FBI2012
ScanFlyer Silver
Re: SAS åbner København - Mumbai
Det stusses over at SAS velger MUMBAI og ikke CPH-BANGALORE.
Det henvises til bookingtall fra perioden mai 2024 til april 2025, der det fremkommer at den lokale trafikken så kalt "round-trip" på strekningen BOM-CPH var på 19,700, mens for Bangalore, som er Indias IT-hovedstad og regnes som the “Silicon Valley of India”, var på 21,500, noe som er høyere en Mumbai og derfor er å regne som et større indisk marked av "unserved" ruter.
Begge markedene er forholdvist beskjedne sammenlignet med Delhi som hadde tall på 46,000 for samme periode.
Men viktig å merke seg at oppbygging av nye ruter og valg av destinasjoner er kompliserte saker og her er det mye vi vanlige folk ikke har oversikt over(det være seg etterspørsel innen cargo og forretningsreiser etc). Kan jo være Banglore-CPH blir en rute IndiGo starter.
https://simpleflying.com/sas-announ...igo-expresses-interest-in-copenhagen-service/
Det stusses over at SAS velger MUMBAI og ikke CPH-BANGALORE.
Det henvises til bookingtall fra perioden mai 2024 til april 2025, der det fremkommer at den lokale trafikken så kalt "round-trip" på strekningen BOM-CPH var på 19,700, mens for Bangalore, som er Indias IT-hovedstad og regnes som the “Silicon Valley of India”, var på 21,500, noe som er høyere en Mumbai og derfor er å regne som et større indisk marked av "unserved" ruter.
Begge markedene er forholdvist beskjedne sammenlignet med Delhi som hadde tall på 46,000 for samme periode.
Men viktig å merke seg at oppbygging av nye ruter og valg av destinasjoner er kompliserte saker og her er det mye vi vanlige folk ikke har oversikt over(det være seg etterspørsel innen cargo og forretningsreiser etc). Kan jo være Banglore-CPH blir en rute IndiGo starter.
https://simpleflying.com/sas-announ...igo-expresses-interest-in-copenhagen-service/