• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS direkte til Maderia

Du kan sjekke det på wideroe.no. Søk opp på vanlig måte, velg flyavganger og gå videre. Når du får opp den endelige oversikten over avganger og priser, velger du kjøpsbetingelser nederst på siden og trykker deretter på avbestilling og endring.

Da får du opp noe slikt:

1 - psgr p1 adt rules display
fare component 1 adt oslman bd vkamp pu 1 s
fcl: vkamp trf: 21 rule: emec bk: v
ptc: adt-adult ftc: xel-excursion fare 3rd level
pe.penalties
for vkamp fares

(Eksempel fra en avgang OSL-CPH)

Ser at SAS har store annonser på en del nettaviser nå med enveispriser til madeira fra kr. 1115,-. Ikke at det er dyrt, men heller ikke spesielt billig til å være den billigste "lokkeprisen". Det betyr kanskje at ruten går godt?? Eller er det snakk om en generell prisvekst. Var litt uvant å se firesifrede priser på de sas-reklamene.;)

Jeg bestilte for oss dagen etter åpning av salget, kr. 1540 pr. pax inkl 50 kr. gebyr. Nå det dobbelte på mine datoer.

frister egentlig litt å teste Madeira til høsten (betyr det at jeg begynner å bli gammel??)

SAS reklamerer for øvrig med billetter fra kr. 915 til Barcelona en vei, noe jeg synes er svært dyrt. Selv betalte jeg 700 kr. tur-retur Barcelona med v-klassebilletter tidligere i år. Når det er sagt er SAS mye mer ærlige med sine priser enn det Norwegian er - SAS' priser er som regel greie å finne, mens Norwegians laveste priser som regel er ganske vanskelig å finne, gjerne helt umulig for en tur-retur-reise.

SAS har tidligere hatt en policy at de bare skal markedsføre laveste pris, noe som selvsagt skaper litt trøbbel når laveste pris er utsolgt (og SAS er nøye på at det faktisk skal være mulig å få tak i billetter til de prisene som annonseres). Ser ut til at det er nye tider og ny policy. Veldig bra!

Enig! I utgangspunktet ikke så billig dette - men jeg finner lett prisen ved søk. Hos Norwegian er billigste billett 1303 kr. i juli, men flertallet ligger på ca. 2500 kr. en vei.

Attachments

• tenerif.jpg
    tenerif.jpg
    29.9 KB · Views: 502
Las Palmas ligger nå ute en vei for 1200 kr. Husker når denne lå på ca 800 kr, og det er ikke så lenge siden. Men greit nok med prisøkningen så lenge de billettene er mulig å få tak i.

Madeira er for øvrig fortsatt mulig å få de laveste prisene (ca 1150 per vei), men ikke så lett å få det begge veier. Spennende å se om Madeira går bra.

Vel, vi fikk det for kr. 1.540 t/r inkl. 50 for res., men umiddelbart etter de ble lagt ut.

Det var vel en del av lanseringen av ruten. SAS hadde kjempesalg i vinter med svært rimelige billetter til nye og andre destinasjoner - med full EuroBonus-opptjening. Bestilte selv flere reiser.

Og i dagens EuroBonus-epost kan man lese følgende tilbud:

Prøvesmak sommeren i Tenerife
Du får 60 % rabatt og belastes bare for 20 000 poeng i Economy for reiser foretatt innen 14. juni. Det eneste vi krever av deg, er at du bestiller senest 9. mai.

Absolutt ikke noe illle tilbud nei!

Booket i dag med avreise 27.10 og nå er prisen steget til 5266.-/person. Kanskje begynner flyet å fylle seg opp..

Booket i dag med avreise 27.10 og nå er prisen steget til 5266.-/person. Kanskje begynner flyet å fylle seg opp..

Ser ut som om det spesielt er nedturen som begynner å fylles opp, da du betaler ca 3400 for den alene (booking klasse M), hadde du derimot forskjøvet turen med 2 dager ville du spart 1000-2000kr.

....men du får ihvertfall 100% EB poeng på nedturen;)

(Og skulle noen lure på om jeg har vært i hønsehuset og tatt ut hønene ref. NAS vs SAS, så nei, dette fant jeg lett ut gjennom sas.no og wideroe.no, så det er ikke noe sensitivt jeg kommer med her)

Ja, så at det hadde vært litt å spare på å forskyve, men måtte ta hensyn til ferien. Men så er det vel første direkte flight med SAS denne mandagen er det ikke..

Fant akkurat ut ved en tilfeldighet ( ringte inn setebestilling ) at SK nå har redusert fra to til en gang i uka og endret til kun mandagsavganger...

Har ikke fått beskjed direkte fra SK ennå...:exclaimation

Desverre kan vi ikke de nye datoene , som vi avbestilte..:cry::cry:

Back