SAS EuroBonus-poeng på Radisson SAS

Re: SAS EuroBonus-poeng på Radisson SAS

Da har du faatt feil poeng. Plaza gir 500 grunnpoenghver natt, OSL gir 300. Dersom hun ikke kan se dette paa sin skjerm (hoeres helt paa trynet ut), kan jeg ta det opp direkte med EB for deg slik at du faar de poengene du skal ha (OSL glemmer vi vel, der har du jo kanskje faatt for mange poeng)

Da har du faatt feil poeng. Plaza gir 500 grunnpoenghver natt, OSL gir 300. Dersom hun ikke kan se dette paa sin skjerm (hoeres helt paa trynet ut), kan jeg ta det opp direkte med EB for deg slik at du faar de poengene du skal ha (OSL glemmer vi vel, der har du jo kanskje faatt for mange poeng)

Poenget er ikke at jeg ikke har fått rett, poenget er: det ser ut til å være minimal sammenheng fra gang til gang.

-A

Eurobonus i et noetteskall?? Fikk akkurat feedback fra EB. Det skal offentligjoeres en liste over alle hotellene i Radisson SAS kjeden med oversikt over hvor mange grunnpoeng som skal gis. De skal ogsaa gaa igjennom feedbacken her og komme med tilbakemelding/forklaring paa hva som egentlig har skjedd

Og kunne bare SAS (og Wideroe.no) vist bookingklassene når man bestiller også så begynner det jo å hjelpe. Fikk tidligere til svar fra en av dem at "det har vi ikke lov til", men det høres jo snodig ut........ Noen som vet?

Poenget er ikke at jeg ikke har fått rett, poenget er: det ser ut til å være minimal sammenheng fra gang til gang.

-A

Min erfaring er som deg at poengopptjeningen virker tilfeldig, utover skillet mellom grunn- og ekstrapoeng. Det var derfor jeg tok opp tråden, og det er flott hvis Tommy tar det opp med EuroBonus.

Skal bo på følgende Radisson SAS-hotellet i måneden som kommer:
- Radisson SAS Hotel Lyon
- Radisson SAS Seaside Hotel Helsinki
- Radisson SAS Hotel Leeds
- Radisson SAS Daugava Hotel Riga

Så får vi se hvor mange poeng de gir per natt... Kan legge det ut her. Og ellers er det riktig som EB sier at Rica har en fast sats per hotell for hvor mange ekstrapoeng en tjener. Det er bare unntaksvis at man tjener 500 poeng, i all hovedsak tjener man 300 poeng.

Og kunne bare SAS (og Wideroe.no) vist bookingklassene når man bestiller også så begynner det jo å hjelpe. Fikk tidligere til svar fra en av dem at "det har vi ikke lov til", men det høres jo snodig ut........ Noen som vet?

LOL... Det har de selvsagt lov til... Det staar jo paa e-ticketen som sendes ut rett etter man har bestilt paa nettet.

Det staar paa at SAS IT ikke klarer aa stokke skankene. Det jobbes med saken, men hvem vet hvor lenge det vil ta....

Hadde mine mistanker om det, ja, ganske typisk her hjemme. Der er jo US-baserte selskaper et hav bedre på oversikter, setmaps, info om flåten etc. - dvs en del kunders behov og ønsker.

wideroe.no viser booking klassene, dog så skal det sies at man må grave litt selv.

Når du leter på wideroe.no, velgt en avgang, gå så inn på kjøpsbetingelser, så trykk videre på en av linkene og du vil se booking koden (bk:?) ?= bookingkoden

Dessverre.. Dette er jo ikke akkurat rakettforsning, saa det er helt utrolig at slike ting ikke er paa G. Det er jo revenue vinnere og alle (inkludert Norwegian) vet hvor viktig en skikkelig organisert webside er.

Naar det er sagt, er det stor frustrasjon blandt ansatte i Eurobonus som aldri blir hoert. Planene for en skikkelig web ligger der, men man faar ikke lov i kutt kutt kutt kulturen som gjelder i SAS om dagen

wideroe.no viser booking klassene, dog så skal det sies at man må grave litt selv.

Når du leter på wideroe.no, velgt en avgang, gå så inn på kjøpsbetingelser, så trykk videre på en av linkene og du vil se booking koden (bk:?) ?= bookingkoden

Joda, men 99,9% av kundene til SAS vet ikke dette. Mange vet ikke hva en bookingklasse er en gang.. Hvorfor skal man gjoere ting saa komplisert? Hva med "Oensker du 100% Eurobonus poeng, legg til 150.- trykk her for aa oppgradere til 100% EB poeng"

Joda, men 99,9% av kundene til SAS vet ikke dette. Mange vet ikke hva en bookingklasse er en gang..

Jeg er klar over det. Bare sier at det finnes måter....som dessverre er utrolig kronglete og vanskelige

Joda, men 99,9% av kundene til SAS vet ikke dette. Mange vet ikke hva en bookingklasse er en gang.. Hvorfor skal man gjoere ting saa komplisert? Hva med "Oensker du 100% Eurobonus poeng, legg til 150.- trykk her for aa oppgradere til 100% EB poeng"

Jeg har savnet akkurat det der. Det burde komme frem hvor mange EuroBonus-poeng en tjener på den avgangen man har valgt, og mulighet for å trykke videre dersom man vil ha mer informasjon og eventuelt oppgradere til en høyere opptjening.

Vet det, men så inni **** krøkkete da :angry: , særlig hvis man har mange alternativer som passer. Da blir det frem og tilbake og frem og tilba.....ops - session timeout eller en annen feilmelding og så starte på nytt. :72:

:up: CO har etter min mening en super løsning - eks "Economy (K)" el.l. i hovedvinduet så de som vet hva de ser etter får det, resten bare overser det antagelig. Det at man i tillegg kan spesifisere søk på billetter i spesifike bookingklasser ser jeg på som genialt. BA er også relativt greie (klikk på flightnr så får du pop-up med "Selling class: Q".

Her er ihvertfall hvor mange poeng du faar paa de 4 hotellene det var spoersmaal om:

- Radisson SAS Hotel Lyon (400 Basic pts per night)
- Radisson SAS Seaside Hotel Helsinki (300 Basic pts per night)
- Radisson SAS Hotel Leeds (400 Basic pts er night)
- Radisson SAS Daugava Hotel Riga (300 Basic pts per night)

Tar opp igjen dette. Bestilte to rom på Radisson blue Nydalen gjennom Hotels.com(brukte linken over her) men får jeg poeng på mitt EB kort for dette? Var ikke noe sted å skrive inn kort nr..

Tar opp igjen dette. Bestilte to rom på Radisson blue Nydalen gjennom Hotels.com(brukte linken over her) men får jeg poeng på mitt EB kort for dette? Var ikke noe sted å skrive inn kort nr..

Det er vel helt normalt at man ikke får point for bookinger lavet på hotels.com, expedia etc. når det gælder hoteller.

Du må registrere bonuskort når du sjekker inn

Man får nå 500 poeng for opphold på Radisson Blu - inndelingen med 300, 400 og 500 poeng er slutt.

Radisson giver ikke point for hotels.com bookinger m.v. i deres eget program, så giver de vel heller ikke i EB:

Ineligible Room Rates and other exclusions include: employee rates, family and friend rates, airline crew rates, travel agent rates, hotel employee rates, room rates that are billed on a master account, tour operator rates, wholesaler rates, or rates booked through online travel companies or other third parties in which you pay for that booking directly to such online travel company or third party.

Back