SAS: «Enklere reiser med vår nye app»

Re: SAS: «Enklere reiser med vår nye app»

Jeg har også opplevd en del problemer med innsjekkingsfunksjonen i appen. Gjentatte forsøk på å få det til i går resulterte i følgende pop-up melding: "This wasn't supposed to happen!"

Om ikke annet så veide det opp for en del irritasjon. :-)

Har foreløbig fire bookinger med WFs Norge rundt billett. Tre av dem dukket uten videre opp i SAS appen, den fjerde finner jeg verken med EB eller bookingreferanse. :headbang:

Booket akkurat en tur OSL-BOO-MJF søndag, og den kom opp så fort den var billettert.

Booket akkurat en tur OSL-BOO-MJF søndag, og den kom opp så fort den var billettert.
Jeg booket en innenriks på 701-dokument tidligere i uka, den dukket først opp etter at jeg hadde bladd litt frem og tilbake i appen. Den lå ikke inne som "My trip", ei heller under "All bookings" før jeg hadde romstert litt rundt. Tenk så greit om de hadde laget en "oppdater"-knapp.

Ser ut som den alltid oppdaterer seg når du trykker 'See all bookings' ..

Jeg fikk opp en bestilling med US Airways (booket via wf.no) med en gang den var ticketed.

Jeg mistenker at det er forskjell på Andriode og ajFån-versjonen også.

Det er det nok. Reiste rundt med en kollega denne uken. Han har iPhone og jeg har Android. Hadde 3 flighter og det funket aldri samtidig.

Det løser seg imidlertid om man sjekker inn manuelt og får printet boardingkort som back up. Det funker også å oppdatere flighter og få tilgang til CI om man tvangslukker appen eller restarter telefonen.

Det som irriterer litt nå er om man får sjekket inn i appen og så firsvinner QR koden foran øynene våre når vi skulle boarde. Men igjen, sjekk inn manuelt i tillegg så er den litt hjelpsom.

Det løser seg imidlertid om man sjekker inn manuelt og får printet boardingkort som back up.

Joda, det funker forsåvidt bra å koke suppe på spiker også, så lenge man har litt grønnsaker, kjøtt og krydder i bakhånd... ;)

Ser ikke helt verdien av appsjekkinn hvis man likevel sjekker inn manuelt 'just in case'.

Last edited:

Har en enveis EB award i Y+ i august direkte fra Malta til Oslo.

Appen viser bookingen på følgende måte:

Malta-Oslo (flytid 3:45)
Bookingklasse: [blank]
Stopover: - 3:45 (minustid der altså..)
Malta-Oslo (flytid: 3:45)
Bookingklasse: Business :p

Så den mener jeg på en eller annen magisk måte skal skru tiden 3 t og 45 min tilbake når jeg ankommer OSL, for så å fly samme turen en gang til, men denne gang i Business :lol:

Love SAS IT...

Last edited:

Fikk det samme som deg på BGO-CPH i juli, jc. Har en longhaul biz-billett med "Business" på utreisen også. Regner med at det er pga. at de endrer fra Biz til Plus.

Brukte den problemfritt i går, selv da jeg ufrivillig ble påtvunget noen endringer. Den ga seg ikke før jeg fikk en ufrivillig overnatting. Da måtte jeg fram med WF-app'en for å få sjekket inn Trondheim-Mosjøen i morges.

Endringer i 1.1 (på Android):

- We've added Flight Status! You can now search for arrivals, departures and flight numbers.
- We've improved the performance when loading more activities in your EuroBonus account.

Hva bruker man for å logge inn? EB-nummer eller passord?

Du lager en pinkode ved første innlogging. Jeg har ikke blitt spurt om innlogging senere ..

Etter oppdateringen av appen nå, forsvant begge bookingene som jeg hadde inne... En SAS og en US booking...

Re: Re: SAS: «Enklere reiser med vår nye app»

Etter oppdateringen av appen nå, forsvant begge bookingene som jeg hadde inne... En SAS og en US booking...

Samme her....for første gang ubrukelig i kveld på SK 4438. Den fikk heller ikke til å finne bookingen manuelt for innsjekk.

Back