SAS: «Enklere reiser med vår nye app»

Re: SAS: «Enklere reiser med vår nye app»

Fikk bekreftet på telefon i dag at en del bookinger har tekniske feil, og dukker opp som Points/Cash bookinger, inkludert min egen, og derfor kunne jeg ikke endre eller avbestille den. Ble også fortalt at appen fremdeles er i beta og tilgjengelig for "spesielt interesserte"... :rolleyes:

En liten overraskelse er at boardingpasset ikke lagres på telefonen. Så for oss 'utlendinger' som kanskje ikke går med 3G på, er ikke app'en alltid brukbar til boarding ....

En liten overraskelse er at boardingpasset ikke lagres på telefonen. Så for oss 'utlendinger' som kanskje ikke går med 3G på, er ikke app'en alltid brukbar til boarding ....

Screenshot :)

Ser forøvrig en bug i appen. Den gir opptjeningsperiode 01.februar til 01. januar. I tillegg står det 01/14 som utløpsdato på kortet som er avbildet, i virkeligheten skal det være 04/15 hvis man legger 1år+3mnd fra enden av kvalifiseringsperioden til grunn.

Last edited:

Da må man ha to for to flighter. På WF sin holder det med ett.... ;)

Det er en alvorlig strek i regningen. Bra jeg er advart nåe jeg prover meg i utlandet.

Hadde det vært lagret så hadde jo poenget med passbook integrasjon i neste release vært unødvendig....

Hadde det vært lagret så hadde jo poenget med passbook integrasjon i neste release vært unødvendig....

Ikke helt enig. Lagret på telefonen ville det vært tilgjengelig selv om ikke data. Passbook tar dette et langt skritt videre og gir økt brukervennlighet utover det appen til SAS klarer.

Det har vel ikke dagens mobilboarding card heller gjort. Ihvertfall har jeg opplevd å "miste" det

Første gangen jeg brukte appen fungerte den som et uvær, jeg skulle booke en billett fra OSL til CPH og tenkte at nå skal jeg gi SK sjansen, da jeg uansett måtte fly med SK stål. Så da kunne jeg sjekke hva Appen kunne fikse. Den ble lastet ned og hostet opp samme priser som WIAS, kjøpet gikk igjennom etter litt knoting med å legge inn kortet mitt (brukerfeil) og flyvningen la seg inn både her og der. Samt at det haglet inn med kvitteringer og dets like i eposten min.

Da jeg noen dager senere skulle booke en flight fra BGO til OSL, var det derimot slutt på velviljen fra Appen sin side. Aner ikke hva jeg gjorde feil, men etter tre forsøk kapitulerte jeg og booket biletten via nettsidene til WF. Jeg tenkte ikke da på å prøve appen til WF, som sikkert hadde fikset dette finfint, men jeg begynte å bli vaksinert for kranglete apper på det tidspunktet.

Hadde DY hatt en passende flight på det tidspunktet som var aktuellt hadde jeg sporenstreks kjøpt billett der, som min lille hevn. Men den var dessverre utsolgt, så da måtte jeg krype til SK korset.

JEg er en såpass kjip kunde at om noen har laget en App for kjøp av en tjeneste, bør den jaggu virke, ellers mister man fort meg som kunde..

Så lenge det ikke lagres på telefonen for offline bruk er halve vitsen med en app borte, da kunne man jo heller brukt krefter på å få websidene på stell slik at de funker på alle formater.

Nettopp gjort mine første booking via appen og må si jeg ble positivt overrasket. Enkel funksjonalitet og brukervennlig grensesnitt.

Hvordan finner man appen? Den dukker ikke opp når jeg søker i Apple store

Forstår nå. Den er kun tilgjengelig i Skandinavia, jeg har amerikansk konto.

I dag reklamerar SAS for appen pr. mail også, så no er den vel offisiell.

Syntes vel det var en nokså stor overraskelse. Da kan man jo strengt tatt ikke sjekke inn med den. Ser det med screenshot altså men altså...

Min inviterer meg forøvrig fortsatt til å sjekke inn til London 11/4 ;)

Forstår nå. Den er kun tilgjengelig i Skandinavia, jeg har amerikansk konto.

Iflg en post på Facebook, så mangler de vist et eller andet der skal afklares med de amerikanske myndigheder inden den kan blive gjort tilgængelig i US app-store.

I dag reklamerar SAS for appen pr. mail også, så no er den vel offisiell.

I Danmark kan man idag se disse annoncer på net-aviserne:

picture.php

Hvor let rejsen bliver hvis man bruger app'en til check in og har slået dataroaming fra kan man dog diskutere ;) Ganske usmart lavet når man må gå ud fra at en ganske stor del af brugerne befinder sig i andre lande en deres egen teleudbyder dækker.

Men men intet overrasker når SAS IT er involveret :headbang

Har ikke forsøkt å booke med appen ennå, men foreløbig må jeg si at jeg er svært positivt overrasket. Appen er pen og oversiktlig, utenfor mye dill. O,g i motsetning til på hjemmesidene, ligger funksjonene der heg forventer å finne dem. Den har funnet alle bookingene mine også, eneste feilen er at det står at opptjeningsperioden min er fra 1/2-13 til 1/1-14.

Back