SAS Fasttrack/Lounge på innenriks fra OSL

Re: SAS Fasttrack/Lounge på innenriks fra OSL

Korrekt, det var faktisk veldig irriterende med den pipelyden forrige fredag ettermiddag. Det bygde seg også opp lang kø av kunder som forsøkte å komme inn.

w
Hvorav halvparten får beskjed etter ugg mange forsøk at det er kun de med plus billett eller gullkort som kommer inn.....

"Contact staff" sto det når jeg og veldig mange andre prøvde å komme inn onsdag ettermiddag. Er EBD og hadde Plus-billett.

"Contact staff" sto det når jeg og veldig mange andre prøvde å komme inn onsdag ettermiddag. Er EBD og hadde Plus-billett.

+ og + blir minus i SAS IT systemer, derfor du ikke kom inn ;)

Heisann!

Sitter på Loungen nå, og synes den er kjempefin jeg. Hyggelige folk som jobber her, hilser og smiler og utvalget av snacks og drikke er bra!

Bra fornøyd SAS-kunde her ja!

Kim

Funket som bare juling i dag, utenom rushtider er dette en fin-fin venteplass og en kjempeoppgradering av tilbudet.

Sitter og leser Victor D. Normans "Gøy med gull" i dagens DN på side 4. Får en uggen følelse av at min streben etter å få EBD kanskje ikke var verd tiden og kostnaden..

Hvilken lounge får LYR reisende tilgang til? De avgangene går jo som kjent fra utlandsdelen på OSL. Får man tilgang til utlandsloungen eller må man innom innlandsloungen først?

Hvilken lounge får LYR reisende tilgang til? De avgangene går jo som kjent fra utlandsdelen på OSL. Får man tilgang til utlandsloungen eller må man innom innlandsloungen først?

Har ikke vært noe problem og komme inn på utland tidligere. Nå har jeg riktignok ikke prøvd etter at innenriks loungen åpnet. Men regner med at det ikke er noen forskjell. LYR er non Schengen destinasjon og Svalbard er utenfor norsk tollsone.

Sitter og leser Victor D. Normans "Gøy med gull" i dagens DN på side 4. Får en uggen følelse av at min streben etter å få EBD kanskje ikke var verd tiden og kostnaden..

Morsom artikkel. Noen sannheter er det i det. Jeg har *Gull, men ikke hos Eurobonus. Lounger er veldig fint, men fast-track varierer og det trekker ned at man ikke helt vet om man har adgang endel steder (ikke bare OSL). Jeg ville ikke reist masse bare for aa faa status, men naar man har det er det fint. Oensker SAS at det virkelig skal vaere bra med status, burde de innstallere dusjer i OSL-loungen og ogsaa gi adgang dit for ankomstpassasjerer fra lange flyvninger.

Tredje besøk i innenriksloungen i dag, og jeg syntes egentlig de har utnyttet arealet ganske dårlig. Selve inngangspartiet + heis f.eks. tar opp noe gruelig mye med plass, og ellers mangler mye av "lounge-følelsen".

Leste den på returflyet fra OSL til BGO i dag, og jeg må si at han satte ting veldig på spissen. F.eks. er fasttrack vanligvis mye raskere enn turen gjennom en av de "vanlige" slusene, og jeg har aldri opplevd å ha blitt nektet fasttrack. Men en ting har han rett i, det er gøy å samle poeng! ^_^

Tredje besøk i innenriksloungen i dag, og jeg syntes egentlig de har utnyttet arealet ganske dårlig. Selve inngangspartiet + heis f.eks. tar opp noe gruelig mye med plass, og ellers mangler mye av "lounge-følelsen".

Leste den på returflyet fra OSL til BGO i dag, og jeg må si at han satte ting veldig på spissen. F.eks. er fasttrack vanligvis mye raskere enn turen gjennom en av de "vanlige" slusene, og jeg har aldri opplevd å ha blitt nektet fasttrack. Men en ting har han rett i, det er gøy å samle poeng! ^_^
Min opplevelse er at *A Gold gir svært god merverdi på reiser over hele alliansen. Jeg har lest DN i dag også og støtter det du skriver.

Jeg har fortsatt ikke vært i den nye loungen, men de nasjonale byggeforskriftene stiller krav til universell utforming (inkludert heis, rullestolsirkler, etc), så det kunne de uansett ikke ha droppet av plasshensyn. :)

Uansett oppfatter jeg at innenriksloungen er et viktig og sentralt tiltak for å opprettholde og øke i det mest betalingssterke kundesegmentet i SAS viktigste (?) marked.

Jeg må si jeg ble ganske skuffet over loungen på innenriks. Det er meget mulig jeg har litt andre ønsker for en lounge enn flertallet. Først og fremst ønsker jeg å finne noe fornuftig å spise (sunt og mettende), samt få fred og ro. Ingen av disse oppfyller SAS med en nokså bråkete lounge (begrenset skjerming mot avgangshallen) og en meny som stort sett består av snacks.

Idag raste jeg gjennom fast tracken. Og sitter nå i innenriks loungen. Her er det stille og rolig, selv om alle de gode stolene er tatt. Men dette er jo ikke det travleste tidsrommet.

Dro Amex EBG i morges og da ble det rødt pip. Skulle bare titte så stod over, men kanskje noe krøll pga poengbillett?

Min erfaring er at dersom du reiser på poeng, må du sørge for å manuelt få lagt inn EBG/D/P -status og nummer i bookingen, da dette ikke automatisk følger bonusbiletter. Ett hot tips er lot.com! :)

Back