• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Rykte: Ny rute ARN-USA lanseres 24.9

Nja .. det blir litt som aa sammenligne epler og appelsiner og kommer nok mest an paa flytilgjengelighet. Atlanta er for langt for en 757, saa da blir det ATL med 767 eller JFK med 757 hvis OSL er aktuell.

Det blir mange nyheter paa sommerprogrammet til DL .. og det blir interessant aa se hvor de velger aa sette inn 757'ene.
 
Kanske ett teckan på en linje till JFK från CPH ,då man behåller 5ggr/vecka till Atlanta men kör 6ggr/vecka från ARN, att man istället kompletterar med New York.
Har i och för sig hört att JFK-linje är på G till ARN också, men själv hoppas jag verkligen på något annat istället, det räcker med linjer till New York, som American till Chicago.
 
Vem vet kanske blir linjer til både ARN o CPH från JFK, men det vore väl lite väl för ARN att få två linjer samma år från Delta.
 
Gratulerer Stockholm :SWE fra en misunnelig OSL-spotter.

Forøvrig skjønner jeg ikke at folk er så negative til lowcost langdistanse. Oasis Hong Kong viser at det funker, og setter nå inn extra 744 på sin rute til London (og starter flyvninger til Vancouver). Både Zoom og Flyglobespan har vel også ganske god suksess. Så slik jeg ser det må det være ett marked for lowcost også på lengre ruter.
 
Heeeeh ... Oasis kaller seg LCC, men i virkeligheten er de ganske 'ordinaere'. Flyglobespan har hatt en katastrofal sommer paa sine langruter ... Zoom holder seg lavt paa radaren ...

Den enkle grunn at man trenger x dollar i snittinntekt per sete (kompensert med beregnet antall tomme seter) gjoer at LCC-modellen faar troebbel paa langruter. Kapitalkostnadene paa fly er i prinsippet det samme enten du heter Cheapo Air eller Legacy Royal Airlines.
 
Nå vil jeg ikke at dette skal bli noen debatt om langruter fra Skandinavia, jeg må bare si at det hadde vært artig å hatt Delta til ATL fra OSL et par-tre ganger i uken om sommeren. Er realistisk nok til å se det begrensede potensialet for OSL resten av året, men...:cool:
 
Originally posted by ATC

Kanske ett teckan på en linje till JFK från CPH ,då man behåller 5ggr/vecka till Atlanta men kör 6ggr/vecka från ARN, att man istället kompletterar med New York.
Har i och för sig hört att JFK-linje är på G till ARN också, men själv hoppas jag verkligen på något annat istället, det räcker med linjer till New York, som American till Chicago.

Alle CRS systemer angiver CPH-ATL som daglig næste sommer (går fra 5x ugentlig til daglig 1 maj 2008) - så hvilken tidstabel som vedkommende på et vist svensk forum har tjekket og set at CPH-ATL kun flyves 5x ugentlig næste sommer er ikke til at sige?
 
Hva med å få Northwest komme tilbake med ruten til minneapolis og san francisco med de nye Airbus 330-200 som sikkert e litt mindre enn DC10.. kanskje markedet er bedre idag for ruten...
 
Originally posted by B767

Hva med å få Northwest komme tilbake med ruten til minneapolis og san francisco med de nye Airbus 330-200 som sikkert e litt mindre enn DC10.. kanskje markedet er bedre idag for ruten...

NW får ikke "lov" av KLM å fly til Oslo. NW og KL har revenue sharing over Atlanteren og mange destinasjoner, som f.eks Oslo, routes da via AMS
 
urettferdig når andre storbyer i europa får lov så får ikke lille oslo lov hvis ruten kunne gått så bra..
 
Originally posted by Someone

Originally posted by B767

Hva med å få Northwest komme tilbake med ruten til minneapolis og san francisco med de nye Airbus 330-200 som sikkert e litt mindre enn DC10.. kanskje markedet er bedre idag for ruten...

