SAS: «Enklere reiser med vår nye app»

Re: SAS: «Enklere reiser med vår nye app»

Noen med Adroid hvor appen viser bookinger etter oppdateringen?

De fire neste flightene står listet når jeg åpner appen. I går sto ingen. :D
Jeg synes appen er mindre stabil etter oppdateringene, og har av og til måttet skrive inn navn og EB-nr for å sjekke inn på flighter.
Bruker kort ved sikkerhetskontroll og boarding, og appen til å holde orden på flightene jeg skal på i fremtiden.

Noen med Adroid hvor appen viser bookinger etter oppdateringen?
Har den fortsatt innstallert, ser det er versjon 1.1.2, men har for lenge siden gitt opp å få den til å virke.

Når jeg nå går inn på den så finner den ingen av mine bookinger med SAS.

Skjønner ikke at SAS ikke trekker tilbake noe slikt søppel.

Oppdaterte akkurat til siste versjon på iOS. Staret opp appen, ser at min booking for neste uke vises. Etter noen sekunder oppdaterer appen og viser plutselig ingenting....

Konklusjon: masse fine features, men feiler fundamentalt på det viktigste

Etter at jeg lastet ned den nyeste oppdateringen, så kom bookingene mine tilbake. Men fortsatt rot i "Account activity" listen.

På FB "Om det är en framtida bokning bör den synas, men just nu har vi ett tekniskt fel som gör att inte alla kunder ser sina bokningar. Vi arbetar på att lösa det."

Har Andriode og mine forsvant etter oppgradering til v1.1, men de er tilbake nå. Oppdaterte til v. 1.1.2 og det gikk greit.

Forsket litt på hva som (kanskje) skjedde med bookingene i v.1.1. De er i utgangspunktet lagret lokalt, og så går appen på nett for å oppdatere dem etter at man har startet den eller gått inn på et menyvalg. Det som er "feil" er at man ikke får indikasjon om at oppdatering utføres eller at man kan tvinge en oppdatering gjennom. Da ser det ut som det er tomt, men i realiteten dukker det kanskje opp informasjon 30 sek etter at du har forlatt siden med "my bookings".

Feilhåndteringen på app eller hos SAS sentralt er heller ikke god. Noen ganger kjører appen videre og trosser feilmeldinger, andre ganger så tar den det det får for god fisk. Om SAS sentralt svarer "tomt" så tror appen at den har fått en tom liste, ergo fjerner alle bookinger som er lagret lokalt.

Det som frusterer meg med appen er at det ikke lar seg gjøre å legge inn SAS Credits koden. Ikke klarer de å gi meg svar på mail om dette kan etterregisteres heller.

Mistet alle bookinger ette roppdatering til v1.1 for iOS. For nå følgende melding:

"Thanks for your patience while we search for reservations that include your EuroBonus number. Hopefully, next time your bookings will be retrieved faster."

Men foreløbig ingen bookinger...

Bookingene mine dukket akkurat opp igjen :D

Min også, men når jeg går inn på den så står det blankt på bookingklasse. Er vel overgang til GO på gang ;) Ellers er det jo litt greit å få opplyst at man har Stopover 80h 10m før man skal hjem igjen. :cool:

Samsungen oppdaterte seg nå (telefonprogramvaren), og da dukket jammen meg alle bookinger opp igjen. Tilfeldighet, eller har SAS gjort noe på bakrommet?

Last edited:

Ser ikke bort fra at det er overgang til å lagre og oversende info kryptert som har skapt disse problemene. Håper i alle fall passord og kredittkort-data ikke lengere er ukryptert...

Samsungen oppdaterte seg nå, og da dukket jammen meg alle bookinger opp igjen. Tilfeldighet, eller har SAS gjort noe på bakrommet?
Jeg stemmer for tilfeldigheter. Jeg har avinstallert og installert på nytt uten at det hjalp.

Amatørmessig.

Oppdatert til det nyeste på et eple. Når jeg trykker på "See all bookings" kommer det bare opp en feilmelding som sier at se takker meg for min tålmodighet. Ingen av neste ukes flights ligger inne i appen enda.

Etter denne morsomme feilmeldingen dukket flighter bestilt via SAS.no opp igjen. Flighter med SAS som er bestilt andre steder er fortsatt ikke med.

attachment.php

Attachments

• sas.jpg
    sas.jpg
    32.4 KB · Views: 722

Det som frusterer meg med appen er at det ikke lar seg gjøre å legge inn SAS Credits koden. Ikke klarer de å gi meg svar på mail om dette kan etterregisteres heller.

Har CMP koden liggende inne på min profil. Den vises i Appen (Android) når jeg kommer til betalingssiden. Derimot kan jeg ikke legge til EB nummeret til kona på "My passengers" eller manuelt ved bestilling. Så da er det jo bortkastet å bestille via Appen...

Det går fremover. Selv om flighten ikke åpnet for innsjekk før lenge etter at den skulle så ligger nå BP i appen, selv om jeg ikke er på nett

Jeg sto i BCN i dag å kranglet med denne appen igjen og NÅ er det slutt, så vidt jeg kom med flyet.
Nå blir det papir billetter.

Jeg sto i BCN i dag å kranglet med denne appen igjen og NÅ er det slutt, så vidt jeg kom med flyet.
Nå blir det papir billetter.

Har du oppdatert appen? Problemet med at BP forsvinner fra appen burde jo forsvinne nå som Passbook er integrert....

Back