SAS annonserer Q400-erstatning i begynnelsen av mars?

Er vel ikke store forskjell på CRJ200 og 900 ser en bort fra lengda på røret?

Er en liten forskjell. På CRJ-700/900 er gulvet senket, noe som gir litt bedre komfort, og langt bedre utsyn da vinduene er i normal høyde
 
EB , RolfL ser realistisk på situasjonen med Q400. For WF's del håper jeg virkelig de nye Q400 byr på meget bedre driftskvalitet enn de gamle.

Snakker du med Widerøe piloter om Q400 og driftskvalitet så vil du få ett meget positivt svar....... Mulig driftskvaliteten på sas sine fly var dårlige men Widerøe stiller i ett par divisjoner over sas her....:cool:
 
Er en liten forskjell. På CRJ-700/900 er gulvet senket, noe som gir litt bedre komfort, og langt bedre utsyn da vinduene er i normal høyde

For egen del må jeg si det er vesentlig bedre komfort på en 700/900 enn en 100/200. Ikke minst den ekstra romfølelsen i kabinen og at man slipper kink i nakken om man vil ta en kikk ut.
 
Vingerne kunne være faldet af SAS-fly
Da svigtende landingsstel tvang SAS til at tage Dash 8-flyenes ud af drift, undgik koncernen intetanende en mulig flykatastrofe.


Politiken.dk
 
Last edited by a moderator:
...ja, tenk på alle de flykatstrofene man har unngått opp gjennom tidene - uten at man engang vet om det!
 
Er det blitt bestemt hva som skjer med de Q400 som AirBaltic var tenkt å motta? Skal de leie/kjøpe dem av SAS eller skal de gå et annet sted?
 
Meningen var at Q400-maskinene skulle erstatte Fokker 50-maskinene og at den første maskinen skulle leveres i november i år. Totalt var det bestilt åtte fly med opsjon på fire til.

“airBaltic will start substituting its current Fokker 50 fleet with Q400 NextGen in 2009 thus increasing the capacity and efficiency of the airline’s regional operations.”

http://www.airbaltic.com/public/33249.html?highlite=cTQwMA==

Following a deal in the weekend with Bombardier Aerospace, the airline will see deliveries of at least 8 new, fresh-from-factory Q400 NextGen aircraft. The deal includes 8 firm orders and 4 options, with the deliveries starting in November 2009.

http://www.airbaltic.com/public/32313.html?highlite=cTQwMA==
 
Greit nok, men someone sitt betimelige spørsmål var vel i retning av om de får "Q400 rabatten" selv om de ikke lenger er en del av SAS gruppen...? Får de flyene men ikke rabatten, får de flyene med rabatten, får de ikke flyene, eller får de flyene og SAS får rabatten...? Jeg håper og tror på det siste....
 
Greit nok, men someone sitt betimelige spørsmål var vel i retning av om de får "Q400 rabatten" selv om de ikke lenger er en del av SAS gruppen...? Får de flyene men ikke rabatten, får de flyene med rabatten, får de ikke flyene, eller får de flyene og SAS får rabatten...? Jeg håper og tror på det siste....

Prøvde ikke å svare på det, prøvde bare å samle den informasjonen som var tilgjengelig. Håper noen kan komme med et svar, kanskje det ikke er klargjort ennå.
 
Fortsatt ingen nyheter angående Air Baltic og Q400?

Dessuten, hva er statusen på SAS sine gjennværende CRJ-opsjoner? Må disse innløses innen en viss dato eller kan de ruleres innen SAS bestemmer seg for hva de ønsker å gjøre med dem?
 
Noen som kjenner statusen på leveransene av Q400 til airBaltic? November er som kjent snart over.
 
Sist man hörer offisielt fra dem er noe som FEB 10.

Uoffisielle kilder sier BT har ingen penge a betale. Og finne banker som finanserer dette fly er vanskelige...
 
q400_62629125.jpg


Beräknad leverans i januari enligt källor hos BT
 
Back
Top