TCAS
ScanFlyer Crusty
3* 737-600
3* Avro
Så da stemte det altså at Sverige skulle ha 737-600, selv om noen hadde veldig vanskelig for å tro det, ref http://forum.scanair.no/showthread.php?t=26121

Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
3* 737-600
3* Avro

Vi har visst også opsjon på ytterligere tre stk. etter 2009.
Skal vel ikke se bort fra at det du spekulerer i kan bli realitet etterhvert.
Var det flere som så mr. Jansson intervjuet på TV2-nyhetene?
Jeg ble litt satt ut av uttalelsene hans. Han uttrykte altså at det var greit å fortsette å fly Bombardier i Norge og Danmark, men at det svenske markedet og de svenske SAS-ansatte naturlig nok var redde for å fly maskiner produsert av Bombardier og dermed måtte skånes (slik forstod i hvertfall jeg det).
Og så får vi håpe at Q400 i WF farger ikke kommer bort i noen insidenter det nærmeste året! Dette er høyt spill. NG er et spill for galleriet. NG= new galley.

Nja, ska man tro Bombardiers hemsida och texten om NG så verkar det mer vara ändringar av kosmetisk natur. Ungefär hälften av Horizon´s -402 flotta ligger ju i samma tillverkningssekvens som SAS-flottan och de ändringar/uppgraderingar som, av teknisk natur, gjorts av Horizon på dessa maskiner borde ju ha kunnat göras även på SAS-maskinerna (om de inte gjorts ?). Om dessa ändringar gjorde att maskinerna blev NG så hade man ju kunnat flyga vidare med dem. Jag håller med KUA: SAS spelar ett högt spel.NG er vel resultatet av de kravene Horizon kom med til Bombardier. Horizon var paa linje med SAS svaert misfornoeyd med kvaliteten og regulariteten paa sine Q400
Og så får vi håpe at Q400 i WF farger ikke kommer bort i noen insidenter det nærmeste året! Dette er høyt spill. NG er et spill for galleriet. NG= new galley.
Nja, ska man tro Bombardiers hemsida och texten om NG så verkar det mer vara ändringar av kosmetisk natur. Ungefär hälften av Horizon´s -402 flotta ligger ju i samma tillverkningssekvens som SAS-flottan och de ändringar/uppgraderingar som, av teknisk natur, gjorts av Horizon på dessa maskiner borde ju ha kunnat göras även på SAS-maskinerna (om de inte gjorts ?). Om dessa ändringar gjorde att maskinerna blev NG så hade man ju kunnat flyga vidare med dem. Jag håller med KUA: SAS spelar ett högt spel.
“The Q400 NextGen is a totally new aircraft – it will not fly in SAS colours but with Wideroe as it suits their traffic system very well,” she said. “We grounded them [Q400] because our crews did not want to fly them.”
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.
 
	