• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Rygge Air Show 2009

Eller søster med bolig og gjesterom. Overnatting ikke booket....enda :D
Overnatting booket, samt flybilletter.

Varsko her, det dukker opp en Egersunder på Rygge både 22 og 23 august :hi2:eek:
Og han kommer til å være bevæpnet med DSLR... :eek: :8: ;)

Hvor mye får vi oppleve KC-135? Lowpass?

Blir det KC 135E, eller de god gamle bråkete med de eldre motorene som avbildet på airshowets hjemmeside?

Voicecom: Betyr det da at å stå utenfor gjerdet (alt fra 3m til 1 km) og ta bilder er ulovlig?
og vet noen om det blir oppvisning med SASs 738? Det står jo at NAX vil ha statisk, men hva med skandinavene? Tør de å fly sånn som de gjorde for 2 år siden?

Last edited:
Voicecom: Betyr det da at å stå utenfor gjerdet (alt fra 3m til 1 km) og ta bilder er ulovlig?

Han skriver da:
Fotografering
Det er lov til å fotografere inne på hele stevneområdet.

Og som journalist på Rygge og allerede fått permnekt den helgen (ikke at jeg hadde søkt), så kan jeg si at det er bare til å ta så mye bilder du vil! :)

og vet noen om det blir oppvisning med SASs 738? Det står jo at NAX vil ha statisk, men hva med skandinavene? Tør de å fly sånn som de gjorde for 2 år siden?
Det programmet som LN-RRB fløy i 2007 var innenfor konvolutten og er manøvre som flygere trener regelmessig på i simulator (mener jeg å ha hørt). Så hvis SK dukker opp med flyvende display, så blir det vel ikke ulikt slik som det var i 2007.

Er litt bekymret nå, jeg. Når jeg nå ser i programmet for bekreftede fly så er nå SASs 738 eksludert fra listen ! :O Noen som veit noe mer?!

Patrouille de France er på MAKS 2009 mellom 20. og 22. august og deretter drar de på Sør-Amerika-turnee

Det er synd, jeg syns programmet hadde trengt noe slik, da det (ihvertfall etter min mening) er ganske langt unna programmet som var i 2007. Hvis man prøver å tolke programmet på hjemmesidene (man må tolke siden ingenting av en eller annen merkelig grunn er spesifisert der), så kan det hende vi får se et Typhoon-display, men that's it hva militære displays angår (okay, Patrouille Suisse også) og det er jo i såfall veldig trist..

regner med at f.eks. spitfire kanskje skal gjøre noe og Harvard... -men det er jo gammelmilitært, da. Blir nok mye som Kjeller flyshow i år...

Joda, men det er sånt man ser på hvert eneste airshow her i landet. Jeg tenkte mer på "fast jets", i 2007 var det mye bra på programmet med nederlandske, danske og belgiske F-16 displays, Typhoon display fra Luftwaffe, og Gripen display fra sverige. I år er det kanskje et Typhoon display og ikke noe mer... Og det syns jeg er trist, spesielt når det er så mange gode displayer rundt om i europa som man kunne ha invitert.

mulig at norske F-16 gjør noe da! Bekreftet at de kommer, men det er jo mulig at de gjør som på Kjeller - avslutter med flybys med ekstrem kraft ;)

Back