SAS annonserer 30 nye ruter i 2013

Hvis det har seg slik at SAS' operasjoner i Norge er de (eneste?) lønnsomme, så gir det vel mening å satse mest nettopp her.
 
Det står i ett mail från SAS till Eurobonus medlemmar:

Välkommen ombord
SAS är ett flygbolag med en ny framtid. En resa vi nu startat och kan göra tillsammans tack vare allas hårda arbete, viljeinsatser och uppoffringar.

Tack för att du flyger med oss! Det är ditt förtroende och stöd som gör att vi kommer kunna utveckla SAS ännu mer, expandera och fortsätta arbeta för att göra ditt resande ännu smidigare.

Under kommande dagar utökar vi Nordens största utbud av flygresor med möjligheten att boka resor på 37 nya flyglinjer. Totalt startar vi 45 nya linjer fram till sommaren. Vår flygresesajt kommer att bli ännu bättre och vi fortsätter att utveckla lösningar som förenklar resandet. Besök oss löpande på sas.se för mer information om våra nyheter.

Varmt välkommen ombord!

Hälsningar
SAS EuroBonus

P.S. Håll utkik - redan nu på torsdag startar en kampanj med fantastiska priser till spännande resmål!
 
Hva med MAD/LEMD?? Er jo skyhøy demand dit, og det er ingen som flyr direkte :) Er vel ganske dyrt å lande der om jeg husker riktig, men kompenserer vel?
 
Hva med MAD/LEMD?? Er jo skyhøy demand dit, og det er ingen som flyr direkte :) Er vel ganske dyrt å lande der om jeg husker riktig, men kompenserer vel?

Madrid virker være vanskelig, SAS, Norwegian og Ryanair har prøvd seg med begrenset suksess
 
Hvis kampagnen starter torsdag og de nye ruter kan "bookes inden for et par dage", så kan man vel håbe på at de bliver annonceret i morgen. Bliver spændende under alle omstændigheder!

Tror I ruterne vil blive annonceret samtidig eller vil SAS dele dem op for at skabe mest mulig individuel omtale af de nye destinationer?
 
Hvis kampagnen starter torsdag og de nye ruter kan "bookes inden for et par dage", så kan man vel håbe på at de bliver annonceret i morgen. Bliver spændende under alle omstændigheder!

Tror I ruterne vil blive annonceret samtidig eller vil SAS dele dem op for at skabe mest mulig individuel omtale af de nye destinationer?

Uvisst - men at det kommer en ny kampanje (natt til) torsdag er iallfall bekreftet :)
 
Det fleste nye ruter fra SAS kommer nok til at udgår fra Norge. Det tror jeg næppe der hersker tvivl om. Men mon ikke der kan være nogen fra DK og SE også ??
GOT kan måske nok se nogen udvidelse af nettet derfra...
Fra DK kan vi i Jylland måske håbe på en rute fra AAR/AAL eller BLL ...måske til Alicante eller omegn.
Det er jo tilladt at håbe...men jeg giver det næppe mere end 30 pct chance
Hilsen Ole


Det for holde at DK har alle intercontinental og nesten alle destinasjoner i rutenettet :)
Men selvfølgelig, satsing på AAL, AAR og BLL hadde vært bra- men er det grunnlag?
 
Mitt innspill: Vinterrute til MIA 4 ganger ukentlig.

I følge Kastrup egne tall reiser 60000 per år dit bare fra CPH (like mange som SFO). Enn så lenge ser det jo ikke ut som BKK kommer tilbake til vinteren, da kan man ta flykapasiteten fra de 4 ekstra avgangene til EWR som går på sommeren.
 
Mitt innspill: Vinterrute til MIA 4 ganger ukentlig.

I følge Kastrup egne tall reiser 60000 per år dit bare fra CPH (like mange som SFO). Enn så lenge ser det jo ikke ut som BKK kommer tilbake til vinteren, da kan man ta flykapasiteten fra de 4 ekstra avgangene til EWR som går på sommeren.

