SAS: «Enklere reiser med vår nye app»

Re: SAS: «Enklere reiser med vår nye app»

Både jeg og min kone brukte appen når vi var i Warsawa i helgen. Alt fungerte utmerket. Vi endret også sete på flere av flightene uten at det var noe problem.

Jeg brukter appen på en iPhone 5 og kona på en iPhone 4.

Rart det stort sett bare er deg som har problemer....

Er ikke bare Robert som sliter. Jeg og, så da er vi ihvertfall 2. ;)

Men regner vel med at det løser seg etterhvert.

Er ikke bare Robert som sliter. Jeg og, så da er vi ihvertfall 2. ;)

Men regner vel med at det løser seg etterhvert.

Det gjör det nok :)
Synes den fungerer bedre enn jeg först trodde, og skulle den ikke funke, så er det bare å bruke wf appen :)

Jeg skal reise med SK4137 TRD-BGO og SK4188 BGO-TRD i morgen. Begge står som "Open for Check-in" i appen, men jeg får bare sjekket inn på SK4137.

Det hører med til historien at jeg ikke får sjekka inn på SK4188 på sas.no heller, selv om det er under 22 timer til avgang.

Rart det stort sett bare er deg som har problemer....

Jeg har vel en ca 60 turer med sas hilltil iår og har ikke hatt problemer sålenge jeg har hatt appen.. Riktig nok ikke i android men allikevel...
Har brukt appen for 8 flighter hvorav 2 til UK hvor man visst skulle registrert pass som appen mangler menyer for, er det andre som har brukt appen like mye?

Om noen har flydd til UK med appen vil jeg gjerne høre om hvordan de har fått menyer som ikke er på min app.

Jeg fikk dobbelt opp med bording pass i går å ingen av de virket men damen i insjekk fant meg manuelt på dataen.

Har ellers fungert greit savner kun støtte for passbook på iphone 5

Flere som har oplevd dette?

Ser nå at jeg fortsatt har de to like bording passene i appen mens de andre er borte.

Last edited:

Har reist 15 gang med SAS så langt i år, og alle ganger har appen fungert som intended :) Boarding pass oppdateres også med setebytter utført av de i gate uten at jeg må restarte appen.

Håper fortsatt at robertaas og Fnate (top posters i denne tråden, med unntak av LN-MOW som har vært informativ framfor problemrapporterende) i tillegg til å poste sine problemer i tråden også rapporterer de inn til app-utviklerne slik at problemene de møter kan løses..... :)

Har brukt appen på 10 flighter nå uten problemer med boarding pass. Oppdateres også med info om gate etterhvert som den kommer.

Mulig det allerede er nevnt, men kan en legge inn firmakoden i appen?

Har brukt den på en t/r, og da funket ting ikke veldig bra. Flighten stod som "Not open for checkin", så det måtte jeg gjøre på sas.no. En uke etter gjennomført flight så stod den fremdeles som "not open for checkin", noe som egentlig var riktig på det tidspunktet. Virket som tingene oppdaterte seg og ble ajour etter en restart av telefonen (appen?).

Virket som tingene oppdaterte seg og ble ajour etter en restart av telefonen (appen?).
Snakker vi "clear your cache" også på appen? I så fall smått legendarisk av SAS IT :lol:

Den appen liker ikke meg.

Jeg kan få lov til å sjekke inn på SK1461, den 15. april, men må søke fram morgendagens flight fra KRS - OSL, der kan jeg også få sjekke inn, selv om det er ca 30 timer til adgang..

Ikke helt på nett enda..
Samt at det som tidligere nevnt er trøblete å finne billetter (BGO-OSL), som jeg lett finner på WF sine nettsider..

Edit:
Det viste seg at flighten KRS-OSL, ikke hadde fått med seg EB nummeret mitt, fra bestillingen hos WF, så da er det vanskelig å skylde på appen der!

Last edited:

Hysj, hysj. Ikke si så høyt at innsjekkingssystemet åpner 36t før....

Hysj, hysj. Ikke si så høyt at innsjekkingssystemet åpner 36t før....

Får ikke lov til å velge sete, så det virker ikke som det er noe å skrive hjem om. :-)

Edit:
Og der forsvant mulighet til å Sjekke inn, så det var nok litt rusk i systemet.

Men den siste bookinga jeg gjorde på wf.no poppet rett inn i APPen, det viste seg at jeg hadde lagt inn EB nummeret mitt feil, uten EBB først..
Disse EDB maskinene blir ikke smartere enn vi gjør de, så da er det vel snakk om en brukerfeil.. :-D

Last edited:

Når man legger til et kredittkort i appen er det et option som heter "Add label", noen som vet hva man kan skrive her?

Når man legger til et kredittkort i appen er det et option som heter "Add label", noen som vet hva man kan skrive her?

"Jobbkort", "Visa", "Pappas Mastercard", "Konas kort"
Tror det er rimelig fritt valg.

Syns du nesten skal få lov til å finne ut av den selv :lol

Vist du har flere kort inne så kan det jo være greit å gi kortet et navn så du kan skille mellom dem. Om du kaller det jobb-kort eller SAS MC er opp til deg....

Skal bookinger med WF komme opp i appen i såfall er det noe galt for jeg får dem ikke opp når jeg trykker på all my bookings kommer det kun opp SK flygninger?

Back