SAS EuroBonus MasterCard

Re: SAS EuroBonus World MasterCard

Uttak på kredittkort er rådyrt og jeg håper ikke dette lokker noen til å ta ut kontanter...

Det er vel generellt sett ikke noe dyrere enn å ta ut kontanter, som jo uansett er dyrt? Forøvrig skal man ikke bare se på provisjonen, men også valutakursene. Det er ikke samme påslag hos alle, så i realiten er det ikke lett å vite hva som er billigst. Eneste reelle mulighet for å finne det ut er å teste dette, og da samme dag og sted for å kunne sammeligne.

Det er vel generellt sett ikke noe dyrere enn å ta ut kontanter, som jo uansett er dyrt? Forøvrig skal man ikke bare se på provisjonen, men også valutakursene. Det er ikke samme påslag hos alle, så i realiten er det ikke lett å vite hva som er billigst. Eneste reelle mulighet for å finne det ut er å teste dette, og da samme dag og sted for å kunne sammeligne.

Tar du ut penger i Norge på vanlig bankkort koster jo det stort sett 0,-... I utlandet vil det nok variere, men 4% av beløp høres i mine øre dyrt ut..

Jeg mente også at ved uttak på kreditt løper renten fra dag en, men finner ikke info om dette hos sasmc, så det er ikke sikkert det gjelder dette kortet.

Last edited:

Bl.a. Skandiabanken har jo 0% gebyr i utlandet. Dertil valutapåslag på 1,75% som ser ut til å være normalt. Så både SAS MC og SAS Amex er jo svindyre kort å bruke til kontantuttak.

Så kan det jo også forekomme lokale gebyrer, uavhengig av hvilke norske kort en har. Men uansett så er kontantuttak med kredittkort særdeles ulurt uansett.

SAS MasterCard Premium

Hei, nederst på betingelsene på saseurobonusmastercard.no står det "Poengene registreres direkte på din EuroBonus-konto hos SAS og kan ikke brukes til å kjøpe bonusreise eller andre produkter i EuroBonus-programmet"

Dette må vel være en skrivefeil? Hva skal man med bonuspoeng hvis man ikke kan kjøpe reiser eller produkter for dem...

Re: SAS MasterCard Premium

Hei, nederst på betingelsene på saseurobonusmastercard.no står det "Poengene registreres direkte på din EuroBonus-konto hos SAS og kan ikke brukes til å kjøpe bonusreise eller andre produkter i EuroBonus-programmet"

Dette må vel være en skrivefeil? Hva skal man med bonuspoeng hvis man ikke kan kjøpe reiser eller produkter for dem...

Du får 1000 grunnpoeng (statusgivende) poeng per måned du bruker kortet (Bruk det en gang i måneden, så har du i praksis 12.000 grunnpoeng i året), og grunnpoeng kan ikke brukes til kjøp a billetter, nei. De er der for å telle mot status.

Må ikke forveksles med ekstrapoeng, som du får 15-25 av per 100 kroner du bruker kortet for. Disse kan brukes til booking av billetter og andre tjenester.

Usj, da er det ikke så stor forskjell på denne og vanlig. 1490kr for 5 ekstra poeng (15 mot 10) så gir det 5000 ekstra poeng i året... men men. Kan jo være greit for alle den som ligger 0-12'000 poeng unna EVG/EBD da.

Du får 1000 grunnpoeng (statusgivende) poeng per måned du bruker kortet (Bruk det en gang i måneden, så har du i praksis 12.000 grunnpoeng i året), og grunnpoeng kan ikke brukes til kjøp a billetter, nei. De er der for å telle mot status.

Må ikke forveksles med ekstrapoeng, som du får 15-25 av per 100 kroner du bruker kortet for. Disse kan brukes til booking av billetter og andre tjenester.

Nja, ikke helt..
Ved bruk av SAS Mastercard Premium får man 1000 nivåbyggende poeng pr. måned. Disse teller kun mot status.
Grunnpoeng kan brukes til kjøp, og teller mot status.
Ekstrapoeng teller ikke mot status, men kan brukes til kjøp.

Kilde:
https://saseurobonusmastercard.no/k...rskjellen-mellom-de-ulike-eurobonus-poengene/

Hei,

Jeg skal overføre ca 150.000 kr til en i familien og lurer på om det lar seg gjøre med Vipps (5000 kr x 30 ganger). Er dette innenfor grensen? Får man da poeng på SAS MasterCard Premium kortet eller tar de dette som kontantuttak. Noen som har erfaringer ?

Eller for å si det på annen måte. Hvordan kan jeg overføre 150.000 kr til en annen person og få mest bonus for det ? Hører noen her skrev Shell MC og Trumf. Er Vipps og MobilePay stengt for bonusopptjening ? Har både Amex Platinum, Flying Blue MasterCard fra KLM, DNB SAS MC Premium.

