SAS EuroBonus MasterCard

Re: SAS EuroBonus World MasterCard

Dette er tull. Har du betalt med et kort og skaffet deg negativ saldo pga dette, har du per def kreditt. Hvordan du ønsker / har avtalt å betale ned det du skylder påvirker ikke dette.

Det er nok de fleste med på - men f.eks. AmEx sier konkret at kredittgrensen kun gjelder det du ønsker å utsette fra første forfall (jeg ligger selv ofte over den såkalte kredittgrensen, uten at det er problematisk).

Mener også at slik bruk kan vekte ulikt fra faktisk utsatt betaling ("kredittgrense" i denne sammenhengen) ift. bankenes kapitalkrav.

Dette er tull. Har du betalt med et kort og skaffet deg negativ saldo pga dette, har du per def kreditt. Hvordan du ønsker / har avtalt å betale ned det du skylder påvirker ikke dette.

Nei, det er ikke tull, og hvis du får det til å bli tull så er det bare fordi du tar ting ut av sin sammenheng og prøver å starte et ordkløyveri. Også kalt trolling.

Nei, det er ikke tull, og hvis du får det til å bli tull så er det bare fordi du tar ting ut av sin sammenheng og prøver å starte et ordkløyveri. Også kalt trolling.

Jeg ønsker ikke å starte noe som helst.
Låner du penger på kortbruken din, har du kreditt, uavhengig av hva du kaller kortet ditt.
Sjekk forøvrig gjerne historikken min her for 'trolling'.

Jeg ønsker ikke å starte noe som helst.
Låner du penger på kortbruken din, har du kreditt, uavhengig av hva du kaller kortet ditt.
Sjekk forøvrig gjerne historikken min her for 'trolling'.

Tror du missforstår begrepene som brukes av kortselskapene. PR deff har du riktig.

Men på foreksempel Amex gjelder bare kredittgrensen om du ønsker å utsette utover vanlig forfall.

Er det noen andre som har problemer med å få overført de poengene for SAS Mastercard kortbruket man egentlig skal ha? Nå har det flere ganger skjedd at jeg kun har fått overført 500 poeng selv om faktura sier 2-5000 poeng til overføring (alt avhengig av bruk), slik at jeg må kontakte SEB for å få det fikset (og selv da tar det evigheter). Jeg begynner å bli ganske lei dette nå. På nettsidene står det riktignok at poengene overføres i 'bulker' á 500 poeng, men de gangene det fungerer (og de gangene jeg får rettet det opp), så overfører de fint opptil flere tusen poeng i samme slengen, så det kan ikke vært at de kun kan overføre 500 poeng om gangen. Jeg har aldri fått noen forklaring fra dem på dette heller.

Er det noen andre som har problemer med å få overført de poengene for SAS Mastercard kortbruket man egentlig skal ha? Nå har det flere ganger skjedd at jeg kun har fått overført 500 poeng selv om faktura sier 2-5000 poeng til overføring (alt avhengig av bruk), slik at jeg må kontakte SEB for å få det fikset (og selv da tar det evigheter). Jeg begynner å bli ganske lei dette nå. På nettsidene står det riktignok at poengene overføres i 'bulker' á 500 poeng, men de gangene det fungerer (og de gangene jeg får rettet det opp), så overfører de fint opptil flere tusen poeng i samme slengen, så det kan ikke vært at de kun kan overføre 500 poeng om gangen. Jeg har aldri fått noen forklaring fra dem på dette heller.

Sjekket kontoen min, og har fått for de fleste mnd med unntak av august, mellom 1000-1500 hver gang. Så mulig det er noe krøll med din konto.

Hvor lang tid tok det å få svar på søknaden om SAS World MasterCard for dere andre?

La inn søknad i går, og har ikke hørt noe fra de. På andre kort jeg har søkt om, har jeg fått beskjed umiddelbart på søknaden.

Det tok noen få dager før jeg fikk beskjed om at søknad var innvilget. Men jeg har nå ventet over en uke på å få selve kortet tilsendt. Ennå ikke mottatt...

Kortet ble mottatt nøyaktig en uke etter at søknad ble innsendt...

Så da er det bare og tjene poeng også i butikker hvor man ikke får Trumf...

Mulig dette ikke er riktig tråd...? Men fikk mail i dag med følgende nyhet.

http://www.saseurobonusmastercard.n...ium=email&utm_content=&utm_campaign=News-1606

Ta ut penger i minibanken og få Ekstrapoeng – helt automatisk

Når du tar ut kontanter med ditt SAS EuroBonus World MasterCard, får du 10 poeng per 100 kr du tar ut i perioden 1. juli til 31. august. Du betaler 4 % av beløpet du tar ut i minibanken.

10 Ekstrapoeng per 100 kr som tas ut i kontanter på kortet

Tolker det da dithen at man får 10+10 poeng pr. 100-lapp. Og litt cash i lomma er uansett greit når msn er i utlandet?!

Tolker det da dithen at man får 10+10 poeng pr. 100-lapp. Og litt cash i lomma er uansett greit når msn er i utlandet?!
Hvorfor 10 + 10 poeng? Man får vel i utgangspunktet 0 poeng for kontantuttak

Hvorfor 10 + 10 poeng? Man får vel i utgangspunktet 0 poeng for kontantuttak

Normalt får man 10 poeng pr. 100-lapp på kjøp. Og 0 poeng på kontantuttak. Men i Juli og August for man det samme, pluss 10 ekstra poeng pr hundrelapp.

Normalt får man 10 poeng pr. 100-lapp på kjøp. Og 0 poeng på kontantuttak. Men i Juli og August for man det samme, pluss 10 ekstra poeng pr hundrelapp.

Nå har jeg lest gjennom tilbudssiden og det står ikke noe sted at minibankuttak skal gi 10 + 10 poeng per 100kr, det star derimot tydelig at det gir 10 poeng per hundre kroner.

Forøvrig står det også at kostnaden er 4% av uttaksbeløp, mao svinedyre poeng.

Når du tar ut kontanter med ditt SAS EuroBonus World MasterCard, får du 10 poeng per 100 kr du tar ut i perioden 1. juli til 31. august. Du betaler 4 % av beløpet du tar ut i minibanken

Det betyr at om man ta ut 1000 kr (eller tilsvarende), så får man 100 poeng. Det kommer da et gebyr på 40 kr på dette. Altså 100 poeng koster 40 kr. Og om man er i utlandet så vil også valutapåslaget komme på det igjen.
Jeg ville bare se på dette som en bonus om man i utgangspunktet skal ta ut penger og ikke har noe annet kort.

Uttak på kredittkort er rådyrt og jeg håper ikke dette lokker noen til å ta ut kontanter...

Det betyr at om man ta ut 1000 kr (eller tilsvarende), så får man 100 poeng. Det kommer da et gebyr på 40 kr på dette. Altså 100 poeng koster 40 kr. Og om man er i utlandet så vil også valutapåslaget komme på det igjen.
Jeg ville bare se på dette som en bonus om man i utgangspunktet skal ta ut penger og ikke har noe annet kort.

Var litt på samme tanke jeg og.

Last edited:
Back