SAS CPH-DXB (sier ryktene)

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date

CK

ScanFlyer Mile High Club
SAS tæt på direkte rute København - Dubai
SAS langt fremme i planlægningen af tre afgange om ugen fra København
http://www.standby.dk/4435.0.html?&tx_standbynews_pi1[showUid]=22706&cHash=8d7fa2e558

jeg har ID-billetter på SAS ut året, så jeg x'er fingrene for at dette blir en rute som åpnes raskt! hehe

Hvis ikke SAS klarer å få til konkurransedyktige gjennomgående priser på videre forbindelser ut av Dubai retning øst, så tror jeg ikke det vil være liv laga for denne ruten. Dubai har vel langt igjen før de når samme feriested status som Kanariøyene og Thailand.

Det Emirates er kjent for er jo å ha billige priser til østen, og mange, spesielt fra England, bruker Emirates til Thailand, Filippinene og Australia.

Man må huske på at mange av dem som reiser via DXB er transittpassasjerer, så uten en god avtale tror jeg det blir vanskelig. Emirates er jo heller ikke en del av StarAlliance systemet, og da blir det jo ikke noen bonuspoeng videre heller. Det trekker ned.

Er det noen som vet om SAS sine griser har rekkevidde helt til Dubai?

BF:cool2

Originally posted by sk931
Interessant foto og spotter område de har i DXB og SHJ !!!
Hilsen
Ole

Var i SHJ i förra veckan, flög med Air Arabia. Ramp access SHJ fortfarande stängt men öppnar förhoppningsvis i augusti igen.

Originally posted by Bizflyer
De skal greie det greit, men vil nok ikke kunne gjøre det om de er fylt opp til MZFW.

CPH-DXB er 4821 km .. saa det blir nok litt tight for en -800. Man maa nok bruke en av de nye -700'ene til SAS Braathens hvis man vil litt 'aa gaa paa'.

Dette lukter det nok heller A321 elns. av, den har rekkevidde på 5700 km, mens Great Circle Mapper påstår at det er 4821 km CPH-DXB. SAS DK har ikke griser.

Originally posted by EB

Dette :clap jeg for for...tror faktisk jeg :nor også!

Det var vel dette :DEN du mente å bruke? :p

(Vil ikke starte noen ny diskusjon altså!):lol:

Nope! For meg er SAS fortsatt skandinavisk og de har bra forbindelser fra oslo via København...:nor :DEN :nor

Dette var en god nyhet :up: - håper det blir en realitet.

Jeg skal antagelig til DXB om et par uker, men det blir vel litt for tidlig til å bli SAS ^_^ Lurte på om jeg skulle prøve LH denne gangen - de flyr A346. Tidligere har vi alltid fløyet KLM 777.

Ellers åpner jo JXB etterhvert (Jebel Ali) - Dubai World Central International Airport (velg International Airport nederst til høyre). Verdens største frakt og passasjerflyplass.

"We have to make history and approach the future with steady steps, not wait for the future to come to us." HH Sheikh Mohammed Bin Rashid Al Maktoum

Originally posted by Trety

Dette lukter det nok heller A321 elns. av, den har rekkevidde på 5700 km, mens Great Circle Mapper påstår at det er 4821 km CPH-DXB.
Det går fint om en laster inn kun pax, men en A321 vil slite mer om en prøver å fly med en last som består av noe annet/mer enn 184 pax...

Originally posted by Trety
SAS DK har ikke griser.
Godt poeng ;)

Vel, det er jo Lasse som uttaler seg her. Han er jo sjef for SAS intecont, så det er vel de som har planer om å ta et hopp til Dubai?? Kan ikke skjønne annet siden han ikke har for vane å uttale seg for SAS DK;)

Back