• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS A319-100 Retrojet

Ja!!! På tide med å få tilbake dragedesignen. Start underskriftskampanje - NÅ!!!
 
Dragedesignet trenger nok en oppgradering....ser jo veldig gammelt ut...så litt flikking må nok evt til.
 
En ting jeg lurer på ang. 319... Er det noen fare for at SAS atter en gang går på en smell á la 737-600? Altså at man får et fly som er like dyrt i drift, men som har et sterkt begrenset potensiale for inntjening? 319 er jo en pussig liten sak...
 
Originally posted by TUC

En ting jeg lurer på ang. 319... Er det noen fare for at SAS atter en gang går på en smell á la 737-600? Altså at man får et fly som er like dyrt i drift, men som har et sterkt begrenset potensiale for inntjening? 319 er jo en pussig liten sak...

SAS sine 319 tar 141pax (før man "fjerner" B sete i biz), så de er ikke så små. Og de er litt større en MD-87 som de skal erstatte.
 
Originally posted by TUC
En ting jeg lurer på ang. 319... Er det noen fare for at SAS atter en gang går på en smell á la 737-600? Altså at man får et fly som er like dyrt i drift, men som har et sterkt begrenset potensiale for inntjening? 319 er jo en pussig liten sak...

Airbus har lansert A318 for å konkurrere med B736... Naturlig nok ikke solgt mange av den heller (så langt AF, Frontier og Mexicana samt noen bizjets), men LCY-sertifisering kan hjelpe.

Poenget med digresjonen var at A319 ligger nærmere 737-700 enn 737-600. ^_^
 
Originally posted by Hurum

Dragedesignet trenger nok en oppgradering....ser jo veldig gammelt ut...så litt flikking må nok evt til.

Drageskjemaet foer Janne-stripene er rent og klassisk.
 
Første flygning med passasjerer er den 31. august CPH-DUS SK1629 kl. 0815.

Fikk invitasjon fra SAS i dag, blir med på første turen!! wohoo!

Problemet er at jeg er booket på SK945 fra ARN kl. 1015, så de prøver å få meg over på SK943 i stedet for.

Lover bilder for sure!
 
Ellers kan du ligge over i DUS og ta Privatair 319CJ rett til ORD neste dag .... :exclamati
 
Den går klokka 9, ja... Spørs om SAS har lyst til å booke meg om til den når jeg har en V klasse, gitt... Blir nok back to CPH...
 
Stein,

Det viser seg at B-decals, som har en litt ustadig vev-side på http://www.bdecals.com, kommer med et silketrykket sett som angivelig er mer korrekt. Jeg har ikke bilde her, men det kan virke som om det er en bedre deal enn foregående dekalsett.

Forresten synes jeg du skal hute dæ over til det nye forumet på ipmsnorge.org. Du er savnet i enkelte diskusjoner.

Kyrre
 
Originally posted by Tommy777

Første flygning med passasjerer er den 31. august CPH-DUS SK1629 kl. 0815.

Fikk invitasjon fra SAS i dag, blir med på første turen!! wohoo!

Problemet er at jeg er booket på SK945 fra ARN kl. 1015, så de prøver å få meg over på SK943 i stedet for.

Lover bilder for sure!

Pokker også, hvorfor skjer det ikke meg?? ;) :lol

Airbus 330. :hi2
 
Originally posted by LN-MOW

Originally posted by Hurum

Dragedesignet trenger nok en oppgradering....ser jo veldig gammelt ut...så litt flikking må nok evt til.

Drageskjemaet foer Janne-stripene er rent og klassisk.

Kan jo sies om det meste.....
 
SAS sine 319 tar 141pax (før man "fjerner" B sete i biz), så de er ikke så små. Og de er litt større en MD-87 som de skal erstatte.

"Erstatte" blir vel ikke helt riktig, siden det kun er bestillt 4 eksemplar......?
Det jeg stusser litt over er at flyet skal brukes på så korte ruter som fra Køben til Frankfurt, Dusseldorf og Paris. Har ikke A319 ganske så lang rekkevidde? Hva med noe lengre ruter til high-yield destinasjoner, noe a la det Air France har gjort med sine A318.............
 
Back
Top