Hei,

Jeg skal overføre ca 150.000 kr til en i familien og lurer på om det lar seg gjøre med Vipps (5000 kr x 30 ganger). Er dette innenfor grensen? Får man da poeng på SAS MasterCard Premium kortet eller tar de dette som kontantuttak. Noen som har erfaringer ?

Eller for å si det på annen måte. Hvordan kan jeg overføre 150.000 kr til en annen person og få mest bonus for det ? Hører noen her skrev Shell MC og Trumf. Er Vipps og MobilePay stengt for bonusopptjening ? Har både Amex Platinum, Flying Blue MasterCard fra KLM, DNB SAS MC Premium.
Om du har bekrefta ID i Vipps med bankID er beløpsgrensa der 250k/år for både sending og mottak. Eg ser eg får cashpoints for Vippsbruk, så vil anta ein får EB også. Så det burde jo gå, det du seier. (mogleg Vipps har grenser for veke eller mnd også, det veit eg ikkje).

Sent fra min MotoG3 via Tapatalk

(mogleg Vipps har grenser for veke eller mnd også, det veit eg ikkje).

Sent fra min MotoG3 via Tapatalk

Jeg fikk sperret min Vipps for ytterligere bruk da jeg hadde brukt 5.000,- på en måned. Da har jeg lagt inn Shell MC som kort.
Da fikk jeg opplyst at det var en månedlig sperre, men tror den bare gjaldt Shell. Kan være den ikke gjelder Sas MC.

Nja, ikke helt..
Ved bruk av SAS Mastercard Premium får man 1000 nivåbyggende poeng pr. måned. Disse teller kun mot status.
Grunnpoeng kan brukes til kjøp, og teller mot status.
Ekstrapoeng teller ikke mot status, men kan brukes til kjøp.

Kilde:
https://saseurobonusmastercard.no/k...rskjellen-mellom-de-ulike-eurobonus-poengene/

Er dette med statusgivende poeng ved bruk av Sas MC nytt?
Kan ikke huske jeg hadde det tidligere før jeg klippet kortet i 2...

Om man flyr for 33' poeng ila 1 år og bruker dette kortet til en tyggis hver måned så har man gullkort?

Er dette med statusgivende poeng ved bruk av Sas MC nytt?
Kan ikke huske jeg hadde det tidligere før jeg klippet kortet i 2...

Om man flyr for 33' poeng ila 1 år og bruker dette kortet til en tyggis hver måned så har man gullkort?

Det er riktig, men det gjelder kun for det nye premium-kortet.

Hmm.. i dag kom allerede drage-kortet (pointEarner - der den massive omsetningen tydeligvis skjer) men ingen kort til meg. Andre som opplever dette?

Jeg skjønte heller ikke helt om drage-kortet også har doble poeng i sommer?

Fikk tilbud om Mastercard Premium i dag, men så ikke noe om pris. Noen som vet om det også er gratis om man er EDB?

Edit: Så på hjemmesiden at årsavgiften var 750 og det er jo billig for 12000 statuspoeng pluss en del annet snask.

Last edited:
Fikk tilbud om Mastercard Premium i dag, men så ikke noe om pris. Noen som vet om det også er gratis om man er EDB?

Edit: Så på hjemmesiden at årsavgiften var 750 og det er jo billig for 12000 statuspoeng pluss en del annet snask.

Nja billig og billig, de 12'000 poengene er jo ikke brukenes til noe dersom du allerede er EBD. Hadde vært noe annet om man kunne brukt dem på reiser.

Fikk brev nå nylig om at det innføres en høyere årsavgift på SAS MC fra oktober. Jeg har til nå ikke hatt noen avgift da jeg også har Diners. Det stod ingenting om denne kombinasjonen, men det stod for de som hadde kr 0 i årsavgift, så det gjelder jo meg også. Det er også nytt med flere poeng for kjøp i utenlandsk valuta og for bruk på SAS' nettsider, hhv 15 og 20 poeng. Det er også innført en årlig grense på kr 200 000 på opptjening, kanskje med tanke på Vipps som ble nevnt over. Valutapåslaget økes til 2%. M.a.o. kortet blir mindre attraktivt.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Den største attraksjonen ved dette kortet for noen av dem som i utgangspunktet tjener en del poeng pr år kan jo være muligheten til å bestille bonusreiser i Plus(/Business) og kun betale poeng for Go. Slikt kan jo fort gi mening.

Den største attraksjonen ved dette kortet for noen av dem som i utgangspunktet tjener en del poeng pr år kan jo være muligheten til å bestille bonusreiser i Plus(/Business) og kun betale poeng for Go. Slikt kan jo fort gi mening.

Satt og tenkte det samme. Helt til jeg kom på hvor vanskelig det er å oppdrive biz med sas til Japan og USA, så la jeg vekk tanken.
Det går mange flere poeng med *A, men i det minste kommer man seg avgårde.

Back