SAS forsinkelser/kansellerte shorthaulavganger (oversikt/status)

Er i Brussel og de toppe nettopp opp at Oslo flyet er utsatt på ubestemt tid pga en streik. Noen som har hørt noe om dette?

Ser slik ut ja ...

Update Thursday 25/10 – 19:00

The workers at baggage handler Aviapartner have downed tools on Thursday 25 October evening. As a result, baggage handling may be delayed.

Jupp, fikk heldigvis booket meg inn på Brussels Airlines som bruker Swissport, så kommer meg hjem i kveld

Og igår 30.10, og idag 31.10, alle Brüssel flygninger kansellert.

I går ble en kollega sendt med tog til Amsterdam og videre med SAS til Oslo. På veien ned mandag ble det Lufthansa via FRA, bra jobbet av SAS med ombookinger.

Hva er problemet på OSL i dag? 8 kansellerte fly for SAS.

Lav tåke, så bilder tatt fra tårnet - der skinte sola med tåka under tårnet. SAS er ikke de eneste med problemer på OSL i dag:
https://avinor.no/konsern/flyplass/oslo/om-oss/trafikkstatistikk/dagens-punktlighet

DY kansellerte 1 fly i dag, så litt mer enn tåke må man vel anta har skapt problemer.

Erfaringsmessig så lar Norwegian flyene gå forsinket, i stedet for å kansellere - mens SAS har mer tendens til å kansellere og flytte pax fra avgang 1.2 til avgang 1.3 eller via codeshare/alliansen. Hvis du ser punktlighetstallene til OSL + været så spekulerer jeg høyt om at det er tilfelle.

ATR og CRJ maskinene har høyere minima
Er det stor skilnad på sikt? Har trudd at det var same greia på CRJ som på 737/320. Har vore med på landing med CRJ i skodda eg antok var autoland og det ikkje var sikt så mange meter over bakken. (ikkje så verst sikt langs bakken, derimot).

Back