SK SAS: Endring, kansellering eller refusjon av billetter

Takk skal du ha. Da prøver jeg det.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Funket det?
Jeg avbestilte 2 SAS billetter på nett når det ble soleklart at denne ferien gikk i vasken, men har enda ikke fått refusjon på kreditt kort.
Ikke sikker på om jeg har tålmodighet til å vente i telefon kø timesvis, men på den annen side har man mye tid til overs nå. :rolleyes:

Gjorde samme avbestilling med Norwegian LH og det kom refusjon kort tid etter. Likeså med hoteller og Vy (NSB) Ser ut som SAS er svarteper som man blir sittende med..:o

Funket det?
Jeg avbestilte 2 SAS billetter på nett når det ble soleklart at denne ferien gikk i vasken, men har enda ikke fått refusjon på kreditt kort.
Ikke sikker på om jeg har tålmodighet til å vente i telefon kø timesvis, men på den annen side har man mye tid til overs nå. :rolleyes:

Virket som det funket, selv om ikke sjekka kredittkortoversikt ennå, tar sikkert litt tid.
Ble i alle fall ikke nevnt noe om `skatter og avgifter, i henhold til billettregler´ osv, så regner med at fullt beløp blir refundert, i alle fall for flighter som Sas nå har meldt er kansellert.

Avbestilte refunderbar billett hos SAS for 3 uker siden. Har enda ikke fått eller hørt noe. Og igjen er SAS dårligst i klassen.

Funket det?

Godt spørsmål. Endte med å forsøke å ringe først. Kun 1 foran meg i køen og hun som svarte avbestilte der og da for meg og sendte inn for refusjon. Har ikke fått penger eller poeng enda men regner med at ting tar litt ekstra tid.

Alle gjør det. Hotel.com har nå tatt 2 uker uten noe cash tilbake. BA er strålende. Tar fortsatt i snitt 2 dager. Aeroflot tok 5 dager. Så SAS har det vel som mange andre... litt hektisk og ruger på cash. Ikke så unaturlig.

Selv automatikken tar lenger tid enn normalt pga trykket. Og der man må inn og klå manuelt, vil det ta enda lenger. Så det er bare å smøre seg med tålmodighet. Alle skal få - til slutt. ;)

Avbestilte refunderbar billett hos SAS for 3 uker siden. Har enda ikke fått eller hørt noe. Og igjen er SAS dårligst i klassen.

As a connoisseur of truthsaying - kan du spesifisere hvilken klasse det er snakk om?

Jeg kan ganske enkelt trylle fram ørten eksempler på andre flyselskap som er like dårlige, eller dårligere, i refundering av refunderbare billetter. Har en bekjent som har en case hos Lufthansa som har ligget i 4,5 uker nå. Deres respons er at det rett og slett tar lang tid pga unntakstilstanden som faktisk foreligger, og det har vedkommende forståelse for uten at vedkommende henger ut Lufthansa for å være "dårligst i klassen". Skjønner det hvis man lever på 0kr til 0kr hver måned, at det gjør vondt å vente på penger man egentlig eier. Men ellers.... Sip a glass of tea, take it easy :drink

As a connoisseur of truthsaying - kan du spesifisere hvilken klasse det er snakk om?
Nå har du gjentatte ganger demonstrert det stikk motsatte, men siden du igjen sprer tvil om meg så var det i bookingklasse A og P som jeg har fått skriftlig bekreftels på kan bli tilbakebetalt mot et gebyr.

Fikk forresten en mail fra SAS idag:
Hi,

We've received your request for a cancellation and refund.

Due to the current situation, we're handling a large numbers of requests. This means that handling times are longer than normal. Please bear with us and kindly wait for us to get back to you — we'll take care of your request as soon as we can!

Thanks for your understanding. Naturally, if you've already received your refund, you can ignore this message.

Best regards, SAS
Og det er, så langt, 3 bookinger som jeg venter på tilbakebetaling for.

BTW, hos Ethiopian tok det 5 dager til pengene var på konto, og korrekt og løpende info hele veien.

Last edited:

Det samme gjorde jeg, og det har ikke kommet inn noe på mitt kredittkort heller. Jeg har ringt SAS og spurt om det ikke skjer noe snart, men de skylder på at det er mange sm kansellerer sine reiser for tiden og at det derfor vil ta 2-3 uker før vi har pengene. Nå har det gått 3 uker... :-(

Selv om jeg har kansellert begge mine bestilte flyvninger får jeg mail fra dem om at jeg kan ombooke, få en voucher, el. lign. Hvorfor skjønner jeg ikke; jeg har jo fått bekreftelse på at de er kansellert.

