SAS EuroBonus: Nye regler for bonusuttak

Huh?
Da må det ha skjedd noe nå.. prøvde for en halvtime siden å legge inn AES-OSL-AES, og da fikk jeg prisen 3000 poeng :p
 
Fant ut hvorfor du ikke fant den prisen :D :D
Som de fleste vet er ikke sas.no så veldig tilrettelagt for Safari, og om man bruker denne kan man fortsatt booke Eurobonus billetter til halv pris for de under atten :)
 
Last edited:
Har lige kigget på EB's nye mulighed for at bruge point til at købe almindelige billetter og må indrømme at det mest af alt minder om en joke :drunk:

185.000 point for en C-klasse billet CPH-LHR???? eller 150.000 point for Economy Extra....

Praktisk taget ubrugeligt og grænsende til en hån at det skal koste så mange point når optjeningen på economybilletter er minimeret så meget. At man skal flyve 500 returrejse på f.eks. AAL-CPH for at få en "gratis" economy ekstra billet til London siger vel meget direkte at forholdet mellem optjening og brug ikke har til formål at give kunderne en bonus, men at få afviklet nogle af de opspare point. Ikke meget forbedring over det efter min opfattelse.

Har godt nok svært ved at se hvordan SAS kan fremstille det som et er verdens fremmeligste bonusprogrammer :headbang Det må da være århundredets overdrivelse.
 
Poenget er jo at nå er alle usolgte seter mulig å få på Poeng. Mens det fortsatt bare er like mange "billige" poeng-seter som før. Så dette er helt klart en forbedring. Og mulig det vil bli lettere å finne "billige" seter, da noen vil bestille flytende seter istedet.
 
Poenget er jo at nå er alle usolgte seter mulig å få på Poeng. Mens det fortsatt bare er like mange "billige" poeng-seter som før. Så dette er helt klart en forbedring. Og mulig det vil bli lettere å finne "billige" seter, da noen vil bestille flytende seter istedet.

Tanken bag det er for såvidt også fin, men at "prissætte" disse billetter så skyhøjt er jo nærmest grinagtigt og i praksis tæt på ubrugeligt.
 
Dette gjøres her borte med stor suksess hos mange selskaper. Det er mange som sitter med store mengder poeng, og med glede legger inn fler poeng for full fleksibilitet. Dette er selvfølgelig et tilbud som favoriserer de beste kundene, og ikke er beregnet på 'småsparerne' uansett opptjeningsprosent.
 
Tanken bag det er for såvidt også fin, men at "prissætte" disse billetter så skyhøjt er jo nærmest grinagtigt og i praksis tæt på ubrugeligt.
Livets harde realiteter, populære biletter er dyre også når du betaler cash. Er man tidlig ute får man billigere billetter også med poeng.

Det jeg har imot løsningen er at de skulle samlet alt i en søkemotor. Få vite prisen både i cash, vanlig poenguttak og flytende poenguttak. Pluss at søkefeltet på eurobonusløsningen er ganske dårlig. Går ikke å tabbe til neste felt uten å velge flyplass.
 
Hmmmm...den var ny. Først søker søkemotoren opp diverse tilgjengelige billetter, og kommer med en liste av litt av hvert. Når man så velger får man
Ingen tilgjengelig pris funnet for det fly og/eller kabinklasse som du har valgt. Vennligst søk igjen og velg annen kabinklasse og/eller annet fly. (5685 - 2201)

Ja, ja, det er vel en feil et sted
 
EuroBonus blir ett av världens främsta lojalitetsprogram

​SAS lojalitetsprogram EuroBonus lanserar idag tre nya initiativ som gör det ännu smidigare och enklare för medlemmar att hitta och boka biljetter, samt kombinera poäng med pengar när man köper biljetter.

- Idag tar EuroBonus ett stort steg och blir ett av världens absolut främsta lojalitetsprogram. Nu gör vi det möjligt att boka alla säten med poäng, introducerar enkelresor med poäng och erbjuder möjligheten att kombinera poäng med pengar. Inget annat flygbolag kan erbjuda sina lojala kunder en sådan flexibilitet och smidighet som SAS och EuroBonus nu gör, säger Mette Østergaard, ansvarig för EuroBonus på SAS.

