Bra for SAS at de har fått en løsning. Lurer på hvor mye Bombardier egentlig har gitt seg her. Hvor mye er cash? Hvor mye er gitt i rabatt? Tror faktisk at Bombardier slapp ganske bra fra det. De skjønte tidlig at SAS ikke hadde noen alternativ. Så de klarte å blande erstatning og rabatt inn ei stor suppe. SAS har kjøpt fly, ergo er omdømmet ikke så hardt rammet osv. Bra for SAS, men Bombardier er den store vinneren.
Svært gledelig for WF at de nå får de etterlengtede nye flyene, så får en håpe at de byr på VESENTLIG BEDRE driftskvalitet enn de gamle Q400.
De største taperne er vel de japanske leasingselskapene + Aviator fra Cayman Islands - hvor skal de få leid ut gamlingene.
Reagerer også på at SK (samt Estonian ifølge pressemeldingen) kun har firm order på 14 CRJ900 da Q400 flåten bestod av 23 fly.
SAS skriver at de 27 nye flyene konsernet har bestilt vil leveres i perioden høsten 2008 - 2011. Widerøe skriver derimot at planen er at de får 5 nye fly allerede denne våren og sommeren, samt ytterligere 2 nye i 2009. Noen andre som har reagert på dette?
SAS har sikkert bare tenkt på CRJ'ene når de har skrevet, og WF bryr seg selvfølgelig bare om sine Q400. Første Q400 blir hentet hjem nå i mars.
Er det LN-WDE som står i Canada?
Men også sju Q400 for WF er tre mer enn de hadde før - ser vi her antydninger til utfasing av F50en og overføring av noen ruter fra CNO til WF?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.