utrolig at det er nødvendigt med 99 tråde om dette....noget som sker hver eneste dag.
og endnu mere utroligt at en avis vil bruge tid og plads på det
Hilsen Ole
Kompensasjonsmessig (og for pax som blir denied boarding) er det vel et fett om det er pga. overbooking eller flybytte?
Det er overhodet ikke et fett for meg. Da det er vesens forskjell på om mine reiseplaner går i vasken som følge av uforutsette ting og det at flyselskapet har valgt å selge setet mitt til noen annen.
kan være, men det ER altså ikke breaking news....Det sker hver eneste dag hos alle flyselskaber...Det er ganske enkelt et spørgsmål om indtægter...
Alle flyselskaber gør det, fordi de ved at der er mellem 5 og 10 procent noshow, altså folk som ikke finder der nødvendig at møde op endsige afmelde deres reservation...
Hilsen Ole
Tviler ikke på at dette stemmer. Nettopp derfor syns jeg det er ekstra håpløst at det ikke tilbys rimelig kompensasjon de 5% av gangene det ikke løser seg enkelt.(Forøvrig har jeg jobbet i bransjen, og sett at minst 95% av overbooking løser seg helt enkelt -- ved at ikke alle passasjerer møter opp.)
Tviler ikke på at dette stemmer. Nettopp derfor syns jeg det er ekstra håpløst at det ikke tilbys rimelig kompensasjon de 5% av gangene det ikke løser seg enkelt.
Når 120 av 120 takker nei til en kompensasjon, så er det grunn til å tro at kompensasjonen er for en vits å regne.
Er ikke størrelsen på kompensasjon en subjektiv oppfatning da? Hva synes du er en rimelig kompensasjon?
Forøvrig, jeg har vært borte i denied boarding, fått kompensasjon og kommet meg dit jeg skulle FØR det flyet jeg hadde opprinnelig booking på.
Er ikke størrelsen på kompensasjon en subjektiv oppfatning da? Hva synes du er en rimelig kompensasjon?
Forøvrig, jeg har vært borte i denied boarding, fått kompensasjon og kommet meg dit jeg skulle FØR det flyet jeg hadde opprinnelig booking på.
Minimumskompensasjonen er fastsatt av EU i slike sammenhenger. At SAS kanskje burde strekke seg lenger når folk må bli igjen en natt, er en annen sak, ...
Før EUs standardregler kom så opplevde jeg det et par ganger (på FBU tror jeg det var). Ut over det så har man jo normalt ikke tid til alt for mye dill-dall i gaten. Og normalt er det jo ofte for sent å medle seg frivillig om man nøler to minutter for da er man nummer 30 i køen.Kanskje man burde køyre ein auksjon på det. Auke med 100kr kvar gong heilt til nokon rekker opp handa og melder seg til å bli igjen![]()
Vet ikke om den er så veldig realistisk, ghostern, men idéen var kul!
Nei, for med SAS IT så bør man vel ikke regne med at dette går i orden...Seriøst så tror jeg dette faktisk er en smal sak å implementere dersom man vil.
Kanskje man burde køyre ein auksjon på det. Auke med 100kr kvar gong heilt til nokon rekker opp handa og melder seg til å bli igjen![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.