SAS: «Enklere reiser med vår nye app»

Re: SAS: «Enklere reiser med vår nye app»

Jeg prøvde å sjekke inn til USA på app'en sist helg og fikk 'check in at the airport'. Ble heller ikke promp'tet om mitt alien number ..

Lurer veldig på hva de som har registrert pass har gjort. Har de sjekket inn i skranken?

På vanlig web-sjekkin, automater og selvfølgelig på skrankene kan du gjøre det, men det kan være at det er mangelfullt implementert når man bruker mobile enheter, eller at det er annen grunn til at du ikke har fått gjort dette.

På vanlig web-sjekkin, automater og selvfølgelig på skrankene kan du gjøre det, men det kan være at det er mangelfullt implementert når man bruker mobile enheter, eller at det er annen grunn til at du ikke har fått gjort dette.
Har da checket inn mange ganger uten bruk av mobil, til utenfor schengen og ikke USA. Har aldri blitt bedt om pass.

Har da checket inn mange ganger uten bruk av mobil, til utenfor schengen og ikke USA. Har aldri blitt bedt om pass.

Da har du i så tilfelle ikke sjekket inn til UK før, ihvertfall ikke etter ca 2008.

Da har du i så tilfelle ikke sjekket inn til UK før, ihvertfall ikke etter ca 2008.
Reiste 3 ganger til UK i 2012 og har vært innom de fleste landene på AIC-listen siden 2008. Utenom Australia og USA kunne jeg sjekke inn til alle uten pass.

On topic så fikk jeg ikke opp strekkoden på boardingkortet da jeg skulle inn på loungen på Heathrow i kveld. Heldigvis hadde jeg tatt screenshot som backup. Og ved bording begynte det å pipe og jeg måtte igjen opp med pass da det ikke var registrert.

Re: SAS: «Enklere reiser med vår nye iPhone app»

'''Shalom. Great to see you, Andreas'

Gleder meg til første VG-overskrift: - Sinna muslim slengte iPhone i veggen etter å ha lastet ned SAS app'.

LOL .......

Ellen Anette Meyn
Jeg ønsker ikke være medlem av noen som ønsker meg "salam aleikum".
Like · · Saturday at 12:24pm near Fjellstrand, Akershus

En ting jeg synes er nokså annoying med app'en er at det ikke er noen "oppdater-funksjon".

Jeg flyr ut 09:50 imorgen tidlig. Jeg har for lengst fått eposter og mailer om innsjekk.

Har hatt appen åpen i lang tid nå, men det står fremdeles "not open for check in". Det står også utdatert EB status, med mindre jeg klikker på "Eurobonus points", skroller ned og velger "account activity". Da tenker den seg nøye om og oppdaterer lokalt. Men det blir fortsatt ikke oppdatert på forsiden.

BA appen har mulighet for å velge "refresh"...

Grrrrr...

En ting jeg synes er nokså annoying med app'en er at det ikke er noen "oppdater-funksjon".

Jeg flyr ut 09:50 imorgen tidlig. Jeg har for lengst fått eposter og mailer om innsjekk.

Har hatt appen åpen i lang tid nå, men det står fremdeles "not open for check in". Det står også utdatert EB status, med mindre jeg klikker på "Eurobonus points", skroller ned og velger "account activity". Da tenker den seg nøye om og oppdaterer lokalt. Men det blir fortsatt ikke oppdatert på forsiden.

BA appen har mulighet for å velge "refresh"...

Grrrrr...

Tror den oppdater seg vist du lukker appen helt og åpner den på nytt igjen. Dvs går helt ut av appen, dobbeltklikker på hjemknappen og lukker ned SAS appen. Tungvint, men dog en måte å gjøre det på....

Dagens:
Flight i morgen; "open for check in". Trykker på Check in - "No passenger found"

Prøver på SAS sin nettside, funker hverken "sjekk inn" eller "velg sete". Prøver på siden til Lufthansa. "Error, contact support". Prøver på siden til Austrian, "passenger not found".
Lurer på hva de kommer opp med på OSL i morgen? :colgate:

Får kun tilbud om å sjekke inn på en flight jeg hadde for 2 uker siden.

SAS: «Enklere reiser med vår nye app»

Da er det oppdatering på app store(IOS)

Oppdateringen inneholder i følge AppStore kun bug fixes.
Versjon 1.0.1

Tro om oppdatering av Android ligge langt etter?

Enig, en bedre oppdatering må på plass.

Jeg bestilte flere jobbreiser på mandag (via reisebyrå). På onsdag lå de fortsatt ikke inne i Appen så jeg logget ut og inn og vips så var de der...

Dette var litt amatørmessig...

Av en eller annen grunn er jeg ikke overrasket :rolleyes:En ting som er minst like ille som lokal lagring er at de overfører kredittkortnummer, utløpsdato, sikkerhetskode på plain http også :headbang

Enig, en bedre oppdatering må på plass.

Ingen underdrivelse det der, nei.

Idag var jeg ute og fløy med SAS igjen og ville gi app'en enda en sjanse...

- De første tre forsøkene på å åpne appen feilet da den hang seg fullstendig.
- Til slutt åpnet den og kunne varsle at min forrige flight var åpen for check-in
- Jeg logget ut og logget inn igjen. Ventet og trykket rundt litt i den før den plutselig oppdaterte seg.
- Min aktuelle flight var nå åpen for check-in. Klikket på ikonet og vips:

Passenger not found

Dette er det tredje reisen jeg prøver appen og nå gir jeg den opp.

-Først fikk jeg kun tilbud om å sjekke inn på en flight jeg hadde hatt for 2 uker siden. Jeg prøvde alt av menyer og slo av og på telefonen.
-fra meny som viste booking var det ikke mulig å starte checkin og fra menyen med checkin ga ingen treff da jeg oppga navn og booking-id.
-Fikk to av menyene til å åpne seg samtidig og inholdet på i de to sidene var flettet sammen. Dumt at jeg ikke husket på å ta skjermbilde av rotet.
-Først når jeg logget ut av appen og la inn igjen EB-kort og passord fikk jeg oppdatert innholdet og fikk sjekket inn.

-SAS endret seteplassering for meg etter at jeg var sjekket inn, men jeg fikk ikke strekkode på det endrede boardingskortet.
-Igjen var det ingen forespørsel eller menyer for å oppgi pass ved reise til UK og jeg fikk igjen pepper ved gaten. De klarte ikke registrere passet mitt på terminalen på gaten og de måtte bruke en annen terminal. Det tok minst 4 minutter og jeg kom så sent på flyet av noen andre hadde tatt setet mitt, det syntes besetningen ombord var helt OK.

-På returen klarte jeg ikke få opp bookinger eller sjekket inn selv om jeg fjernet og la inn igjen kontoen min på appen. Måtte bare gi opp appen.

Og appen sender vel ikke kun kredittkortinfo ukryptert over http. De som har vært vært dumme nok til å prøve appen bør vurdere å skifte passord på sin Eurobonus-konto, spesielt om de har mange poeng

Rart det stort sett bare er deg som har problemer....

Jeg har vel en ca 60 turer med sas hilltil iår og har ikke hatt problemer sålenge jeg har hatt appen.. Riktig nok ikke i android men allikevel...

Back