Ja, de tør møte destinasjonene til konkurrentene, men ikke prisene til konkurrentene. Om de likevel klarer selge nok billetter til å tjene på rutene så er det liv laget for SAS. Om de derimot må senke prisene så mye at de selger med tap slik de tidligere har gjort så vil det ikke ta 2 år før de igjen må be om mere penger.Ser poenget ditt, allikevel synes jeg det er ganske offensivt å angripe et marked som er meget godt innarbeidet av Norwegian, Ryanair og charter-operatører.
Ja, de tør møte destinasjonene til konkurrentene, men ikke prisene til konkurrentene. .
Du ser det helt motsatt. Det som er gutsy er å møte dem head-to-head med høyere priser og likevel fylle flyene .. DA har man gjort det riktig. Eventuelle overskuddseter kan man pøse ut på kampanjesalg som 'ising på kaka'.
Ja, de tør møte destinasjonene til konkurrentene, men ikke prisene til konkurrentene. Om de likevel klarer selge nok billetter til å tjene på rutene så er det liv laget for SAS. Om de derimot må senke prisene så mye at de selger med tap slik de tidligere har gjort så vil det ikke ta 2 år før de igjen må be om mere penger.
SAS vil antagelig tape om pris er det eneste de konkurrerer på. Utfordringen til SAS er da at deres produkt er dårligere enn mange andre så kundene bør heller ikke være rasjonelle på dette området. Som vist i denne tråden har Air Berlin et bedre produkt til under halve prisen. Det er jo til og med konkurrenter som på mange områder har et bedre produkt på økonomi enn hva SAS leverer på biz.Skjønner hva du mener, men blir veldig imponert om SAS greier å fylle alle setene til tross for at konkurrentene har lavere pris. For flesteparten av de som skal benytte seg av fly er det vel egentlig pris som har siste ordet i hvilket selskap valget faller på.
SAS
Det eneste trumfkortet SAS da sitter igjen med er punktlighet, men her spiller det mot SAS om kundene ikke er rasjonelle. Mange kunder husker streiker i svært mange år og det er de som holder seg unna SAS da de mener deres fremtid er for usikker. Ja, jeg kjenner flere som fortsatt mener det er for risikabelt å booke med SAS et halvt år frem i tid.
SAS vil antagelig tape om pris er det eneste de konkurrerer på. Utfordringen til SAS er da at deres produkt er dårligere enn mange andre så kundene bør heller ikke være rasjonelle på dette området. Som vist i denne tråden har Air Berlin et bedre produkt til under halve prisen. Det er jo til og med konkurrenter som på mange områder har et bedre produkt på økonomi enn hva SAS leverer på biz.
Det eneste trumfkortet SAS da sitter igjen med er punktlighet, men her spiller det mot SAS om kundene ikke er rasjonelle. Mange kunder husker streiker i svært mange år og det er de som holder seg unna SAS da de mener deres fremtid er for usikker. Ja, jeg kjenner flere som fortsatt mener det er for risikabelt å booke med SAS et halvt år frem i tid.
Mange kunder husker streiker i svært mange år og det er de som holder seg unna SAS da de mener deres fremtid er for usikker. Ja, jeg kjenner flere som fortsatt mener det er for risikabelt å booke med SAS et halvt år frem i tid.
Etter tøffe forhandlinger ble ledelsen og de ansatte i SAS enige om store kutt sent mandag 19. november. Torsdag den samme uken gikk SAS offensivt ut med en kampanje, og kundene var med.
AdTech Ad
SAS har aldri solgt så mange billetter over internett på én enkelt dag som etter at kampanjen ble startet torsdag 22. november.
– På selve torsdagen, da vår kampanje startet, ble det satt rekord i salg på internett. Man kan trygt si at kundene tok godt imot oss etter noen urolige dager, sier global salgsdirektør i SAS, Elisabeth Milton Hemmingsen.
Det eneste trumfkortet SAS da sitter igjen med er punktlighet, men her spiller det mot SAS om kundene ikke er rasjonelle.
http://www.tic.travel/news/05122012/har-aldrig-oplevet-noget-lignendetic.travel said:"Hvilke andre destinationer i USA er interessante for SAS?"
"Det er Houston i Texas, Boston og Miami. Men det bliver ikke i 2013. Måske i 2014 eller 15," siger Simon Pauck Hansen.
I think there won't be many news in the short-medium haul. It seems that some established (consolidated) European routes are not going to operate during the next winter season.Kommer der et lite slipp med ruter for vintersesongen også min tro? Mulig en del flere ruter nå blir lønnsomme med 4 excellence NG. Når pleier vinterprogrammet å slippes?
I think there won't be many news in the short-medium haul. It seems that some established (consolidated) European routes are not going to operate during the next winter season.
Regarding Alicante (as example), only has on sale ALC-OSL route and it will be suspended during December and January.
Hm, merkelig. I vinter gikk OSL/TRD/BGO/SVG-ALC nesten hele året.(Sikkert fra CPH og ARN også, men det har jeg ikke kontroll på) Men mulig det ikke var en suksess...
..
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.