Tror neppe man ser noe på IC dessuten trengs den "ledige" vinterkapasiten til vedlikehold
 
Madrid virker være vanskelig, SAS, Norwegian og Ryanair har prøvd seg med begrenset suksess

Tror ikke man har så mye i Madrid å gjør dersom man ikke spiller på lag med andre flyselskaper. Personlig flyr jeg veldig mye via Madrid - av og til med et par dagers stopp (etter min mening Europas desidert flotteste by ^_^) - når jeg skal fra Norge til plasser i Spania og omegn. Da er det som regel SkyTeam (KLM/AirEuropa) eller OneWorld (Iberia/BA) det går i.

Har tidligere benyttet *A (SAS/Spanair) via/til Madrid, men da Spanair gikk dunken, ble det ugunstig å fortsette med SAS. Per i dag står vel ikke *A så veldig sterkt i den Spanske luftfarten.

I tillegg vet man jo at nordmenn er såpass kjedelige at de kun ser seg fornøyde med en årlig weekendtur til London for å shoppe/se fotball, samt en og annen chartertur til Kanariøyene og diverse andre kystbyer/turistbomber ved Middelhavet. Her går mesteparten av tiden med til soling og til å menge seg blant andre fulle nordmenn, mens man spiser "lokal mat" servert av blonde partysvensker/servitører. En må heller ikke glemme hovedårsaken med hele reisa: nemlig KVOTA. Og med en slik nitrist kultur i Norge, nytter det dessverre ikke å tilby direktefly til Madrid.. :(
 
Last edited:
I tillegg vet man jo at nordmenn er såpass kjedelige at de kun ser seg fornøyde med en årlig weekendtur til London for å shoppe/se fotball, samt en og annen chartertur til Kanariøyene og diverse andre kystbyer/turistbomber ved Middelhavet. Her går mesteparten av tiden med til soling og til å menge seg blant andre fulle nordmenn, mens man spiser "lokal mat" servert av blonde partysvensker/servitører. En må heller ikke glemme hovedårsaken med hele reisa: nemlig KVOTA. Og med en slik nitrist kultur i Norge, nytter det dessverre ikke å tilby direktefly til Madrid.. :(

Fins da nok av storbyruter etter hvert. Norwegian flyr jo snart til Berlin og Krakow fra halve Norge. SAS virker (forståelig nok) å være mest interessert i businessdestinasjoner på storbyfronten, og der er det sikkert litt begrenset demand til MAD etter at krisa kom.
 
Fins da nok av storbyruter etter hvert. Norwegian flyr jo snart til Berlin og Krakow fra halve Norge. SAS virker (forståelig nok) å være mest interessert i businessdestinasjoner på storbyfronten, og der er det sikkert litt begrenset demand til MAD etter at krisa kom.

Hehe, jada. Er enig i hva du sier. For nå skal det imidlertid sies at det siste avsnittet i mitt forrige innlegg er satt nokså på spissen ;)
 
Last edited:
SAS bekrefter tilsammen 45 nye ruter S13, kan bli noen spennende dager fremover...

Rent faktisk siger de på sas.dk at det er 45 nye rejsemål.

Hvis man læser "rejsemål" som destinationer, kan der være tale om langt mere end 45 nye ruter!

Eksempel: hvis man vælger at oprette TUN som nut rejsemål - kan det give 6 nye ruter hvis man (meget tænkt eksempel) vælger at starte:

CPH-TUN, BLL-TUN. TRD-TUN, OSL-TUN, GOT-TUN og LLA-TUN

kilde:
http://www.sas.dk/velkommen-ombord?WT.ac=forside-velkommen-ombord&?WT.seg_4=forside-velkommen-ombord


sas hjemmeside said:
Vi udvider Nordens største udvalg af flyrejser med
muligheden for at booke rejser til 37 nye rejsemål. I alt
udvider vi med 45 nye rejsemål frem mod sommeren....
 
Back
Top