Boeing_fan
ScanFlyer Gold
:wow: Det var jo ikke det han sa! Nå melder jeg meg ut av denne debatten før den går inn i den kjente "nedoverspiralen".
Sa han ikke at SAS vil øke prisene neste år?
:wow: Det var jo ikke det han sa! Nå melder jeg meg ut av denne debatten før den går inn i den kjente "nedoverspiralen".
Det er dårlig PR å gå ut i media og si "Hei, vi er SAS og vi kommer til å øke prisene neste år". En person som ikke klarer å tenke før han åpner kjeften burde ikke representere SAS i et intervju.
Det tror ikke John S. Dueholm. Han tror tvert imot at prisene skal opp neste år. Flyselskapene kan ikke leve av å ta så lave priser, mener han.
- Vi opplever et enormt prispress, særlig på innenriksrutene i Norge, og merker den tøffe konkurransen fra Norwegian. Men SAS kommer til å fighte og kjempe for de norske innenriksrutene og det er ikke snakk om å kutte kapasitet. Snarere regner vi med at det norske markedet vil vokse i 2011. Hvis markedet vokser og kapasiteten holder seg på samme nivå, er det naturlig at prisene blir litt høyere, sier han.
Men fakta er den at DY er billigere enn SAS på utenlandsreiser i 9 av 10 tilfeller.
Les igjen, saa vil du se at han snakker generelt, og om flyselskapene.
Denne mannen representerer SAS, ikke Norwegian, ikke KLM, ikke Lufthansa, men SAS.
Han kan bare snakke for sitt eget selskap, ikke for konkurrentenes del.
Jeg henviser også til artikkelen under her, hvor det spås at flyprisene skal ytterligere ned:
http://www.dagbladet.no/2010/10/25/tema/reise/norwegian/sas/flyplass/13994741/
Og hvem er du til å bestemme hvem som kan uttale seg om hva??I rest my case ...
Når Dueholm snakker om prisene kan han som sagt kun snakke for selskapet han selv representerer.
Og hvem er du til å bestemme hvem som kan uttale seg om hva??I rest my case ...
Når Dueholm snakker om prisene kan han som sagt kun snakke for selskapet han selv representerer.
Det er ikke mulig å ta mer feil. Enn deg.
Jeg skjønner lite av denne diskusjonen.... Er det slik å forstå at -MOW og TCAS mener at Dueholm kan uttale seg om prissetting på vegne av andre enn SAS så er det nokså oppsiktsvekkende all den tid SAS er anklaget for prissamarbeid på cargo (både nå og tidligere). Dueholm kan selvsagt si hva han mener utviklingen vil være, men kan jo like sikkert ikke si noe om andre prissetting.
Så er jo også den betimelige kommentaren til Vidar om kapasitet kontra markedets utvikling, og dets effekt på prispresset i markedet.
Originally Posted by Boeing_fan
Jeg skjønner lite av denne diskusjonen.... Er det slik å forstå at -MOW og TCAS mener at Dueholm kan uttale seg om prissetting på vegne av andre enn SAS så er det nokså oppsiktsvekkende all den tid SAS er anklaget for prissamarbeid på cargo (både nå og tidligere).
Nej SK er ikke generelt dyrere ens DY. Du er hoppet deres PR-pladder. Du sammenligner æbler og pærer.
Det vil overraske meg om det ikke er slik at DY generelt sett er billigere enn SK. At SK kan være billigere i en del tilfeller er selvsagt riktig.
Hæ? Dette blir jo bare rot, og så i tillegg drar du inn anklagene om prissamarbeid i cargosaken? Hva har det med denne diskusjonen å gjøre? Du gjorde i hvert fall ikke diskujonen noe enklere å forstå![]()
Målet må da være å være dyrere enn DY og likevel drive godt og profitabelt.Å være billigst for å være billigst er snarveien til skifteretten.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.