Rygge Air Show 2009

Håper det også kommer noen passasjerfly som skal fly oppvisning! gjerne noe stort..! litt slik som sas 737W gjorde i 05. +invader og mustang!

Fint å se 737 i oppvisning på et stevne. Det slår derimot ikke seks'ern fra Air Atlantic når de setter igang og "ratter" kjerra rundt oppe i himmelen.
Dette er en meget spesiell oppvisning med et så stort passasjerfly.
Vil imponere de fleste. Så har de noe som en 737 ikke har ; nemmelig 4stk R2800. Det gjør hele forskjellen!

Ååå neiiiiiiiiiiii - shmarte paaan altså, hadde gleda meg så innmari!!! :( :( :(

Dette var en KJEMPESTOR skuffelse! :cry: :cry: :cry:

Hadde også håpet på en liten nostalgisk flashback.

Første gang jeg noengang var oppe i et fly var i Braathens DC6B fra Fornebu til Bardufoss.

Ikke det verste som kunne ha skjedd for min del ihvertfall, de er nødt til å få noen flere "fast jets" på programmet nå ;)

TJJ, ANX og andre skuffede elskere av propliners, etc - vi må nok ha sorggruppe på Sjøflyhavna.

TJJ, ANX og andre skuffede elskere av propliners, etc - vi må nok ha sorggruppe på Sjøflyhavna.

Dæven spy og hakke, dette var nedtur!:cry:
Intet flystevne uten maskiner med R2800 maskineri !:9:
Her har stevne arrangøren en utfordring for å skaffe en erstatning !:exclaimation
Sorggruppe må etableres. Jeg skal stille med video fra 2000 og 2003 stevnet på Coventry og vise begge seks'erne pluss 440'en forutsatt noen skaffer en storskjerm og høytalere som tåler 110decibel fra 10stk R2800 motorer.

Last edited:

Dette var en skulffelse, ja!
Jeg tar utfordingen! Har lang kompentase på sorggrupper.
Og trenger en selv...

Selvsagt er det mye annet morsomt å se på på et flyshow. Og mange andre fly mer mer fart og manøvrering.

Men har man opplevd en DC-6 live, så glemmer man det aldri :)

Dette kan vi skaffe, men de ville bare ha den på statisk utstilling. Da blir det nok å fly et annet sted......

I alle dager. Det er noe av det verste jeg har hørt - Invaderen er jo noe av det tøffeste man kan se og høre på stevner.

I alle dager. Det er noe av det verste jeg har hørt - Invaderen er jo noe av det tøffeste man kan se og høre på stevner.

Helt enig. Stort tøffere enn A-26 skal man lete lenge etter. Får håpe flyet tar turen til Duxford i sommer. Står den fortsatt på Säve?

Trygve

Skal den til Duxford om en måneds tid?

Nei, dessverre. Fighter Collection mener de har "nok bombere" i år. Dette er merkelig og trist med tanke på all oppmerksomheten den fikk der fra publikum i fjor etter å ha vært borte noen år. Old Crow kommer.

- Thore

vet noen om hvilke fly som skal fly på Rygge 09 ? Eller blir det ikke sikkert før det publiseres på deres nettside? skulle gjerne ha sett DC-6ern altså! - fillern også

Det står på ryggeairshow.no, men den siden er ganske så dårlig, f.eks står det oppført Typhoon og F-16, men ikke noe om hvor de kommer fra, om de skal fly display eller bare stå på static osv.

Back