• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Rykte: Ny rute ARN-USA lanseres 24.9

Det er heller ingen mulighet til aa booke forbindelse med et Skyteam selskap .. noe som gjoer at reisende fra Norge heller bytter i AMS, PAR eller Praha.

Originally posted by LN-MOW

Heeeeh ... Oasis kaller seg LCC, men i virkeligheten er de ganske 'ordinaere'. Flyglobespan har hatt en katastrofal sommer paa sine langruter ... Zoom holder seg lavt paa radaren ...

Den enkle grunn at man trenger x dollar i snittinntekt per sete (kompensert med beregnet antall tomme seter) gjoer at LCC-modellen faar troebbel paa langruter. Kapitalkostnadene paa fly er i prinsippet det samme enten du heter Cheapo Air eller Legacy Royal Airlines.

Det blir vel kanskje ikke LCC på samme nivå som de Ryanair etc. men Oasis ligger jo en del under kokurentene i pris. Ett eller annet sted må de jo spare inn dette. Ordinære priser starter vel ca 100£ (inkl avgifter) under Virgin og kampanje-priser fra BA. Mine biletter hos Oasis fikk jeg latterlig billig, men jeg kjøpte de på en kampanje så jeg skal ikke bruke de som eksempel.

Bra av Delta å satse. Avgangen ARN - ATL skulle ha vært tidligere nede, passende ved 13-14 tiden.

Back