SAS Fasttrack/Lounge på innenriks fra OSL

Re: SAS Fasttrack/Lounge på innenriks fra OSL

Tja dette er vel rimelig standard, SAS har vel også avtale med Carlsberg. Du får Carlsberg over hele linja hos SAS.

Ja, det gjør vel ikke akkurat smaken noe bedre?
Avtale med en produsent som Carslberg er noe som hører forrige tiår til, og ikke i takt med resten av samfunnet og mange reisendes ønsker.

Avtale med en produsent som Carslberg er noe som hører forrige tiår til, og ikke i takt med resten av samfunnet og mange reisendes ønsker.

Personlig er jeg helt enig med deg, dølleste øllet jeg vet om, drikkes kun hvis 'jeg må'. :)

SAS burde brygge sin egen microbrew, Pandion Pale Ale e.l. I virkeligheten er det nok Ringnes vs Carlsberg produkt som er alternativet på tappetårnet, og jeg må si jeg velger Carlsberg hver gang.

Selv de hyggelige Carlsberg glassflaskene røyk i utenriks loungen i fjor, det er ikke så imponerende ølutvalg der heller. For en innenriks loungen, som SAS lanserer som en enkel lounge, er det vel ikke så mye annet enn farris, kaffe, eple og standard pils å forvente.

SAS burde brygge sin egen microbrew, Pandion Pale Ale e.l. I virkeligheten er det nok Ringnes vs Carlsberg produkt som er alternativet på tappetårnet, og jeg må si jeg velger Carlsberg hver gang.

Selv de hyggelige Carlsberg glassflaskene røyk i utenriks loungen i fjor, det er ikke så imponerende ølutvalg der heller. For en innenriks loungen, som SAS lanserer som en enkel lounge, er det vel ikke så mye annet enn farris, kaffe, eple og standard pils å forvente.

Så lenge det ikke kommer Ringnes:cry:, så er jeg fornøyd, selv om det godt kunne vært noe mer spennende. SAS burde nå vært såpass frempå, selv om det er Skandinavisk, at hvert land kunne ha en øl, vann etc ifra sitt hjemland. Hadde jo ikke gjort noe å ha Nøgne Ø i loungen :cheers:

DB var ute på en skikkelig sværte kampanje her.

Nå er det jo slik at vi nordmenn gullkort eller ei er litt enkle i matveien, derfor blir sikkert havregrøt et populært valg, på samme måte som torsdagspølsen har vært i utenriksloungen. Ser ikke helt problemet med at det ikke er toalettet inne på loungen hvis dette kun er 10m fra trappen, skjønner at sas ikke prioriterte toalettet, når de kun fikk 300m2.

Jeg tar liten lounge over ingen lounge any day ;-)

Det er jeg forsåvidt enig i, men vil understreke at jeg ikke uten videre er imponert hos andre flyselskap heller. Ofte standard Heineken eller noe annet som de tilbyr i businesslounger. Senator loungene i FRA hadde vel noe hveteøl på tappen såvidt jeg husker. I stua på ARN er det vel kun standard svensk folköl skvip (og det er VERRE enn Carlsberg)

Det er jeg forsåvidt enig i, men vil understreke at jeg ikke uten videre er imponert hos andre flyselskap heller. Ofte standard Heineken eller noe annet som de tilbyr i businesslounger. )

Det er det 90% ønsker seg, og tror det er veldig få som velger flyselskap basert på ølutvalget i loungene. Så da er det mest fornuftig og "kjipe ned"

Nøgne Ø hadde vært flott, men jeg synes ikke det skal være nødvendig med eget microbrygg. SAS burde fokusere på sin kjernevirksomhet og ikke bruke tid, energi og ressurser på dette.

Hvem blir førstemann innom på søndag? Jeg har fly kl. 13 og tenkte meg en tur innom før det. Noen før?

Mottar gjerne en bekreftelse på at loungen faktisk er åpen i dag etter at du har prøvd deg.

Mottar gjerne en bekreftelse på at loungen faktisk er åpen i dag etter at du har prøvd deg.

Jeg bommet på konsertdagen. Jeg trodde det var i går jeg skulle på konsert, men det var visst i dag, så da får jeg ikke testet før i morgen.. :cry:

Nøgne Ø hadde vært flott, men jeg synes ikke det skal være nødvendig med eget microbrygg. SAS burde fokusere på sin kjernevirksomhet og ikke bruke tid, energi og ressurser på dette.

Tja, trenger ikke gjøre det så komplisert. F.eks. noe ala CO hadde i sine Lounger. Den kjipe drikken er gratis, mens god drikke koster noen kroner.
Automat med et par varianter Lervig, Nøgne Ø og Haandbryggeriet til samme pris som de tar nede i kjelleren. Hadde gladelig betalt det.
Egentlig var O'Learys mitt valg, men de tre siste gangene har service vært så totalt fraværende at jeg ser frem til å få en lounge. Uansett hva de måtte servere av drikke.

Ryktet om forhåndsåpning kan avkreftes. Ikke mulig å komme opp i kveld. Stengt med fysisk barrikade.

Noen utlandsfarere som har fått tilgang til loungen (med gullkort eller plusbillett)?

Jeg skal sjekke i morgen tidlig om jeg rekker.. Skal en tur til Sverige.

Så lenge det ikke kommer Ringnes:cry:, så er jeg fornøyd, selv om det godt kunne vært noe mer spennende. SAS burde nå vært såpass frempå, selv om det er Skandinavisk, at hvert land kunne ha en øl, vann etc ifra sitt hjemland. Hadde jo ikke gjort noe å ha Nøgne Ø i loungen :cheers:

Nøgne Ø koster penger - Carlsberg pumpes ut til under NOK 30 pr liter

Var innom i 10 minutter i ettermiddag.
Var masse folk, men ikke trangt.
Gikk greit å komme gjennom grinden med smart tag festet på mobilen.
Carlsberg fra tappekran, vin fra flasker, kaffe maskin og dispenser med mineralvann og diverse juicer.
Masse frukt og noe snack.

Jeg fikk et positivt inntrykk.
Om det blir alkohol servering fremover eller om det kun er ifm åpning, kjenner jeg ikke til

Et greit stopp før årets flytur nr 87, som heldigvis gikk fra Gate 16

Last edited:
Back