Det er vel ikke noen "offerrolle" det er snakk om .... Man beklager og forklarer hvorfor dette skjer. Man kan jo heller øke billettprisene med gjennomsnittlig 10-15% og redusere bruken av overbookinger. Hadde absolutt vært en fordel for oss ansatte som da kanskje kunne få en sjanse til å bruke våre "lukrative ID-billetter" .... :colgate:
De skulle lande 0920. Er da ute av LHR 1020. La oss si de bodde stentralt i London. Da er det 1 time med tuben. Da er klokka 1120. Innsjekk på Hotel osv. Da er klokka 1200. Ny tube til Seven Sisters, da er klokka 1230. 30 min gange til White Hart Lane. Så ja, de hadde aldri rukket kampen uansett.
Enig, er faktisk håpløs planlegging av familien her.
Det er noe grunnleggende galt med selskaper som bevisst overbooker for å maksimere profitt (ingenting galt i å maksimere profitt forresten)
Det er kjipt med overbooking. Nå ble jeg nettopp offer sjæl, for et hotell som kansellerte min forhåndsbetalte booking - mest sannsynlig fordi de oppdaget at de kunne selge den dyrere til noen andre. Kompensasjon 0,- og ekstraregning på 10.000,- kroner for min del, da det er en stor konferanse. Det suger
Eller man kan snu det på hodet .. '.. bevisst overbooker for å unngå inntektstap'. Når kunden ikke oppfyller sin del av 'avtalen', må det være lov for selskapet å gjøre visse grep for å minimalisere konsekvensen av dette. :68:
Eller man kan snu det på hodet .. '.. bevisst overbooker for å unngå inntektstap'. Når kunden ikke oppfyller sin del av 'avtalen', må det være lov for selskapet å gjøre visse grep for å minimalisere konsekvensen av dette. :68:
Det kommer jo helt an på hvordan du ser det. Dette rammer i alle tilfeller en uskyldig 3dj. part.
Det er noe grunnleggende galt med selskaper som bevisst overbooker for å maksimere profitt (ingenting galt i å maksimere profitt forresten) og så si til folk som har betalt for et produkt at de ikke får bli med allikevel. Det at selskapet har solgt mer seter enn hva de har tilgjengelig skal aldri gå utover kundene. Det er aldeles ikke deres problem!
I mange tilfeller skyldes ikke overbooking at flyet er oversolgt, men at det er byttet til et fly med mindre seteantall, transferpax har kommet sent inn, blitt sendt andre veier i systemet osv. osv. Håpet på kompensasjon i Chicago en gang, overbooket SAS-maskin med 25 pax (pga. forsinkelser på inbound pax forrige dag, alle kom med og flyet tok av med fem ledige seter...) Iflg. stasjonssjefen var det ikke unormalt med ca. 30 no-show.
Uansett i denne sitasjonen å gamble på at man får gå av flyet 09:20 på LHR er optimistisk, det går jo fort tid både i holding og taxing på LHR. Når de i tillegg har sjekket inn bagasje så er det jo neppe noe som hadde gått, selv om den gråtkvalte moren sier de "beregnet god margin".
Helt enig at det er dust å bli rammet av overbooking, om man blir pælmet av, men i dette tilfelle synes jeg det er håpløst å gå til avisen - dette kunne røket like godt ved slot-restriksjoner el.l.
Den vanlige reisende vil ikke kunne se det på noen måte som jeg vet om. Den beste "indikasjonen" vil i så fall være om flyet står som "utsolgt" på flyselskapets nettside, eller om flyvningen ikke blir funnet av diverse søkemotorer som ser etter priser. Men skal du vite helt sikkert behøves tillgang fra "innsiden"...
Med håndbagasje er du på toget til Paddington i løpet av en halvtime,
Vel, nå hadde ikke disse kun håndbagasje heller da![]()
Legg til en halvtime for bagasje og man kunne fortsatt rukket kampen.
Men vi vet jo alle at de ikke hadde gledet seg i ett år eller at turen var kjøpt med denne kampen som formål (hvis nå de ikke er veldig godt connected med britisk FA...).
Men la oss nå, rent hypotetisk, tenke oss at dette var noen som ikke tidligere har vært på en premier leaguekamp. Nå vet man at minst et av Arsenal og Tottenham spiller hjemme hver helg (i tillegg til Chelsea eller West Ham). Man kan altså fort tenke seg at de har kjøpt (fly)billett ett år i forkant og begynt å glede seg til kamp, uavhengig av hvilken kamp man skulle se, rett og slett man er veldig interessert i engelsk fotball.
Men det er jo selvsagt ikke like morsomt.
Det er selvsagt riktig, men i VG står det at denne kampen var selve hovedmålet med reisen. Det kan den ikke ha vært. Det var mitt poeng. Videre var mitt poeng, som et svar på enkeltes innlegg om at dette var altfor optimistisk mht til tid tilgjengelig, at dersom dette var hovedformålet var nettopp denne kampen så er det fullt mulig å komme seg til White Hart Lane ved ankomst LHR kl 0920 (men ting skal klaffe og man må vurdere hvor man skal bo/lagre bagasje mens man er på kamp).
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.