Okei, lørdag 24 oktober er raskeste reisetid fra Heatrow til White Hart Lane (togstasjonen 5 min fra stadion) 1 time og 3 minutter* med avreise Heathrow 10.30. Da har man altså over en time ekstra på seg. I tillegg har folk jeg vet om satt fra seg baggasje på steder i nærheten av stadion uten problemer tidligere (eller at mor/far ordner det og tar veien etter, sannsynligvis er ikke hotellet åpent for innsjekk, så da blir det bare å sette fra seg baggasjen), altså går det ikke mye tid til det. Far rekker tilogmed en pint før kamp, selv med alle stoppene det er på undergrunnen i helgene).
Ja det er hektisk men det er altså langt i fra trangt med tid.
Som tidligere nevnt, man kjøper billetter til en kamp, og så vet man at den kan flyttes. I dette tilfellet var det altså ikke slik at det var umulig å rekke kampen, på noen som helst måte.
Dagen etter var det forøvrig kun en premier leaguekamp, nemlig storkampen Watford-Crystal Palace. Det er jo selvsagt vanskelig å forstå hvorfor de ikke solgte billettene til Tottenham - Man.City og brukte pengene på denne kampen i stedet... (Det var og kun en Championchipkamp, i Middlesbrough). Alternativet på lørdag var West-Ham - Norwich.
Så kommer altså et annet poeng som mange har nevnt, det var høstferie. I flere kommuner er det nå vanskelig å få ferie utenom de fastlagte, og således kan det rett og slett være at det ikke var mulig å reise før denne morgenen.
Hadde det forøvrig vært andre typer forsinkelser tror jeg neppe de hadde vært i avisen. Dette var en situasjon hvor alt gikk som det skulle, og de fint hadde rukket kampen om de kom med flyet.
*
https://tfl.gov.uk/plan-a-journey/
det ble veldig lang link, så linker kun til siden man kan søke på