkont. ruter er så er de dyre.Meget dyre.Derfor er det nesten umulig å drive slike ruter på LCC-nivå.

Og takk for det. 10 timer med 28" benplass og alt det andre LCC greiene høres ut som ett mareritt spør du meg

Finnairs 757?? ;)

Originally posted by Dag Johnsen

Heisann!

Dere har jo flighter fra OSL til EWR allerede og fra EWR er det stort sett tilgang til de fleste markedene i nord, mellom og soer Amerika...;)

Dag

Ja, den dagen CO blir kjøpt opp av UA og blir med i *A får vi se daglige avganger fra både ORD og EWR til OSL med skikkelig materiell.

Testa jo nylig COs internasjonale 757 SAT-IAH. De 40 minuttene på kjipklasse var nok for meg....;)

For å fortsette med charter, så kan det også nevnes at TUIfly Nordic som fast benytter B757-200 fra Sverige (som også er innom Norge på sommeren som regel), er rimelig trang. De aktuelle modellene er innredet for 235pax, og samme modell brukes også på langflyvninger innenfor StarTour/Fritidsresor-systemet (i tillegg til kortere ruter, som f.eks. Skandinavia-Kanariøyene).

Når det gjelder charterfly og seteavstand; Skandinavia kontra f.eks. England - så er det ingen tvil om, at mange sitter svært mye trangere enn oss. Her har jeg tatt eksempel i MyTravel:

MyTravel Airways (Skandinavia):

Airbus A320-200: 177pax
Airbus A321-200: 211pax

MyTravel Airways (England):

Airbus A320-200: 180pax
Airbus A321-200: 220pax

(Novair har til sammenligning "kun" 199 pax i sine A321 og SAS (DK): 184 pax)

Litt OT men det er ikke bare flyene som er trange i UK. Jeg får f.eks ikke plass i en britisk buss uten enten å ta opp 1,5 plass eller få krampe i bena

Back