• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Sandnessjøen: Understell knakk

Re: Sandnessjøen: Understell knakk

Her er bilder og video hos Helgelands Blad

Mvh,

Litt påfallende hvor nøye man har vært med å fjerne tekst og "klistremerker" fra LN-WIF. Trodde den slags aktiviteter tilhørte en svunnen tid. Ble iallfall sagt så da SAS hadde malt over merkene på Gottrøra-flyet...

"Nautilus Survey" som kommer til Bodø med den, kommer vel inn ganske så snart vil jeg tro.

Noen som vet hvor de vil legge til kai i Bodø? Ute ved Langstranden eller nærmere der Hurtigruten legger til?

Ser ut til at de har lagt seg ved Langstranda. Er iallefall det jeg klarer å tolke ut fra Marinetraffic.

Har lagt seg ved Langstranda ja.

Attachments

• Screen shot 2010-10-13 at 10.51.33 AM.jpg
    Screen shot 2010-10-13 at 10.51.33 AM.jpg
    18.8 KB · Views: 1,553

Her er flyet kommet inn i hangaren:

Attachments

• Ln-Wif.jpg
    Ln-Wif.jpg
    78.6 KB · Views: 1,336

Litt av en operasjon for å få flyet vekk fra flyplassen. Så ikke billig ut!

Litt av en operasjon for å få flyet vekk fra flyplassen. Så ikke billig ut!

Nei, men flyene er verdifulle for WF. Vanskelig å få tak i erstatninger. Det var bra det gikk bra med vingen - så vidt jeg har hørt så får man ikke tak i nye vinger til 100-serien, så hadde den gått så hadde det blitt et fly i minus.

Nei, men flyene er verdifulle for WF. Vanskelig å få tak i erstatninger. Det var bra det gikk bra med vingen - så vidt jeg har hørt så får man ikke tak i nye vinger til 100-serien, så hadde den gått så hadde det blitt et fly i minus.

Hvor lang tid vil det gå på å få den flyvedyktig igjen?

Jeg tror det er snakk om bra utpå nyåret før den skal i produksjon igjen.

Jeg hørte noe snakk om månedsskiftet nov/des - men vet ikke hvor seriøst det var ...

Siste jeg hørte snakk om var mnd skifte mars/april, men det skal inn en ny maskin i mnd skifte nov/des, tror jeg.

FestiVal er nok nærmest. Mar/apr for WIF og jan for WIV.

Ser på wideroe.no at LN-WIF som fikk seg en hard landing for noen måneder siden, er tilbake i trafikk igjen fra i morgen av :)

Ser på wideroe.no at LN-WIF som fikk seg en hard landing for noen måneder siden, er tilbake i trafikk igjen fra i morgen av :)

Kom LN-WIF i trafik idag ? Någon som vet något om eventuella testflights ?

LN-WIF skulle flydd WF844 fra Bodø til Stokmarksnes i dag kl. 12:40, men den ble innstillt. Det samme ble den en-times testflighten WF9895 BOO-BOO kl. 09:00. LN-WIF skulle også fløyet fra Bodø til Stokmarknes for en halv time siden, men også den ble innstillt.

Alle disse informasjonene er hentet på wideroe.no

Back