Originally posted by litt-amatør
Når det gjelder dette svaret om at langruter fra Norge var uaktuelt pga at SAS Braathens ikke hadde fly til det, må jo det sies å være ganske dårlig sagt ettersom det vel ikke er slike fly i flåten til SAS SE og SAS DK heller. Alle disse flyene tilhører vel SAS IC?:question:
Originally posted by TOS
Originally posted by litt-amatør
Når det gjelder dette svaret om at langruter fra Norge var uaktuelt pga at SAS Braathens ikke hadde fly til det, må jo det sies å være ganske dårlig sagt ettersom det vel ikke er slike fly i flåten til SAS SE og SAS DK heller. Alle disse flyene tilhører vel SAS IC?:question:
Det er nettopp det jeg også mener, men om man skal ta svaret for god fisk (og ikke skylde på at infosjefen nettopp var begynt i jobben) så betyr vel det at SAS BU kanskje oppfatter seg som noe mer selvstendig enn SAS DK og SAS SE. Det er de vel på sett og vis, med eget AOC, men jeg antar at konsernet har siste ord i viktige beslutninger.
Originally posted by dash-7
Originally posted by TOS
Originally posted by litt-amatør
Når det gjelder dette svaret om at langruter fra Norge var uaktuelt pga at SAS Braathens ikke hadde fly til det, må jo det sies å være ganske dårlig sagt ettersom det vel ikke er slike fly i flåten til SAS SE og SAS DK heller. Alle disse flyene tilhører vel SAS IC?:question:
Det er nettopp det jeg også mener, men om man skal ta svaret for god fisk (og ikke skylde på at infosjefen nettopp var begynt i jobben) så betyr vel det at SAS BU kanskje oppfatter seg som noe mer selvstendig enn SAS DK og SAS SE. Det er de vel på sett og vis, med eget AOC, men jeg antar at konsernet har siste ord i viktige beslutninger.
Det er jo ikke vanskelig å se at det er påfallende mange som jobber i SAS her på forumet, eller elsker SAS. Dere er jo ekstremt partiske.
Originally posted by wf145
Trur det var EB som sa det tidlegare: Dette burde vore gjort på same måten som ein riv av eit plaster: Raskt og brutalt, med litt vondt med det samme!!
Originally posted by FBU 4EVER
Originally posted by wf145
Trur det var EB som sa det tidlegare: Dette burde vore gjort på same måten som ein riv av eit plaster: Raskt og brutalt, med litt vondt med det samme!!
Det var jeg som skrev det,og jeg mener det absolutt!
Det koster over 100 millioner kroner å opprettholde eget AOC for SASBU,har hørt så mye som 130 mill. Et AOC som i praksis har satt SAS no. tilbake ca. 15 år i operativt sammenheng.Et AOC hvor såkalt "best practice" skulle gjelde.Det ble mest BU prosedyrer og praksis,med svært liten bruk av ACARS (hvordan kunne vi operere uten?).deaktiverte HUD'er på 737NG fra SAS,en database som inneholder kreti og pleti av norske flyplasser (Notodden,bl.a.!) med resultat at alle ruter syd for alpene forsvant ut av databasen og derfor må legges inn manuelt før hver flygning.Det tar tid! Det er heller ikke økonomisk å la SASBU teknisk ta seg av svenske og danske SAS-fly på OSL eller BGO/SVG hvis de får tekniske problemer.Vi husker vel maskinen fra ARN som fikk snag under innflygning til OSL og gjorde vendereis til ARN! Det ville bli billigere på den måten.Skal man drive et flyselskap på den måten?
Med de to nye lederne som kommer nå håper,og tror,vi at det blir ryddet vei i vellinga.Fort som f***! Ritsj,auuu! Men så er det gjort og plasteret går i søpla.
Originally posted by FBU 4EVER
Det var jeg som skrev det,og jeg mener det absolutt!
Det koster over 100 millioner kroner å opprettholde eget AOC for SASBU,har hørt så mye som 130 mill. Et AOC som i praksis har satt SAS no. tilbake ca. 15 år i operativt sammenheng.Et AOC hvor såkalt "best practice" skulle gjelde.Det ble mest BU prosedyrer og praksis,med svært liten bruk av ACARS (hvordan kunne vi operere uten?).deaktiverte HUD'er på 737NG fra SAS,en database som inneholder kreti og pleti av norske flyplasser (Notodden,bl.a.!) med resultat at alle ruter syd for alpene forsvant ut av databasen og derfor må legges inn manuelt før hver flygning.Det tar tid! Det er heller ikke økonomisk å la SASBU teknisk ta seg av svenske og danske SAS-fly på OSL eller BGO/SVG hvis de får tekniske problemer.Vi husker vel maskinen fra ARN som fikk snag under innflygning til OSL og gjorde vendereis til ARN! Det ville bli billigere på den måten.Skal man drive et flyselskap på den måten?
Med de to nye lederne som kommer nå håper,og tror,vi at det blir ryddet vei i vellinga.Fort som f***! Ritsj,auuu! Men så er det gjort og plasteret går i søpla.
Originally posted by FBU 4EVER
Det var jeg som skrev det,og jeg mener det absolutt!
Det koster over 100 millioner kroner å opprettholde eget AOC for SASBU,har hørt så mye som 130 mill. Et AOC som i praksis har satt SAS no. tilbake ca. 15 år i operativt sammenheng.Et AOC hvor såkalt "best practice" skulle gjelde.Det ble mest BU prosedyrer og praksis,med svært liten bruk av ACARS (hvordan kunne vi operere uten?).deaktiverte HUD'er på 737NG fra SAS,en database som inneholder kreti og pleti av norske flyplasser (Notodden,bl.a.!) med resultat at alle ruter syd for alpene forsvant ut av databasen og derfor må legges inn manuelt før hver flygning.Det tar tid! Det er heller ikke økonomisk å la SASBU teknisk ta seg av svenske og danske SAS-fly på OSL eller BGO/SVG hvis de får tekniske problemer.Vi husker vel maskinen fra ARN som fikk snag under innflygning til OSL og gjorde vendereis til ARN! Det ville bli billigere på den måten.Skal man drive et flyselskap på den måten?
Originally posted by gustavf
Å endre merkenavn fra SAS Braathens til SAS er vel rimelig irrelevant i forhold til dette? Jeg ville tro at om man vil ha Notodden ut av en database så er har det fint lite med merkenavnet å gjøre.
Å endre merkenavn fra SAS Braathens til SAS er vel rimelig irrelevant i forhold til dette? Jeg ville tro at om man vil ha Notodden ut av en database så er har det fint lite med merkenavnet å gjøre.
Originally posted by FBU 4EVER
Riktig som Trety sier.Dropper man Braathens fra merkenavnet faller egentlig hele vitsen med branding som eget selskap bort og et SAS.no med eget AOC i SAS-gruppen ville vært helt uforståelig.Det er en kjent sak at et separat AOC i Norge ikke på langt nær har oppfylt de ønskene som ble fremsatt da planene ble lagt frem.Det har vist seg å være ett skritt frem og to tilbake.Derfor er det stor tro innad i SAS at Braathensnavnet med tilhørende "best practice" og AOC er en saga blott om ikke så alt for lenge.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.