• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Rykte: Ny rute ARN-USA lanseres 24.9

Originally posted by Airbus 330

Jøss, og ikke til OSL? :mol

Airbus 330. ( som er lei at OSL ikke får langruter,mens CPH og ARN får )
Vi flyr bare innen Europa vi nordmenn..:baeh
 
Originally posted by TOS

Originally posted by MD11

Originally posted by Airbus 330

Jøss, og ikke til OSL? :mol

Airbus 330. ( som er lei at OSL ikke får langruter,mens CPH og ARN får )

Husk, Oslo er liten i forhold til Stockholm og København. Det hjelper ikke at OSL er den flyplassen vokser raskest.

Hvordan er nå tallene for OSL kontra CPH og ARN? OSL har mange passasjerer, og kanskje flere enn ARN, men mange av disse er vel innenlandsreisende...? Det er jo ikke bare størrelsen på byen/området som betyr noe, men også reisemønster, men jeg vet ikke om det er slik at nordmenn reiser mer til utlandet enn svensker og dansker.
Mellom Norge og USA er det vel ca 500000 reisende hvert år. Vet ikke hvordan det er mellom USA og Sverige/Danmark, men det må være sinnsykt mange fler med tanke på alle USA rutene som går fra CPH og ARN..
 
.. og når EWR flyet på ARN blir forsinket fordi de venter på 50 innkommende pax fra OSL kan man jo begynne å lure.
 
Originally posted by Someone

Originally posted by B767

akkurat nå ligger det en USairways på arlanda ......

virker som sverige kommer til å bli større enn cph på amerikaruter..

Tja, la oss ta for oss sommeren 2008:

ARN:
2xEWR CO757, SK330
ORD SK330
PHL US767
ATL DL767

CPH
2xEWR CO757, SK330
ORD SK340
IAD SK330
SEA SK340
ATL 767

Det eneste CPH "mangler" i forhold til ARN er US sin sommerrute til PHL, eller har de akkurat de samme rutene pluss IAD og SEA

Her mangler to ting under ARN: MH med 777 til EWR og AY med 757 til BOS

SAS har også SK901 på sommeren, så to daglige til EWR. Ikke sikker på om den kommer neste år, men trolig
 
Originally posted by Tommy777

Originally posted by Someone

Originally posted by B767

akkurat nå ligger det en USairways på arlanda ......

virker som sverige kommer til å bli større enn cph på amerikaruter..

Tja, la oss ta for oss sommeren 2008:

ARN:
2xEWR CO757, SK330
ORD SK330
PHL US767
ATL DL767

CPH
2xEWR CO757, SK330
ORD SK340
IAD SK330
SEA SK340
ATL 767

Det eneste CPH "mangler" i forhold til ARN er US sin sommerrute til PHL, eller har de akkurat de samme rutene pluss IAD og SEA

Her mangler to ting under ARN: MH med 777 til EWR og AY med 757 til BOS

SAS har også SK901 på sommeren, så to daglige til EWR. Ikke sikker på om den kommer neste år, men trolig

Etter hva ryktene sier er det ikke sikkert SK901 kommer tilbake neste år, men det er ikke bestemt og uansett er den ikke daglig. AY skal slutte å fly "charter" til BOS fra ARN, så da var det bare MH til EWR jeg glemt
 
En drøm hadde vel vært å starte et nytt norsk flyselskap som fløy til USA og til Østen. Så hadde vi nordmenn sluppet å reise til Kastrup, Schiphol eller Heathrow når vi skal utvide horisonten.
 
Originally posted by RSL

En drøm hadde vel vært å starte et nytt norsk flyselskap som fløy til USA og til Østen. Så hadde vi nordmenn sluppet å reise til Kastrup, Schiphol eller Heathrow når vi skal utvide horisonten.

Hva er galt med å reise via CPH eller AMS når det er mere behagelig enn å skulle reise via Galemoen??

