SAS EuroBonus MasterCard

Satt og tenkte det samme. Helt til jeg kom på hvor vanskelig det er å oppdrive biz med sas til Japan og USA, så la jeg vekk tanken.
Det går mange flere poeng med *A, men i det minste kommer man seg avgårde.

Ikke sant. Spennende og se om Amex svarer, eller om de betrakter MC Premium som et for svakt produkt siden dårlig tilgjengelighet på IC. Nå går det rykter om at soner forsvinner og Open Jaw kommer i Norge også på Amex. Mulig et svar.

Men doble poeng i juni/juli/august er ganske bra. Greit nok å ha tilgjelighet på ubegrenset Plusbilletter Innenlands/Europa. Dvs at en kan være spontan og hoppe på turer med en dags varsel, siden Plus ofte er eneste som er tilgjengelig da. Mulig IC også har noe bedre tilgjengelighet i Plus nærmere avgang?

Så jeg har det i tillegg til Amex. Uansett mye bedre enn forrige produkt.

Er det doble poeng i juni-august på det vanlige kortet også? Hvor står info om dette isåfall, og må man registrere seg evt?

Ikke sant. Spennende og se om Amex svarer, eller om de betrakter MC Premium som et for svakt produkt siden dårlig tilgjengelighet på IC. Nå går det rykter om at soner forsvinner og Open Jaw kommer i Norge også på Amex. Mulig et svar.

Hva betyr det at soner (ryktes) forsvunnet?

Fikk tilbud om Mastercard Premium i dag, men så ikke noe om pris. Noen som vet om det også er gratis om man er EDB?
Edit: Så på hjemmesiden at årsavgiften var 750 og det er jo billig for 12000 statuspoeng pluss en del annet snask.

Skulle til å bestille, men dobbelt så høy årsavgift for EBG; 1.495, så får tygge litt på det.

Hva betyr det at soner (ryktes) forsvunnet?

Er endel soneregler for Europbonus-billetter og CT. I følge enkelte poster sier agenter i Tallin at det er på vei ut. F.eks at man ikke må route via samme 3.sone til/fra Australia.

Men, det gjenstår å se om det blir erstattet av noen andre regler. Dette gjelder altså Amex, ikke MC. For ikke å bli helt OT var min opprinnelige post at MC er blitt bedre ift Amex. For meg blir det ja takk, begge deler :)

Opptil 12 000 årlige poeng** som kan øke ditt EuroBonus-nivå hvis du bruker kortet hver måned
Det vil si at man tidligst får det etter første kalenderår i bruk? Mangler ~10k til EBD i år, hadde jo vært for godt til å være sant om det var signeringsbonus...

Det vil si at man tidligst får det etter første kalenderår i bruk? Mangler ~10k til EBD i år, hadde jo vært for godt til å være sant om det var signeringsbonus...

Ser for meg ut som man får fortløpende 1000 poeng i måneden, i de månedene en bruker kortet.

Du får 1k statusgivende poeng pr måned ( om kortet brukes hver måned). Så du rekker å hanke inn 6k poeng mot gull om du får det asap ;)

Noen som har fått statusgivende poeng for juni ennå?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg har ikke fått de ennå, men på Mastercard-appen står det at poengene kommer senest den 10. måneden etterpå. Regner med at grunnpoengene kommer samtidig.

Jeg har ikke fått de ennå, men på Mastercard-appen står det at poengene kommer senest den 10. måneden etterpå. Regner med at grunnpoengene kommer samtidig.

Jeg har fått opptjente poeng for juni nå, men kan ikke se at jeg har fått dobbelt opp som det skulle være i juni/juli/august. Ikke kan jeg se å ha mottatt noen grunnpoeng heller.

Jeg kan heller ikke se å ha fått 10.000 i velkomstpoeng, men det står at det kan ta opptil 3 måneder fra første kjøp før de kommer.

Hvordan ser det ut hos dere andre?

Jeg har fått opptjente poeng for juni nå, men kan ikke se at jeg har fått dobbelt opp som det skulle være i juni/juli/august. Ikke kan jeg se å ha mottatt noen grunnpoeng heller.

Jeg kan heller ikke se å ha fått 10.000 i velkomstpoeng, men det står at det kan ta opptil 3 måneder fra første kjøp før de kommer.

Hvordan ser det ut hos dere andre?
Fikk både velkomstgave, opptjening og statusgivende poeng i går. Du må bruke appen til kortet (eventuelt logge inn) og se på poengopptjening. Der skal alle kjøp stå som dobbelt.

Fikk både velkomstgave, opptjening og statusgivende poeng i går. Du må bruke appen til kortet (eventuelt logge inn) og se på poengopptjening. Der skal alle kjøp stå som dobbelt.
Fått poengene og vises i appen, blant annet 10000 grunnpoeng, men disse kommer ikke frem som opptjente grunnpoeng i forhold til statusen på min EBD konto. Mulig at dette blir justert senere??

Fått poengene og vises i appen, blant annet 10000 grunnpoeng, men disse kommer ikke frem som opptjente grunnpoeng i forhold til statusen på min EBD konto. Mulig at dette blir justert senere??

10.000 i velkomstgave er ikke grunnpoeng selv om de står som "basic points" i appen. SAS IT som slår til igjen :rolleyes:

Oppdaget feilen, de har sendt meg feil kort. Det ble tydeligvis surr når bestillingen ble manuelt behandlet fordi bestillingen ble avvist pga allerede maks kredittgrense hos leverandøren.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Har hatt MC Premium siden i sommer, men ifølge EB-sidene har jeg ikke mottatt et eneste grunnpoeng. Noen som vet om feilen ligger hos SAS eller hos Mastercard?

Har hatt MC Premium siden i sommer, men ifølge EB-sidene har jeg ikke mottatt et eneste grunnpoeng. Noen som vet om feilen ligger hos SAS eller hos Mastercard?

Jeg har hatt kortet noen måneder.
På poengoversikten har det tikket inn 1000 poeng i november og desember.
De står oppført som "Status Points from MasterCard Reward Norway"
Poengene er kun ført i kolonnen "Poeng for bruk" og ikke i kolonnen "Grunnpoeng"

Om dette betyr noe vet jeg ikke. Nå er det 3 poeng kategorier, Basic Points, Extra Points og Status Points. For meg ser det ut som om det kun er Basic Points som havner i kolonne for Grunnpoeng

Jeg har hatt kortet noen måneder.
På poengoversikten har det tikket inn 1000 poeng i november og desember.
De står oppført som "Status Points from MasterCard Reward Norway"
Poengene er kun ført i kolonnen "Poeng for bruk" og ikke i kolonnen "Grunnpoeng"

Om dette betyr noe vet jeg ikke. Nå er det 3 poeng kategorier, Basic Points, Extra Points og Status Points. For meg ser det ut som om det kun er Basic Points som havner i kolonne for Grunnpoeng

Samme hos meg. Står statuspoeng, men er ført i kolonnen for "Poeng for bruk" og ikke "Grunnpoeng" og da teller poengene ikke for status. Er i kontakt med dem og håper de fikser det.

Noen som har klart å booke sas plus til go pris med bonuspoeng gjennom Mastercard premium? Eller må disse bestilles på nett?

Back