teamseacow
ScanFlyer Silver
BCN pleier og ha pause i desember, januar og februar 

Det blir tre ganger ukentlig - fredag, søndag og mandagLitt interessant at SAS nå skal konkurrere mot "de store" på Berlin.
Har SAS gått på en smell innenriks i sommer? De siste par ukene har det vært ekstremt fullt. Ikke så rart kanskje, når det bare er noen få avganger daglig med -500, -600 og kanskje -700 mellom de store byene.
Sier man nei til mange fullpris-reisende så har det vært "feil" utnyttelse av kapasiteten. Jeg gleder meg til vi er tilbake i normalt program, for å reise innenriks om sommeren er et logistikk-mareritt. Eksempel, OSL-BGO i dag og i morgen, 1 ledig sete. OSL-SVG i dag og i morgen, 0 seter for salg. OSL-TRD i dag og i morgen, 3 seter for salg.
Har SAS flydd nattflighter på samme måte som Norwegian noen gang? Hvis ikke, så får vi kanskje se det i fremtiden. God utnyttelse av fly, og folk flyr jo uansett bare det er billig![]()
Og IC.....Flyr DY nattflighter da? Bortsett fra charter?
Litt overraskende med ser ut som SAS fra vintersesongen øker OSL-TXL fra 3x til 6x ukentlig. Ikke bare meg som blir overrasket her.....![]()
Flyr DY nattflighter da? Bortsett fra charter?
Flyr DY nattflighter da? Bortsett fra charter?
krølle;875951 said:Flyr DY nattflighter da? Bortsett fra charter?
Hvor har du det i fra? Norwegian har i hvert fall 1 charter fra Sola som går om natten som jeg kommer på.
Hvilken rute er det da, på avinor sine sider finner jeg ingen DY charter som tar av mellom kl 21:00 og 24:00 inneværende uke? Med nattcharter mener jeg fly som starter fra "hjemmebase" mellom kl 22:00 og 24:00 og returnerer neste morgen, ikke de avgangene som har avgang mellom 16:00 og 19:00 og returnerer mellom 01:00 og 04:00, det har alle charterselskaper, det er vel heller det man kaller "kveldsavganger" ikke "nattavganger". Jeg jobber med charter og turoperatører og vet at det er mye vanskligere å få solgt avganger med ugunstige avgangs og annkomsttider til en god pris. Avganger før 06:00 og etter 21:00 er ikke så "lettsolgte".
Med nattcharter mener jeg fly som starter fra "hjemmebase" mellom kl 22:00 og 24:00 og returnerer neste morgen,.
Det har vel vært samme problemet de to foregående sommerne også. Spesielt nå på tampen av sesongen og noen faktisk skal på jobb.
Har SAS gått på en smell innenriks i sommer? De siste par ukene har det vært ekstremt fullt. Ikke så rart kanskje, når det bare er noen få avganger daglig med -500, -600 og kanskje -700 mellom de store byene.
Sier man nei til mange fullpris-reisende så har det vært "feil" utnyttelse av kapasiteten. Jeg gleder meg til vi er tilbake i normalt program, for å reise innenriks om sommeren er et logistikk-mareritt. Eksempel, OSL-BGO i dag og i morgen, 1 ledig sete. OSL-SVG i dag og i morgen, 0 seter for salg. OSL-TRD i dag og i morgen, 3 seter for salg.
Har SAS flydd nattflighter på samme måte som Norwegian noen gang? Hvis ikke, så får vi kanskje se det i fremtiden. God utnyttelse av fly, og folk flyr jo uansett bare det er billig![]()
Hvilken rute er det da, på avinor sine sider finner jeg ingen DY charter som tar av mellom kl 21:00 og 24:00 inneværende uke? Med nattcharter mener jeg fly som starter fra "hjemmebase" mellom kl 22:00 og 24:00 og returnerer neste morgen, ikke de avgangene som har avgang mellom 16:00 og 19:00 og returnerer mellom 01:00 og 04:00, det har alle charterselskaper, det er vel heller det man kaller "kveldsavganger" ikke "nattavganger". Jeg jobber med charter og turoperatører og vet at det er mye vanskligere å få solgt avganger med ugunstige avgangs og annkomsttider til en god pris. Avganger før 06:00 og etter 21:00 er ikke så "lettsolgte".
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.