SAS Braathens med 2 nye 737-700...

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
EB, nå har du skapt et stort håp for oss som liker å fly med et skikkelig selskap... Vær vennlig å bekrefte at SAS blir et fullserviceselskap igjen og at det ikke bare er +'en i LCC+ som blir borte...

Kan vel også si at det er den midtre klassen SAS kommer til å satse på... Economy Extra blir produktet de vil satse på, tilby og tydliggjøre enda tyngre. Massen av SAS pax skal inn i denne klassen, noen få skal veølge SAS på grunn av lav pris og de settes bakerst med minimal service, lite bonuspoeng etc... De i midten skal få mer av alt... Kommer mye i media i ukene og månedene som kommer...

Begynner -500'en å nærme seg tyngre sjekker?
Med BUSK sin satsing på direteruter nedover i Europa er jo en -700 en god erstatning, og en som ekspansjon lover jo bra. Hvis jeg nå forsto dette riktig..

Forresten litt moro å høre hva kuskene foretrekker av maskiner, noen som vil tippe?

De flyr jo alt fra -400 til -800 nå.

Originally posted by EB

Kan vel også si at det er den midtre klassen SAS kommer til å satse på.... De i midten skal få mer av alt...r...

Deja vu all over again. Produktsyklusen er komplett. Dette er akkurat som paa begynnelsen av aattitallet .. First Class erstattes av Business Class med mye av de samme argumentene. Snart forsvunner vel Business Class ogsaa, for aa bli erstattet av Eco Extra ... :2cents

Originally posted by EB

Kan vel også si at det er den midtre klassen SAS kommer til å satse på... Economy Extra blir produktet de vil satse på, tilby og tydliggjøre enda tyngre. Massen av SAS pax skal inn i denne klassen, noen få skal veølge SAS på grunn av lav pris og de settes bakerst med minimal service, lite bonuspoeng etc... De i midten skal få mer av alt... Kommer mye i media i ukene og månedene som kommer...

Sa de noe om hvilke booking klasses som skal flyttes opp? Jeg frykter at disse billetene vil bli svært dyre og de fleste allikevel vil havne "back", med mindre W eller kanskje lavere blir i den nye midtklassen

Deja vu all over again. Produktsyklusen er komplett. Dette er akkurat som paa begynnelsen av aattitallet .. First Class erstattes av Business Class med mye av de samme argumentene.
Godt poeng :up:

Men SAS tilpasser egentlig produktet etter hva markedet etterspør. Dette gjøres med å endre litt på selve produktet og mer markant med å gi det et billignavn. I selskapet jeg jobber i er det ikke lenger god praksis å reise på Business Class, selv om bilettene eventuelt skulle være ganske rimelige. Derimot er det helt greit å reise på Economy Extra, selv om bilettene er ganske dyre.

Det er BRD som skal ut, tilbakeleveres utleier. Ny avtager er ukjent. Videre skal BRJ ha en gjesteopptreden fra mai (?) da den kommer tilbake fra BT, til oktober da den også skal tilbake til lessor.

De to nye -700 er flett nye -700WL, en er estimert primo juni, en primo juli. (LN-RRA og -RRB). Begge er HGW med 22K motorer.

Jeg mener Richard har opplyst om dette før......

Stone

Morsomt å høre at de selv har vært klar over vinglingen - men at de også kun har fokusert på kostnadskutt. Nå kommer ekspansjon...ikke bare i ruter - men også synliggjøring og mediehåndtering!!!

Originally posted by EB

Morsomt å høre at de selv har vært klar over vinglingen - men at de også kun har fokusert på kostnadskutt. Nå kommer ekspansjon...ikke bare i ruter - men også synliggjøring og mediehåndtering!!!

Hvordan har de tenkt å prisen denne såkallte mellomklassen/flex? Nå er det jo bare 8% billigere med flex enn det er med business.

Om de har tenkt å prise f.eks. OSL-LHR t/r til rundt 3000 i flex, tror jeg flere, undertegnede inkludert, ville betalt mer for å få service og ikke minst poeng. Men til 6500.- t/r som prisen er nå må du jo være helt blåst for å fly flex

Hva med inter-skandinavisk og innenlands? Her får man annet enn kaffe, te og vann idag. Og for å sitere fattern som reiste ut i verden via CPH igår på C-klasse. "At jeg ikke engang får en cola mellom oslo og København når jeg har betalt mange tusen kroner for billetten er ganske dårlig"......(heldigvis var services bedre videre)

Originally posted by Someone

Hva med inter-skandinavisk og innenlands? Her får man annet enn kaffe, te og vann idag. Og for å sitere fattern som reiste ut i verden via CPH igår på C-klasse. "At jeg ikke engang får en cola mellom oslo og København når jeg har betalt mange tusen kroner for billetten er ganske dårlig"......(heldigvis var services bedre videre)

Jepp, etter det jeg vet er SAS veldig klar over dette problemet selv. Det reiser ganske mange gjennomgående intercont C og Y pax på hovedstadstriangelen (pluss alle som reiser videre i Europa), så når "nye" SAS blir presentert de nærmeste ukene er det bare å tro at intra-skandinavisk produktet bedres for de passasjerene som betaler mest.

"Nye SAS" innebærer vel at Braathens navnet blir borte. Det står skrevet i en annen tråd at dette skjer 16. januar. Det betyr førskommende tirsdag...:huh:

Kutt av Braathens var absolutt ikke et tema - ei heller noen rykter sist onsdag!

Originally posted by P.A. VIKING

,men vites det hvilken cabin/gally/stores utgave disse leveres med, er det "billig" BU utgave , eller funksjonell SK utgave ?

I følge verneombudet blir fremtidige galleyleveranser i Atlas-format - dvs den standarden som de aller fleste av verdens flyselskaper bruker dvs BU-versjon - som er en langt mer funksjonell standard enn SK-versjonen. SK versjonen er det ingen andre/eller meget få andre som bruker (og derfor er ikke SK-maskiner særlig ettertraktet på bruktmarkedet....
:cool:

Med en innstillig om "billig BU" og "funksjonell SK" skajønner jeg at det er laaaang tid igjen før dagens SK er et seslakp med felles kultur...:cry:

Originally posted by P.A. VIKING

Hva med resten av innredningen ? , totalt mangel på skap og rom der oxo ?

Resten av innredningsdetaljene kjenner jeg ikke. Men verneombudet ga ikke uttrykk for særlig forhåpninger om at de meget generøse (og meget dyre) garderobeløsningene som finnes på en del SK-fly blir videreført 100 %. Jeg skal gi deg rett i en ting - bagasjeforholdene for crew foran og pax på rad 1 på -500 maskinene er pyton - mens på -700 og -400 finnes det skap å bruke.

Blir det endringer i intrascand inflight service må vi vel påberegne endringer hos WF og. Det foreligger planer om gardinskille på Q400 strekningene TRD/TRF-CPH.:D

Back