For dere som bor nær Oslo hadde det sikkert vært greit, men for alle oss andre spiller det ingen trille!! Selv unngår jeg Gardermoen så ofte jeg kan når jeg skal utenriks, for det er bare stress og kø der! Takke seg til via CPH!!

BF:old
fra KRS
 
Originally posted by RSL

En drøm hadde vel vært å starte et nytt norsk flyselskap som fløy til USA og til Østen. Så hadde vi nordmenn sluppet å reise til Kastrup, Schiphol eller Heathrow når vi skal utvide horisonten.
Ja, venter bare på at Kjosern skal bestille sine første B 787..:nor :D2
 
Hva med en LCC terminal i gamle terminal ?? Husker den i KUL veldig godt. Akkurat som gamle GEN .

Lavere avgifter så flytter de nok over !

Da blir det bedre plass på hovedterminelen.
 
Originally posted by amatør

Originally posted by RSL

En drøm hadde vel vært å starte et nytt norsk flyselskap som fløy til USA og til Østen. Så hadde vi nordmenn sluppet å reise til Kastrup, Schiphol eller Heathrow når vi skal utvide horisonten.
Ja, venter bare på at Kjosern skal bestille sine første B 787..:nor :D2

Free seating og salg av sandwich og potetgull på en reise til USA? Nei takk! :P
 
Originally posted by RSL

Originally posted by amatør

Originally posted by RSL

En drøm hadde vel vært å starte et nytt norsk flyselskap som fløy til USA og til Østen. Så hadde vi nordmenn sluppet å reise til Kastrup, Schiphol eller Heathrow når vi skal utvide horisonten.
Ja, venter bare på at Kjosern skal bestille sine første B 787..:nor :D2

Free seating og salg av sandwich og potetgull på en reise til USA? Nei takk! :P
Nå har vel ikke DY free seating på rutene som går på Europa i dag, så da ville det ikke blitt det til USA heller. Og forhåpentlig hadde de solgt "bedre" mat på en langrute..:wink
 
Jeg er av den oppfatning av at når man skal reise langt så vil man ha god komfort, god mat og gjerne gratis alkohol! Hadde vært deilig om flyselskapene hadde skjønnt at det går an å konkurrere på annet en pris!
 
Originally posted by amatør

Originally posted by RSL

En drøm hadde vel vært å starte et nytt norsk flyselskap som fløy til USA og til Østen. Så hadde vi nordmenn sluppet å reise til Kastrup, Schiphol eller Heathrow når vi skal utvide horisonten.
Ja, venter bare på at Kjosern skal bestille sine første B 787..:nor :D2

Jepp, da blir vi nok kvitt han for godt
 
For reisende til Florida, soerstatene og vestkysten er dette et knallalternativ som vil selge seg selv. Tror fortsatt at det etterhvert vil dukke opp en 757 til JFK, men det bliir nok minst et aar til naa. CPH vil dog muligens faa en ..
 
Originally posted by LN-MOW

For reisende til Florida, soerstatene og vestkysten er dette et knallalternativ som vil selge seg selv. Tror fortsatt at det etterhvert vil dukke opp en 757 til JFK, men det bliir nok minst et aar til naa. CPH vil dog muligens faa en ..


Tror vi vil se OSL-ATL foer en JFK rute fra skandinavia
 
Originally posted by Tommy777

Originally posted by LN-MOW

For reisende til Florida, soerstatene og vestkysten er dette et knallalternativ som vil selge seg selv. Tror fortsatt at det etterhvert vil dukke opp en 757 til JFK, men det bliir nok minst et aar til naa. CPH vil dog muligens faa en ..


Tror vi vil se OSL-ATL foer en JFK rute fra skandinavia

Bliver spændende om du har samme synspunkt om et par dage :)

Rygterne går om JFK-CPH fra sommeren 2008 - en indikation på at der måske er noget om snakken er at Delta udvider deres "Airport customer service team in Copenhagen" og pt. annoncerer efter en ny medarbejder (Job opslået 21 sep).
 
Back
Top