Vi flyr bare innen Europa vi nordmenn..:baehOriginally posted by Airbus 330
Jøss, og ikke til OSL? :mol
Airbus 330. ( som er lei at OSL ikke får langruter,mens CPH og ARN får )
Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Vi flyr bare innen Europa vi nordmenn..:baehOriginally posted by Airbus 330
Jøss, og ikke til OSL? :mol
Airbus 330. ( som er lei at OSL ikke får langruter,mens CPH og ARN får )
Mellom Norge og USA er det vel ca 500000 reisende hvert år. Vet ikke hvordan det er mellom USA og Sverige/Danmark, men det må være sinnsykt mange fler med tanke på alle USA rutene som går fra CPH og ARN..Originally posted by TOS
Originally posted by MD11
Originally posted by Airbus 330
Jøss, og ikke til OSL? :mol
Airbus 330. ( som er lei at OSL ikke får langruter,mens CPH og ARN får )
Husk, Oslo er liten i forhold til Stockholm og København. Det hjelper ikke at OSL er den flyplassen vokser raskest.
Hvordan er nå tallene for OSL kontra CPH og ARN? OSL har mange passasjerer, og kanskje flere enn ARN, men mange av disse er vel innenlandsreisende...? Det er jo ikke bare størrelsen på byen/området som betyr noe, men også reisemønster, men jeg vet ikke om det er slik at nordmenn reiser mer til utlandet enn svensker og dansker.
Originally posted by Someone
Originally posted by B767
akkurat nå ligger det en USairways på arlanda ......
virker som sverige kommer til å bli større enn cph på amerikaruter..
Tja, la oss ta for oss sommeren 2008:
ARN:
2xEWR CO757, SK330
ORD SK330
PHL US767
ATL DL767
CPH
2xEWR CO757, SK330
ORD SK340
IAD SK330
SEA SK340
ATL 767
Det eneste CPH "mangler" i forhold til ARN er US sin sommerrute til PHL, eller har de akkurat de samme rutene pluss IAD og SEA
Originally posted by Tommy777
Originally posted by Someone
Originally posted by B767
akkurat nå ligger det en USairways på arlanda ......
virker som sverige kommer til å bli større enn cph på amerikaruter..
Tja, la oss ta for oss sommeren 2008:
ARN:
2xEWR CO757, SK330
ORD SK330
PHL US767
ATL DL767
CPH
2xEWR CO757, SK330
ORD SK340
IAD SK330
SEA SK340
ATL 767
Det eneste CPH "mangler" i forhold til ARN er US sin sommerrute til PHL, eller har de akkurat de samme rutene pluss IAD og SEA
Her mangler to ting under ARN: MH med 777 til EWR og AY med 757 til BOS
SAS har også SK901 på sommeren, så to daglige til EWR. Ikke sikker på om den kommer neste år, men trolig
Originally posted by RSL
En drøm hadde vel vært å starte et nytt norsk flyselskap som fløy til USA og til Østen. Så hadde vi nordmenn sluppet å reise til Kastrup, Schiphol eller Heathrow når vi skal utvide horisonten.
Ja, venter bare på at Kjosern skal bestille sine første B 787..:norOriginally posted by RSL
En drøm hadde vel vært å starte et nytt norsk flyselskap som fløy til USA og til Østen. Så hadde vi nordmenn sluppet å reise til Kastrup, Schiphol eller Heathrow når vi skal utvide horisonten.
Originally posted by amatør
Ja, venter bare på at Kjosern skal bestille sine første B 787..:norOriginally posted by RSL
En drøm hadde vel vært å starte et nytt norsk flyselskap som fløy til USA og til Østen. Så hadde vi nordmenn sluppet å reise til Kastrup, Schiphol eller Heathrow når vi skal utvide horisonten.2
Nå har vel ikke DY free seating på rutene som går på Europa i dag, så da ville det ikke blitt det til USA heller. Og forhåpentlig hadde de solgt "bedre" mat på en langrute..:winkOriginally posted by RSL
Originally posted by amatør
Ja, venter bare på at Kjosern skal bestille sine første B 787..:norOriginally posted by RSL
En drøm hadde vel vært å starte et nytt norsk flyselskap som fløy til USA og til Østen. Så hadde vi nordmenn sluppet å reise til Kastrup, Schiphol eller Heathrow når vi skal utvide horisonten.2
Free seating og salg av sandwich og potetgull på en reise til USA? Nei takk!![]()
Originally posted by amatør
Ja, venter bare på at Kjosern skal bestille sine første B 787..:norOriginally posted by RSL
En drøm hadde vel vært å starte et nytt norsk flyselskap som fløy til USA og til Østen. Så hadde vi nordmenn sluppet å reise til Kastrup, Schiphol eller Heathrow når vi skal utvide horisonten.2
Originally posted by LN-MOW
For reisende til Florida, soerstatene og vestkysten er dette et knallalternativ som vil selge seg selv. Tror fortsatt at det etterhvert vil dukke opp en 757 til JFK, men det bliir nok minst et aar til naa. CPH vil dog muligens faa en ..
Originally posted by Tommy777
Originally posted by LN-MOW
For reisende til Florida, soerstatene og vestkysten er dette et knallalternativ som vil selge seg selv. Tror fortsatt at det etterhvert vil dukke opp en 757 til JFK, men det bliir nok minst et aar til naa. CPH vil dog muligens faa en ..
Tror vi vil se OSL-ATL foer en JFK rute fra skandinavia
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.