NW får ikke "lov" av KLM å fly til Oslo. NW og KL har revenue sharing over Atlanteren og mange destinasjoner, som f.eks Oslo, routes da via AMS

Men NW fra DTW kunne være en mulighed på andre destinationer i Skandinavien - gik lidt rygter ang. NW og DTW-CPH med 757, men der har været stilhed omkring dette et stykke tid. Ellers er hotteste rygte på CPH udover DL JFK-CPH naturligvis US Airways med PHL-CPH fra sommeren 2008. Krydser fingre for at mindst en af tingene bliver til noget...
 
Originally posted by LN-MOW

Nja .. det blir litt som aa sammenligne epler og appelsiner og kommer nok mest an paa flytilgjengelighet. Atlanta er for langt for en 757, saa da blir det ATL med 767 eller JFK med 757 hvis OSL er aktuell.

Det blir mange nyheter paa sommerprogrammet til DL .. og det blir interessant aa se hvor de velger aa sette inn 757'ene.

Kanskje en Song maskin??:cool:
 
Helsinki før Osl ja.......

Om det skjer skal jeg varme ørene på CEO Gerald Grinstein om jeg treffer på han:angry:
 
Grinstein har gaatt av og har overlatt aarene til Richard Anderson (ex-NWA)

Tommy -- Song-maskinene mister TV-bildene ret etter Gander ... hehe ...

Det dreier seg om 10 maskiner, ex TWA, som innredes med full BizElite og paasettes winglets for transatlantisk operasjon. Disse maskinene er ogsaa allerede ETOPS sertifiserte - i motsetning til DL's oevrige kjerrer.
 
Originally posted by LN-MOW

Grinstein har gaatt av og har overlatt aarene til Richard Anderson (ex-NWA)

Tommy -- Song-maskinene mister TV-bildene ret etter Gander ... hehe ...

Det dreier seg om 10 maskiner, ex TWA, som innredes med full BizElite og paasettes winglets for transatlantisk operasjon. Disse maskinene er ogsaa allerede ETOPS sertifiserte - i motsetning til DL's oevrige kjerrer.

Nettopp.. Og F har dem heller ikke.. Alle DL maskiner skal vel få det nye TV systemet? Det er vel snakk om et bedre system enn det man finner på Song maskinene?
 
Hvordan er det egentlig å fly Delta internasjonalt? Kan man sammenligne med et europeisk selskap kanskje?

Hva slags seter har de i Business class? Lie flat? Underholdning?

Noen med erfaring her?

BF:question:
 
Kjære Agenter,

Delta Airlines starter direkterute Stockholm - Arlanda



Delta Boeing 767
(Frank Schaefer)
Det amerikanske flyselskapet Delta Air Lines starter en ny direkte flyrute mellom Stockholm-Arlanda og Atlantas Hartsfield-Jackson International Airport i USA. Første avgang blir den 4. juni 2008 . og det blir seks ukentlige rundturer mellom den svenske hovedstaden og verdens travleste flyplass.

Delta Air Lines , som siden mai 2006 har fløyet mellom København og Atlanta, skal bruke en Boeing 767-300 på flyvningene mellom Arlanda og den amerikanske sørstatsflyplassen.

Flyet har plas til 214 passasjerer - derav 36 i Deltas egen "Business Elite- klasse".

Tidtabellen ser slik ut:

Stockholm Arlanda - Atlanta
Avg 13.35, Ank 17.30, daglig unntatt tirsdag

Atlanta – Stockholm Arlanda
Avg 20.20, Ank 11, 35 (neste dag), daglig unntatt mandag


Atlantas Hartsfield-Jackson International Airport er verdens største flyplass. Reisende som kommer til Atlanta med Delta kan velge - og vrake i 150 forskjellige tilslutningsmuligheter til destinasjoner som Los Angeles, Orlando, Las Vegas, Miami og San Francisco
 
Jeg skjønner ikke at denne ruten kan være særlig interessant for nordmenn.
Når man likevel må ha en stopp på vei til Atlanta, må det jo være bedre å fly i "riktig" retning å heller bytte i London eller Amsterdam?
 
Originally posted by OEH

Jeg skjønner ikke at denne ruten kan være særlig interessant for nordmenn.
Når man likevel må ha en stopp på vei til Atlanta, må det jo være bedre å fly i "riktig" retning å heller bytte i London eller Amsterdam?
Jepp!!
 
Back
Top