Jeg trur dette er et eksempel på dårlige vurderinger hos SAS, som forumisten TOS hadde et godt generelt innlegg om.
Folk i Tromsø kjenner knapt til ruta TOS-ARN, og i alle fall ikke som noe annet enn sommerrute. Hvor mye av potensialet i ei rute mister en ved å ha ei rute gående av og på? Det blir nesten som det latterlige opplegget AirBaltic hadde på TOS-RIX, der en aldri visste om flyene faktisk gikk. Viss ruta er oppe pga nordlysturister, skulle jeg tru at CHP-TOS var mer aktuelt, pga IC til CHP fra Asia. Og siden etniske ruter stadig blir nevnt: Svenskene har de siste årene oppdaga at de kan jobbe andre steder i Norge enn i Oslo... Men så er det vel slik at SAS uansett lønnsomhet på enkeltruter heller vil sende folk via OSL.
Setter heller min lit til at KLM finner vegen til den største norske flyplassen de ikke har rute til.
CPH CPH CPH CPH CPH CPH CPH CPH CPH CPH CPH CPH CPH CPH CPH
