Som både CK og EB skriver så der hvad angår envejspriser tale om nytænkning inden for det område SAS opererer - det er med andre ord innovativt.
Hvad angår salg af biletter i supermarkedet så er det i princippet ligemeget om Air Berlin, eller om et eller andet selskab i USA før har gjort det før - for at noget kan betragtes som nytænkende eller innovativt handler det om at markedet/brugerne det rettes mod opfatter det som nyt. Det er nyt på det danske marked og derfor nytænkende/innovativt - hvis det handlende om universiel nytænkning ville meget få ting være at betragte som innovative.
Og nu inden nogen siger dette imod, vil jeg lige bemærke at langt hovedparten af teoretikkerne inden for innovationslitteraturen definere innovation/nytænkning som ovenstående.
Hvad angår salg af biletter i supermarkedet så er det i princippet ligemeget om Air Berlin, eller om et eller andet selskab i USA før har gjort det før - for at noget kan betragtes som nytænkende eller innovativt handler det om at markedet/brugerne det rettes mod opfatter det som nyt. Det er nyt på det danske marked og derfor nytænkende/innovativt - hvis det handlende om universiel nytænkning ville meget få ting være at betragte som innovative.
Og nu inden nogen siger dette imod, vil jeg lige bemærke at langt hovedparten af teoretikkerne inden for innovationslitteraturen definere innovation/nytænkning som ovenstående.