• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS bestiller 45 (+10) E195-E2

Er spent på hvordan de kommer til å implementere nye business class greiene sine i disse. Gjør de som, ihvertfall KLM (usikker på AF), fylles jo da alle seter opp og det blir meningsløst å bestille business uansett.

KLM er jo en der man virkelig må sjekke flytyper på både long og short haul før man booker.

De har vel sagt at de skal fylle alle seter i C på de eksisterende 2-2 seteføyene de har.
 
En fordel med E2 vs A220, for oss med ennå hørselen i behold, er langt lavere bråk/susing fra lufteanlegget.
 
Forvirrende logikk i artikkelen.

Interessant vinkling å nevne Widerøe så spesifikt. SAS har jo trukket seg ut av en del regionale ruter de siste årene -- er planen å komme tilbake på disse eller er det bare et "alle skal til København" -- finner artikkelen litt tvetydig.

Det er også stor forskjell på en Q400 med 78 og E195 med 120... Merkelig flyvalg om man skal gå head to head med WF på regionale ruter som KRS-BGO, BGO-AES, BGO-BOO etc.

Hadde vært mer logisk om de mer spesifikt gikk på høyere frekvens på mindre destinasjoner, OSL/CPH-KRS/AES/KSU/BOO/TOS/KKN etc.

Re Widerøe, finnes det noen flere mulighet ala ALF-TOS-OSL? Det gir gode tur/ retur muligheter mellom ALF og TOS og fra og med neste sommersesong så ser jeg at SAS har en flight OSL-CPH 1105-1215 som da treffer hele nettverket inkludert long haul. Da kan man fly overalt fra både ALF og med gode tider fra TOS.

Kombinerer man det med flighter som den ene dagens TOS fra CPH som går 0900 så har man god nettverksdekning for Nord Norge og kanskje Sverige.

En TOS-BOO-OSL med god connection til CPH, aner ikke om det er økonomi i det, EVE-BOO-OSL er også mulig.
 
[…]

En TOS-BOO-OSL med god connection til CPH, aner ikke om det er økonomi i det, EVE-BOO-OSL er også mulig.

Husk at EVE-BOO og flere andre ruter mellom store flyplasser også er anbudsruter, så det er begrenset hva en kan operere på disse. DY ble jo «kasta» ut av KKN-TOS-OSL når KKN-TOS ble FOT.
 
Husk at EVE-BOO og flere andre ruter mellom store flyplasser også er anbudsruter, så det er begrenset hva en kan operere på disse. DY ble jo «kasta» ut av KKN-TOS-OSL når KKN-TOS ble FOT.

Og med mindre fly så slipper kanskje ALF-OSL å dele 1 av 2 daglige med TOS i fremtiden?
 
Og med mindre fly så slipper kanskje ALF-OSL å dele 1 av 2 daglige med TOS i fremtiden?

ALF-TOS og TOS-ALF er viktig mtp behandling på UNN i Tromsø. Tror ikke WIF’s frekvens og tider i dag er tilstrekkelig til å dekke det behovet, pluss det ordinære markedet til TOS, BOO med omegn. WIF må øke betraktelig hvis SAS og evt. også Norwegian kun skal fly ALF-OSL. Å fly til TOS, BOO osv via OSL er ikke så veldig populært for Finnmarkingene.
 
Back
Top