• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS A319-100 Retrojet

Originally posted by EK 007

SAS sine 319 tar 141pax (før man "fjerner" B sete i biz), så de er ikke så små. Og de er litt større en MD-87 som de skal erstatte.

"Erstatte" blir vel ikke helt riktig, siden det kun er bestillt 4 eksemplar......?
Det jeg stusser litt over er at flyet skal brukes på så korte ruter som fra Køben til Frankfurt, Dusseldorf og Paris. Har ikke A319 ganske så lang rekkevidde? Hva med noe lengre ruter til high-yield destinasjoner, noe a la det Air France har gjort med sine A318.............


Er det ikke 4 A319 in 4 MD87 ut?
 
Måtte det komme mange flere... Synes selv at de kunne beholdt MD87 og latt A319 erstatte 737NG...
 
Back
Top