SAS braathens til Las Palmas

Hartson

ScanFlyer Blue
Vurderer SAS braathens fra OSL til Las Palmas. Ser de flyr med 737-800, er det trange "charterfly", eller er det bedre plass?

Har du reist tilbake til 2005 igjen... :8: :p Sas Braathens, som navn, eksisterer ikke lengre ;)

Sas har flere forskjellige konfig'er på -800ene sine. Helt fra rundt 150, i euro-konfig, til 180 i den 3 maskinene som Air Europa ikke ville ha, fra Seattle, alikevel. Euro-grisene blir det nok neppe.

Men det er ganske så subjektivt på hvordan de forskjellige setene til Sas er, og hvor god plass det er mellom radene også. Er du f.eks ca 1.70, som meg, så vil neppe plassen være noe særlig problem. Men hvis du er 1.90 så vil du merke det nesten hvor som helst, da er det å sikre seg ett sete ved nødutgang å anbefale (det er det vel uansett ;))

De "vanlige" 738'ene til SAS er definitivt trange, spesielt på radene fra rundt 10 og bakover. Å sammenligne de med charter er nok ikke langt fra sannheten. Det er nok ikke usannsynlig at det er en av de tre Air Europa flyene som flyr (rre, rrf, rrg). Der er det så absolutt temmelig trangt om plassen. Å skaffe seg nødutgangseter her er nok gull, hvis det er mulig å få tak i.

Fløy RRF til LPA etter et besøk i Norge, jeg setter meg aldri i en EX europa maskin igjen hvertfall!! Har aldri sittet så dårlig i et fly før!

Selv fløy jeg LN-RPM, en annen Boeing 737-800 fra SAS, mellom London-Heathrow og Oslo. Denne har vel ca. 150 seter og 2+3-konfigurasjon på de første seteradene. Det var en meget bra opplevelse, og veldig god benplass. Oppgradert til Economy Extra ble jeg også.

De "gode" 737-800 brukes imidlertid stort sett til London, Paris og Frankfurt - til Las Palmas, Alicance, Malaga, Palma m.fl. brukes vel de største maskinene.

Back