SAS bestiller 1 A330-300, levering 2019 - SE-REH

Noen som vet hva som er bakgrunnen for at maskinen legges på svensk register?

Last edited:
Det har med forsikringer og kostnader å gjøre. Det er eieren/leasingselskapet som bestemmer. Det har også med hvilket land det er enklest å få frigjort flyet ved mislighold eller konkurs.

Det har med forsikringer og kostnader å gjøre. Det er eieren/leasingselskapet som bestemmer. Det har også med hvilket land det er enklest å få frigjort flyet ved mislighold eller konkurs.

Ja, og her en det slik jeg forstår, Sverige nå langt mer gunstig enn de var tidligere

Tidligere hadde kun Norge ratifisert Cape Town konvensjonen, som beskytter leasingselskapene ved en konkurs, og derfor var foretrukket under nesten konkursen i 2012. Men nå har de andre landene også signert denne

RKP har fått forlengelse av LT i to måneder, eller til REH er klar. Gjenstår både setelevering og diverse sertifiseringer før den kan settes i drift. Juli, som nevnt over, bør være realistisk.

Maskinen befinner seg nå på flightline i TLS, hvilket trolig tyder på de er ferdig med kabinen og det nærmer seg testflighter

https://twitter.com/Frenchpainter/s...ds.net/thread/2467/a350-900-msn327-tx3?page=2

Fra: Frenchpainter på Twitter
D85Auk8XkAoqEq4.jpg

SAS har fortsatt lagt opp til at den kommer i trafikk 30. juni, men det må da bli tøft?

SAS har fortsatt lagt opp til at den kommer i trafikk 30. juni, men det må da bli tøft?

Won't happen. Det siste jeg hørte var 'uti juli en gang' og RKP holder ut til slutten av juli. Det gjenstår noe sertifiseringsarbeide og byråkratisk 'ventetid' som skal utføres etter levering.

Hvorfor har det ikke blitt malt i dette området (rød ring)?
Du ser at det er malt på de andre flyene.

SAS A330-300 SE-REH.jpg

Re: SAS bestiller 1 A330-300, levering 2019

Det borde väl bli SAS 330 seat map? Samma konfig. som på LN-RKR - LN-RKU.

Jeg antar denne får A330-setekonfigurasjon? Noe annet ville vært litt rart - den skal vel erstatte A340 på SK901/902 og sikkert primært slinges rundt mellom New York, Chicago, Miami og Boston fra København, Stockholm og Oslo, selv om det selvsagt vil være mulig å sette den overalt.

Back