Rygge Lufthavn - utviklingen

Fine bilder ja! :clap :clap

Ser ut som på det ene bilde at det er litt aktivitet på rullebanen også. Er det resturering på gang??
 
Store deler, om ikke hele banen, får nytt banedekke. Det gamle dekket sprakk opp, derfor stengningen av banen nå nylig.
 
Adm. Dir. går av:exclamati

MEN, ifølge ex. AD Danielsen er alt i rute, og selskapet er nå nesten i avsluttende forhandlinger med flyselskaper som kan trafikkere MLR fra høsten av:exclamati :question: :exclamati

Er det mulig en liten overraskelse ligger på lur:wink
 
Originally posted by OSLflyer

Adm. Dir. går av:exclamati

MEN, ifølge ex. AD Danielsen er alt i rute, og selskapet er nå nesten i avsluttende forhandlinger med flyselskaper som kan trafikkere MLR fra høsten av:exclamati :question: :exclamati

Er det mulig en liten overraskelse ligger på lur:wink

Det er alltid noen ugler i mosen, når en Adm. dir går så kort tid før en åpning.
Aksjonærene i MLR vel forstått at MLR ikke klarer å skaffe nok antall flyselskaper til at det går rundt. Det er farlig er at MLR under byr så mye at det går ut over 2 lufthavner.

Men uansett blir det spennende å se om det kommer noe til MLR.
 
Det var en aprilspøk her om dagen vedr. KL og Rygge. Hvorfor ikke ?? KL har en voldsom økning på Norge ved stadig flere frekvenser og økning fra Cityhoppere til -300 til -400 til -800/900 .

Det bør være marked for et par Cityhoppere om dagen for å dekke østsiden av fjorden og langt inn i Sverige. :lightbulb

Kom fra BKK i går med 74M. Det var nordmenn overalt ombord, nesten som om den var på vei til OSL. Barnefamilier også som skulle til BGO, SVG og KRS. Tar man gangetabellen over hva familiene kan spare, så blir det mangetusenlapper, særlig for folk som betaler flybilletten selv. :clap :clap
 
Og nå åpner styreformann for at man ikke må åpne for enhverpris den 1.okt.

Det har jo vært ymtet litt frempå her at man må ha en eller annen skjult avtale opp i ermet som skulle trekkes frem nå før åpning.

Men med slike utspill så er jeg ganske i tvil om man har noe mer håndfast en enkelte forhandlinger og "drømmer"

Les artikkel hos F-B.no

S
 
Originally posted by SQ 777

Det var en aprilspøk her om dagen vedr. KL og Rygge. Hvorfor ikke ?? KL har en voldsom økning på Norge ved stadig flere frekvenser og økning fra Cityhoppere til -300 til -400 til -800/900 .

Det bør være marked for et par Cityhoppere om dagen for å dekke østsiden av fjorden og langt inn i Sverige. :lightbulb

Kom fra BKK i går med 74M. Det var nordmenn overalt ombord, nesten som om den var på vei til OSL. Barnefamilier også som skulle til BGO, SVG og KRS. Tar man gangetabellen over hva familiene kan spare, så blir det mangetusenlapper, særlig for folk som betaler flybilletten selv. :clap :clap
Ja, AMS er vel Norges nest største flyplass det..:p :colgate: :lol
 
Ellers har Avinor ute på høring en del endringer i luftrom for Torp og Rygge samt nye inn- og utflygingsruter for Rygge. Dette påvirker Jarlsberg også. Men i det nye forslaget er Jarlsberg lagt utenfor kontrollsonen til Torp (eller kanskje man heller skulle si at kontrollsonen er lagt utenfor Jarlsberg :p ).

Hele høringsdokumentet inkludert tegninger av de nye sonene finnes hos Norsk Luftsportforbund
 
ÅPNING KAN BLI UTSATT:cry:

"Samme dag som daglig leder i Rygge Sivile Lufthavn Jan Robert Danielsen går av, antyder flyplass-ledelsen at åpningen kan bli utsatt"

www.mossavis.no
 
Fra NRK Østfold i dag

Krever broer på Rygge

Moss lufthavn Rygge behøver ikke å anlegge broer ut til flyene for å være handikapvennlig. Det mener samferdselsminister Liv Signe Navarsete. Assisterende generalsekretær i Funksjonshemmedes Fellesorganisasjon, Jarl Ovesen, er oppgitt over statsrådens holdninger. - Det viser at hun ikke vil gjøre noe med den sistuasjonen som nå holder på å utvikle seg ved Moss lufthavn Rygge. Dette er å gå baklengs inn i framtida, uttaler han.

En rullestolbruker skal enten bæres eller heises om bord. Line Henriette Holten Hjemdal, Østfold KrF, spurte stasråden hva hun vil gjøre for å hindre dette. Navarsete svarte at ingen norske flyplasser på Rygges størrelse har slike broer. Hun viser til kommende EØS-regler, som bare krever at rullstolbrukere kommer seg om bord. Holten Hjemdal er kritisk til at statsråden ikke tar styring og lar markedet og flyselskapenes tankegods være det rådende.

- FFO vil ikke akseptere at det i 2007 bygges diskriminerende løsninger på norske flyplasser. Spesielt ikke når regjeringen har lovt at den skal kjempe mot diskriminering, sier Ovesen.

Journlaist: Lars Håkon Pedersen.
 
Synes det er et håpløst krav. Man kan kanskje kreve en form for heis opp i flyet, men å kreve at flyplassen skal bygges på en spesiell måte blir for teit. Luftbroer er fint det, men RYG må selv bestemme hvordan flyplassen sin skal være!
 
Starter prøvedrift til høsten
Fortsatt usikkert når Rygge åpner

(VG Nett) Det kan bli vår før Moss Lufthavn Rygge åpner for fullt, men ledelsen er optimistisk og håper på 750 000 passasjerer årlig og landets nest største taxfree-tilbud.

VG
 
Skulle Rygge pålegges broer - så burde vel den laaangt større Torp vært stengt.
 
Helt enig med EB. Dessuten, det er ikke broer på den nye Terminal B på TRD heller:exclamati
 
Originally posted by RSL

Synes det er et håpløst krav. Man kan kanskje kreve en form for heis opp i flyet, men å kreve at flyplassen skal bygges på en spesiell måte blir for teit. Luftbroer er fint det, men RYG må selv bestemme hvordan flyplassen sin skal være!

Kunne ikke vært mer enig....
Jeg kan godt skjønne at det å bæres opp trappa og ombord kan være ubehagelig på mange måter, men å forlange broer er hinsides enhver rimelighet...
Det finnes mellomting...
Vi hadde faktisk en slik en på demo på Torp for mange år siden, men den så ut som noe Reodor Felgen hadde laget, hadde åpne vaiere og trinser over alt (med en typisk manuell båthenger-vinsj til å løfte alt sammen), og så rett og slett livsfarlig ut.
Den sto vel å samlet støv og skitt i 2-3 måneder før produsenten gadd hente den igjen...

Originally posted by EB

Skulle Rygge pålegges broer - så burde vel den laaangt større Torp vært stengt.

...og alle andre flyplasser hvor det finnes gater uten broer? Dvs. alle? Det er jo engang slik at ikke alle flytyper kan brukes med bro, så dette kravet er helt urimelig synes jeg...
 
Den 29. oktober blir det avgang fra Moss Lufthavn til Kypros. Foreløpig kun en avgang, men hvis etterspørselen er høy vil flere turer bli satt opp.

moss-avis.no
 
Back
Top