Det samme gjorde jeg, og det har ikke kommet inn noe på mitt kredittkort heller. Jeg har ringt SAS og spurt om det ikke skjer noe snart, men de skylder på at det er mange sm kansellerer sine reiser for tiden og at det derfor vil ta 2-3 uker før vi har pengene. Nå har det gått 3 uker... :-(

Selv om jeg har kansellert begge mine bestilte flyvninger får jeg mail fra dem om at jeg kan ombooke, få en voucher, el. lign. Hvorfor skjønner jeg ikke; jeg har jo fått bekreftelse på at de er kansellert.

Ringte idag og etterlyste pengene mine. Det kommer sa dem, men regn med 4-5 uker fra avbestilling..:cry:

Jeg fikk følgende mail fra SAS i dag

Hi,

We’ve received your request for a cancellation and refund.

Due to the current situation, we’re handling a large numbers of requests. This means that handling times are longer than normal. Please bear with us and kindly wait for us to get back to you — we’ll take care of your request as soon as we can!

Thanks for your understanding. Naturally, if you’ve already received your refund, you can ignore this message.

Best regards, SAS

Jeg fikk den samme meldingen etter jeg skrev mitt forrige innlegg, men nå står det ikke noe om når pengene kommer. Tidligere har de sagt til meg at det tok 2-3 uker, men nå tar det tydeligvis flere (mange?) uker.

Nå har du gjentatte ganger demonstrert det stikk motsatte, men siden du igjen sprer tvil om meg så var det i bookingklasse A og P som jeg har fått skriftlig bekreftels på kan bli tilbakebetalt mot et gebyr.

Fikk forresten en mail fra SAS idag:
Og det er, så langt, 3 bookinger som jeg venter på tilbakebetaling for.

BTW, hos Ethiopian tok det 5 dager til pengene var på konto, og korrekt og løpende info hele veien.

Forstår enda ikke hvilken klasse det er SAS er dårligst i, og hva det skal bevise at du har billettklasse kreti eller pleti. Ingen bryr seg om hvilken billettklasse du har når de har hundre tusener av refunds. Alle er i samme båt, du er ikke spesiell :)

https://www.facebook.com/pg/Lufthansa/community/?ref=page_internal

-

Lufthansa informerer visstnok kunder om at det kan ta opptil 6mnd å få pengene for billettene deres.

Last time I wrote I was very comprehensive due to current situation. Today we called Lufthansa again and got told our refund which was approved and processed already will take up to 6 months. Explain this please?! If it has already gone through to being processed why will it take 6 months to get to my bank account? Not happy with this at all.

Enkelte er bare ikke i stand til å forstå de volumene som skal behandles. Vi snakker måneder med kansellerte flighter .. Askekrisen blir barnemat i forhold til dette.

Ingen bryr seg om hvilken billettklasse du har
Du gjorde tydeligvis det og kom en en insinuasjon mot meg i tillegg til alle de feilaktige påstandene som du tidligere har kommet med. Når har du tenkt å begynne å be om unnskyldning for den fullstendig uholdbare oppførselen din?

Enkelte er bare ikke i stand til å forstå de volumene som skal behandles. Vi snakker måneder med kansellerte flighter .. Askekrisen blir barnemat i forhold til dette.
Joda, men likevel.....
-Når jeg foretok den først kanselleringen mottok jeg ikke noe e-post med bekreftelse og info om prosess slik som jeg skulle, den kom heller ikke i ettertid.
-Mailen jeg mottok etter 3 uker omhandet bare én kansellering uten å si hvilken. Jeg har 3 kansellerte bookinger og slik elendig formulert kommunikasjon skaper bare usikkerhet og genererer flere henvendelser. Har de glemt de 2 andre kanselleringene?
-de aner ikke engang om status for saken når de sender ut mailen. Har de ikke noe system? Fikk alle som er kunder av SAS samme mail?
-Og etter 3 uker klarer de fortsatt ikke komme ned noe tidsestimat.

Jeg har kansellert 3-4 SAS bonusbilletter de siste ukene på nett, dette går tydeligvis ganske som normalt og disse er alle refundert mitt kort.

Ellers har jeg fått en fri endring av en ikke fleksibel billett med SAS til NY, fikset via reisebyrå, fornøyd med dette.

Har mindre gode erfaringer med Norwegian nå om dagen (venter på refusjon, ingen estimert tid angitt) og Lufthansa som når jeg endelig fikk de i tale sa at refusjon ikke er mulig selvom de har kansellert flyvningene. De ville bare tilby voucher + 50 Eur rabatt på rebooking, så følger opp saken med kredittkortselskap.

Anyway, poenget er at det er ikke bare sorgen hos SAS sammelignet med andre i bransjen nå til tross for lang behandlingstid, og som andre nevner er det helt sinnsyke mengder kanselleringer som må håndteres tydeligvis manuelt. Systemene var nok ikke laget for at alle flyselskap i hele verden skulle innstille neste alt og det på samme tid.

Back