De nya kundmöjligheterna är resultatet av undersökningar bland de nästan tre miljoner medlemmar och målet att erbjuda ett lojalitetsprogram i världsklass. De tre nya initiativen är:

Enkelresor för poäng
Det är nu möjligt att boka enkelresor med EuroBonus poäng. SAS är bland de första flygbolagen i världen att erbjuda denna möjlighet. Exempel på EuroBonus enkelresor är:

Stockholm-London 18,000 poäng i Economy, 24,000 i Economy Extra och
30,000 i Business

Stockholm-Chicago 36,000 poäng i Economy, 45,000 i Economy Extra och
54,000 i Business

Köpenhamn-Rom 18,000 poäng i Economy, 24,000 i Economy Extra och
30,000 i Business

Möjligheten att boka alla platser med poäng
Från och med idag är det möjligt att boka alla säten ombord med poäng, fram till avgång, så länge det finns plats kvar. Tidigare var ett begränsat antal säten per avgång öppna för att boka med poäng. Standardpriset kvarstår på de begränsade platserna, men däröver har medlemmar nu möjlighet att använda sina poäng för köp av vanliga SAS biljetter där priset konverteras till poäng.

Poäng + pengar = resa
Det är nu också möjligt att boka en resa och betala en del med EuroBonus poäng och en del med pengar. Detta gör det möjligt för fler medlemmar att utnyttja sina poäng att nå önskat resemål i kombination med pengar.

Alla tre tjänster finns nu tillgängliga på www.sas.se/eurobonus, där man även kan bli EuroBonus medlem.

För mer information, vänligen kontakta:

SAS pressjour
Tel: 08 797 2944

Bambus. Dette har en rekke selskaper hatt lenge, inkludert bmi, Virgin, United og American. Og en enveisaward koster 50% mens cash & miles selvsagt er tilgjengelig.

Så her faller EB langt etter -- som vanlig
 
Fant ut hvorfor du ikke fant den prisen :D :D
Som de fleste vet er ikke sas.no så veldig tilrettelagt for Safari, og om man bruker denne kan man fortsatt booke Eurobonus billetter til halv pris for de under atten :)

Nope, prøver både Safari og FF, men ingen barn til du er 17 som før gitt...
Dette var veldig kjipt SAS, tviler på at det er gode grunner til dette.

Det beste var vel om man kunne kjøpe ungdomsbilletter med poeng, til en fastpris på 2000 poeng eller noe lignede innenlands.
 
Skjønner ikke hvordan folk her kan tro eller forvente at bonusbilletter til markedspris skulle være rimeligere enn ordinære bonusbilletter ... Samtidig etterlyser jeg en mer samordnet søkemotor hos SAS, blir jo veldig rotete dette, med mindre man er nerder som oss.
 
Det er greit at man skal fremheve seg selv for å gjøre seg selv interessant, men når en vrir sannheten kraftig, eller driver med noe i nærheten av direkte løgn i sin egenreklame, så blir det for dumt. Som Tommy sier, så er det flere programmer som allerede har alle disse tingene som her blir fremhevet som revolusjonerende. Å påstå at
Inget annat flygbolag kan erbjuda sina lojala kunder en sådan flexibilitet och smidighet som SAS och EuroBonus nu gör
er jo direkte løgn.

Er det noen som har gått litt grundigere inn i materien hva angår bestilling av bonusbilletter fremover? For å si det slik, så overrasker det meg ikke det minste om tilbudet av billetter til normal poengpris er redusert, evt. fjernet oppunder avgang, for så å bli erstattet av langt dyrere flytende poengpriser. Inntil videre skal jeg la tvilen komme tiltalte til gode, men det skal bli spennende å se hvordan dette forholdet vil være fremover.
 
Det er greit at man skal fremheve seg selv for å gjøre seg selv interessant, men når en vrir sannheten kraftig, eller driver med noe i nærheten av direkte løgn i sin egenreklame, så blir det for dumt. Som Tommy sier, så er det flere programmer som allerede har alle disse tingene som her blir fremhevet som revolusjonerende. Å påstå at er jo direkte løgn.

Er det noen som har gått litt grundigere inn i materien hva angår bestilling av bonusbilletter fremover? For å si det slik, så overrasker det meg ikke det minste om tilbudet av billetter til normal poengpris er redusert, evt. fjernet oppunder avgang, for så å bli erstattet av langt dyrere flytende poengpriser. Inntil videre skal jeg la tvilen komme tiltalte til gode, men det skal bli spennende å se hvordan dette forholdet vil være fremover.

Jeg har søkt litt og foreløpig har det vært god tilgjengelighet med vanlige bonusbilletter til de store byene, selv på avgangsdagen eller dagen etter. Dermed har man foreløpig ikke "bruk" for den nye tjenesten, men det kommer sikkert til å endre seg, ved at det f.eks. blir vanskelig å oppdrive billetter en uke i forveien. Er det noen som har sett på forholdet mellom poengpris for disse nye bonusbillettene og pris på ordinære billetter? Eventuelt også forholdet mellom å dele billetten mellom kroner og poeng.

Ellers er den pressemeldingen noe av de verre jeg har lest. Det er alltid et dårlig tegn når man begynner å snakke om at noe er "verdens beste" eller i "verdensklasse". I utgangspunktet bør tjenestene man leverer være gode nok til sitt formål.
 
Back
Top